Härligt härligt,fattar precis nu Ska försöka o få han att orka fixat imorgon så att det blir någon ordning på skiten^^ .
Nu när ni ändå är inne o läser kan jag ta upp ett annat problem! Handbromsen! Den tar inte ett skit. och jag tror att problemet ligger på bakaxeln(?) där det sitter en grej,som en öggla som är paj i fästena ,kan det vara den som gör att det inte handbromsen spänner?
jävligt svårt o förklara,men finns ett repkit på biltema,men hittar det inte på deras hemsida. Mvh.
Alltså pumpa på bromsen tills det är tryck öppna och stäng snabbt innan pedalen gått i botten, upprepa tills inga bubblor kommer, kan ta lång tid om ni bytt hela vägen,,,,
/Tommy.
Eller trycksätt bromsolje behållaren försiktigt och öppna luftnings nipplarna en i taget ( i rätt ordning) tills det inte kommer luft ur den, stäng och upprepa på nästa. Obs kolla nivån i bromsvätskebehållaren så att den inte blir tom mitt i så att säga..
Alltså pumpa på bromsen tills det är tryck öppna och stäng snabbt innan pedalen gått i botten, upprepa tills inga bubblor kommer, kan ta lång tid om ni bytt hela vägen,,,,
/Tommy.
Eller trycksätt bromsolje behållaren försiktigt och öppna luftnings nipplarna en i taget ( i rätt ordning) tills det inte kommer luft ur den, stäng och upprepa på nästa. Obs kolla nivån i bromsvätskebehållaren så att den inte blir tom mitt i så att säga..
/Tommy.
Smart,hur ska man trycksätta den då? :]
Det finns kit för det att köpa här och där. Annars så kan man ta tryckluftsmunstycket och blåsa in i lufthålet i bromsvätskelocket, OBS mycket försiktigt!