Köpt bil med skuld på sig.

9000_griffin_aero
11 november 2008 · 34 Inlägg

vi skulle sälja en bil som ägdes av dödsboet förra året..men det fick vi inte pga att det fanns skuld  hos peugeot finans..efter att vi hade fixat den så var det grönt för oss o sälja..o jag tror att det stod på regbeviset nåt om skulden eller om det var vägverket som informerade oss om det...men dom hindrade försäljningen iaf...

CivicHatchback
12 november 2008 · 182 Inlägg

Ja, tyvärr får du pröjsa skulden. Arbetar med försäkringar så har tyvärr hört o sett detta förr.

Grundstrom Nismo
12 november 2008 · 758 Inlägg

Fy fan va surt ;s

JoakimIsaksson Sjölejon
12 november 2008 · 80 Inlägg

Fan alltså, det är ju märkligt att man ska behöva oroa sig för sånt här när man köper bil..

^.^
Saab 9-5 (1999)
bemve Kyltekniker
12 november 2008 · 166 Inlägg

Tjenare. Idag har jag ringt konsumentvärket. De säger att jag kan häva köpet. Vägrar säljaren ge tillbaka pengar så kan jag tydligen stämma och polisanmäla personen. Det finns en paragraf om detta som någon skrev i tråden tidigare.

Hon som jag pratade med på konsumentverket lät säker på sin sak och sa att de bara kan bli förjävligt för honom.

Så det känns lite ljusare nu faktiskt.

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
12 november 2008 · 1 123 Inlägg

de bara polisanmäla den abbibabbi och bor han nära dig? då bara tar med sig polisen dit då lovar jag att killen kommer att inte vara så jäklar kaxig när han ser  farbror blååå.. abbi babbi tur för honom hade han gjort så mot mig? och bor ganska nära mig? då bana fan mig att han inte sover bra de nätterna som problem som inte bli lös

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Tom Darth Vader
12 november 2008 · 1 644 Inlägg

bemve skrev:
Tjenare. Idag har jag ringt konsumentvärket. De säger att jag kan häva köpet. Vägrar säljaren ge tillbaka pengar så kan jag tydligen stämma och polisanmäla personen. Det finns en paragraf om detta som någon skrev i tråden tidigare.

Hon som jag pratade med på konsumentverket lät säker på sin sak och sa att de bara kan bli förjävligt för honom.

Så det känns lite ljusare nu faktiskt.

Det låter ju väldigt rimligt, då man som säljare kan få stå för annat med i vissa fall, s.k. dolda fel. Fortsätt på denna banan nu, så kan vi få lite mer klarhet, och berätta gärna hur det gick.

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
bemve Kyltekniker
12 november 2008 · 166 Inlägg

DoWahDiddy skrev:

bemve skrev:
Tjenare. Idag har jag ringt konsumentvärket. De säger att jag kan häva köpet. Vägrar säljaren ge tillbaka pengar så kan jag tydligen stämma och polisanmäla personen. Det finns en paragraf om detta som någon skrev i tråden tidigare.

Hon som jag pratade med på konsumentverket lät säker på sin sak och sa att de bara kan bli förjävligt för honom.

Så det känns lite ljusare nu faktiskt.

Det låter ju väldigt rimligt, då man som säljare kan få stå för annat med i vissa fall, s.k. dolda fel. Fortsätt på denna banan nu, så kan vi få lite mer klarhet, och berätta gärna hur det gick.

yes. jag håller på. hoppas alla ser denna historian som en varning att alltid kolla om bilen är skuldsatt, för tror verkligen inte alla tänker på det.

bemve Kyltekniker
12 november 2008 · 166 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

bemve skrev:

998cc skrev:
asså jag hade blitt så jävla lack. Tycker så jävla synd om dej. sicken jävla idiot.

grejen är att jag är en fattig student också. har inte råd att betala av detta. har redan skuld till mormor för bilen

Fattig student med 3 bilar??? roll

Har en bil. De andra är tidigare bilar, hade glömt att ändra bara.

Fick bmw e30 i 18 års present. Sålde den dyrare. Köpte en 850. Sålde den dyrare. Sen lånade jag lite pengar av mormor och köpte denna. Så det känns så ovärt att bli av med bilen som jag jobbat upp mig till.

CivicHatchback
27 november 2008 · 182 Inlägg

DNBnor står för den norske bank och är norges största bank. Håller på o etablera sig i Sverige eftersom de inte kan växa mkt mer i Norge, köpte upp oss (SalusAnsvar) för ett tag sedan.

Corvair65 Stolt pappa
27 november 2008 · 161 Inlägg

CivicHatchback skrev:
DNBnor står för den norske bank och är norges största bank. Håller på o etablera sig i Sverige eftersom de inte kan växa mkt mer i Norge, köpte upp oss (SalusAnsvar) för ett tag sedan.

För övrigt väldigt bra att ha att göra med. Har haft finansiering av två bilar via dom. Klockrent.

Ellertz Norrlänning
27 november 2008 · 1 453 Inlägg

Ja kan vara torped åt dej... Ge mig 10K så lovar ja att alibaba betalar varenda krona  wink haha

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
guwib
28 november 2008 · 624 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:

Hexenhammer skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Själv så köper jag ALDRIG en bil när jag ser att det är en Abdulla mohamed som ägt bilen..

Det må låta lite fördomsfullt. Men i många fall så gör ärligt talat inte jag det heller. Jag har åkt på väldigt många missar p.g.a det. Som tur är så har man dock insett det innan man har köpt någon bil.

visst låter det fördomsfullt men det är ren fakta!
Jag har också blivit blåst o hela fallerittan. Sen dess har jag ögon som en örn på bilar.

detta är det FÖRSTA man lär sig..!enkelt!
jävligt tråkigt att du blivit "lurad".. det är så jävla typiskt!mad men som ovanstående säger, köp ALDRIG en bil ägd av tattare.det blir bra trassel på ett eller annat sätt..

sen skall man alltid vara så nogrann det bara går när man kollar upp bilen.
många ägare är också oftast ett tecken på ngt.

sen att dessa bilar (många ägare,mil etc..) ligger bra i pris, det har ju sin förklaring..

ingå ALDRIG affärer med kunta kinte..vad det än gäller!

who´s the man?
CarpeDiem German Engineering
28 november 2008 · 9 081 Inlägg

Inte så smart att köpa en bil med skulder på sig. Tvekar att den där abbi babbi kommer betala av skulderna så det enda du kan göra är att polisanmäla och häva köpet. Går det inte, så är det bara att betala av det. Annars kan du sälja bilen vidare

//Sam

Senast redigerat av Sam176 (28 november 2008)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Meanstreaker
28 november 2008 · 119 Inlägg

Men om Abbi Dabbi var ägare A och du är ägare C så behöver ju inte A ha gjort något fel. Han kan sålt bilen till B som medvetet tagit över skulden och bara betalat mellanskillnaden. Att sedan ägare B kränger bilen vidare utan att informera om skulden är ju då inte ägare A:s fel... Jag ser ägare B som den största skurken i dramat oavsett. Om nu han blev lurad och därför säljer bilen vidare för att inte förlora pengar är ju han lika mycket en idiot som A som lurade från början. Är det någon du ska ringa och kräva pengar av så är det B, inte A!

torpis Forummoderator
28 november 2008 · 10 572 Inlägg

Sokrates skrev:

Children-Of-Bodom skrev:
Själv så köper jag ALDRIG en bil när jag ser att det är en Abdulla mohamed som ägt bilen..

Right on target pal. wink

/Tommy

i förlängningen blir det ju så...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
s12 Nissan Gazelle
28 november 2008 · 1 460 Inlägg

bemve : va synd att de har hänt dig med bilen , jag hoppas verkligen att de kommer att ordna sig för dig

Nissan Silvia
FireTraXX DFFL
28 november 2008 · 9 020 Inlägg

Det är ju inte Abbi-nånting som gjort fel.
Det är personen du köpte bilen av som varit oärlig.

Annars hade bilen hämtats från ägare nr 2.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Hamilton
28 november 2008 · 8 864 Inlägg

Märklig historia det här... Har skickat PM (2 veckor sedan) till han som starta tråden om hur det ligger till.

Jag tycker att det är märkligt att man missat att det står Kredit i reggbeviset när man köpt bilen.

Fotograf på tierpidag.se
Joo
28 november 2008 · 741 Inlägg

Hamilton skrev:
Märklig historia det här... Har skickat PM (2 veckor sedan) till han som starta tråden om hur det ligger till.

Jag tycker att det är märkligt att man missat att det står Kredit i reggbeviset när man köpt bilen.

Kan vara riktigt ärlig och kan säga att jag aldrig har tittat så noga på reggbeviset heller! har bara skrivit på och kört iväg!

Ren tur att ingen sålt bilen till mig när den står på kredit, för jag hade aldrig sett det! men i fortsättningen lär jag ju kolla det!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang