Kempans BMW 328 "sneak" Turbo projekt

Casy vinnarskalle!
10 februari 2009 · 907 Inlägg

Najs! Men vecket på oljereturslangen ser inget vidare ut.. byt wink

BMW M3 "Crisis" (2002)
Mr_EmCom Med.lem
10 februari 2009 · 3 759 Inlägg

Casy skrev:
Najs! Men vecket på oljereturslangen ser inget vidare ut.. byt wink

Det är nog ingen fara, är ju såpass bra diameter så det blir nog inga problem. Dock har jag hört och( erfarit) att slangklämmor till retur är ingen höjdare, läcker i 9 fall av 10..

Senast redigerat av Mr_EmCom (10 februari 2009)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
sir_daniel www.kudoz.se
10 februari 2009 · 3 802 Inlägg

vinkeln är den jag inte gillar med returen, slangen funkar så länge den är oljebeständig, inget tryck där direkt

kempuz
10 februari 2009 · 19 Inlägg

sir_daniel skrev:
vinkeln är den jag inte gillar med returen, slangen funkar så länge den är oljebeständig, inget tryck där direkt

nae jag var lite skeptiskt också ,
Så länge oljenivån i tråget är lägre än utloppet på turbon så är det inga problem.
men än så länge vid uppstarten har det funkat och inte varit några problem.

Senast redigerat av kempuz (10 februari 2009)

martin_142
11 februari 2009 · 7 Inlägg

mycket intresant projekt! jag är också sugen på att turbo konventera min bil, men inte allt för seriös utan att jag bara får ca 100hk mer ungefär. undrar lite om du ha kompsäkten eller kör du som den är orginal? intresant att se sen hur mycket mer hk du får wink lycka till!

NdL Konstruktör
11 februari 2009 · 1 053 Inlägg

Nu hade man ju missat en massa roligt i denna tråden smile
Säger väl som martin här ovan. Ska bli intressant att faktiskt se hur mycket extra det ger.


Lycka till med allting i fortsättningen!

icklas
11 februari 2009 · 539 Inlägg

Mr_EmCom skrev:

Casy skrev:
Najs! Men vecket på oljereturslangen ser inget vidare ut.. byt wink

Det är nog ingen fara, är ju såpass bra diameter så det blir nog inga problem. Dock har jag hört och( erfarit) att slangklämmor till retur är ingen höjdare, läcker i 9 fall av 10..

hmm, kanske därför min läcker dåtongue får montera rörklamma å se om det slutar:D

Nissan 200sx s13 "rbs13" (1991)
loftom
11 februari 2009 · 192 Inlägg

ser bra ut,, lika trångt om turbon som på min,,,

//// Tommie
kempuz
11 februari 2009 · 19 Inlägg

martin_142 skrev:
mycket intresant projekt! jag är också sugen på att turbo konventera min bil, men inte allt för seriös utan att jag bara får ca 100hk mer ungefär. undrar lite om du ha kompsäkten eller kör du som den är orginal? intresant att se sen hur mycket mer hk du får wink lycka till!

Tackar för alla kommentarer!
Då jag bygger på helt fel motor eftersom snillet som byggde m52b28 gjorde hela maskinen i aluminium så tål den inte allt för mycket överladd, därför ska jag inte kompsänka el dyl, ska bara köra sneak och ladda max 0,6. Volvos gröna R spridare och en mapp är allt den kommer få för att kunna ladda lite mer utan att spika ihjäl sig smile

hade jag varit du så hade jag kompsänkt också, du kan få ut runt 450 hk med rätt grejer och köra med ett stabilt ladd på ca baret.

Går planes gammla gula pärla bra förövrigt? wink

Grovis VB
11 februari 2009 · 2 Inlägg

fan så najs brummar nog ut med 245an i helgen, om den håller hela vägen å spika fast handen på ratten så man inte å nallar på pysventilen tongue

kempuz
11 februari 2009 · 19 Inlägg

Grovis skrev:
fan så najs brummar nog ut med 245an i helgen, om den håller hela vägen å spika fast handen på ratten så man inte å nallar på pysventilen tongue

haha, skruva upp den till baret så har du spikproblemet löst wink .. du har vell inte mycket kvar?

culan06 I En Gran Nära Dig
11 februari 2009 · 303 Inlägg

blir nog bra, blir det org koppling lr en sinter?

Pontiac Firebird 1989.
Pontiac Firebird RS "Ready" (1988)
Pontiac Firebird RS "The Rider" (1989)
martin_142
11 februari 2009 · 7 Inlägg

kempuz skrev:

martin_142 skrev:
mycket intresant projekt! jag är också sugen på att turbo konventera min bil, men inte allt för seriös utan att jag bara får ca 100hk mer ungefär. undrar lite om du ha kompsäkten eller kör du som den är orginal? intresant att se sen hur mycket mer hk du får wink lycka till!

Tackar för alla kommentarer!
Då jag bygger på helt fel motor eftersom snillet som byggde m52b28 gjorde hela maskinen i aluminium så tål den inte allt för mycket överladd, därför ska jag inte kompsänka el dyl, ska bara köra sneak och ladda max 0,6. Volvos gröna R spridare och en mapp är allt den kommer få för att kunna ladda lite mer utan att spika ihjäl sig smile

hade jag varit du så hade jag kompsänkt också, du kan få ut runt 450 hk med rätt grejer och köra med ett stabilt ladd på ca baret.

Går planes gammla gula pärla bra förövrigt? wink

Tack för informationen! ja jo igenteligen ska man nog göra det men jag är inte ute efter så många hästar, jag nöjer mig med ungefär 300hk, sen ska det ju inte bli allt för dyrt tongue hur mycket har du lagt ut på turbo projektet ungefär?

jo den går fint wink håller på att fräscha upp den nu rätt mycket, känner du han plane som hade den förut eller? smile

kempuz
12 februari 2009 · 19 Inlägg

Här kommer filmen på en liten uppstart, läcker ganska mycket från grenröret ska dra fast resten av bultarna.

http://www.youtube.com/watch?v=tmMnn76Oon0

Senast redigerat av kempuz (12 februari 2009)

Darkie dARKiE
12 februari 2009 · 5 031 Inlägg

najs, grattis till uppstarten! big_smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Wee
12 februari 2009 · 501 Inlägg

Härligt bygge ! smile  Kör du med orginal lmm?

OBS: Ironi
kempuz
20 februari 2009 · 19 Inlägg

Japp jag kör med original. Den är mycket större i 328 än tex 325.

kempuz
2 mars 2009 · 19 Inlägg

Idag har jag provkört 328an för 4:e gången! och det var en stor glädje må jag säga. Fick flytta om lmm och lite annat smått och gott så gick den rent till slut  ... Pysventilen ville inte fungera som den skulle så jag drog ut på gatan med 0,7 - 0,8 i laddtryck ...haha jag vet, helt sinnesjukt men den gick som bara fan! .. ska ställa ner laddet nu till runt 0,6 och sen en mapp så ska allt lira och hålla som den ska...förhoppningsvis...

En liten sen uppdate , men bilen blir klar till sommaren iaf tongue

Darkie dARKiE
3 mars 2009 · 5 031 Inlägg

fan va härligt, du vill inte byta ? wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
stranden72
6 mars 2009 · 1 Inlägg

Såg att du hade lmm på sugsidan.Fungerar det Inte att ha den på trycksidan?

BMW 528 e39 (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang