6581
Sök

Ljudbygge i cab!!

Vem fan é Limmet?
34 Inlägg
1 mars 2006
Trådstartare
Hur ändras ljudet i en cab vs. "täckt" bil??? Tips på bra ljud bygge!!

"Vem fan é Limmet?"

2lateuloose
543 Inlägg
1 mars 2006
hmm ja det har jag också funderat på..ska labba i porschen i sommar & se! smile ett fett framsystem ska det iaf. bli

Men ljudet ändrar sej väl inte för att man har en öppen bil utan det blir väl en förstärkning av ljudet i en täckt.. *fundrar*

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Beredare
561 Inlägg
1 mars 2006
Jag hade en 306cabbe innan som jag byggde i.... Prova alla lösningar o det blev ändå basarna riktade bakåt..... Det blev två rockford 10".. Blev mkt bra!! 
Annars var det som man brukar me de i dörrarna o så... Hade kit fram o koaxial där bak....

Mvh Jonas

719 Inlägg
1 mars 2006
Kan väl gämnföras med tex koncert inne och ute. Ute behöver du många fler högtalare för att spela lika högt och långt.

Detta beror mest på att ljudet inte har nånstanns att studsa utomhus. Sen har vi vinden som fångar upp ljudet och riktar det.

Så man behöver mkt mer effekt för att uppfatta samma ljudstyrka i en cab går att jämnföra med att veva ner rutorna när man kör ljudnivån uppfattas direkt lägre. Sen har vi ju massa annat ljud som upp står tex trafik osv som också stör, men massor med effekt är det som gäller.

live free, die young.

Sök