Vitsen med arbetsförmedlingen har jag inte riktigt förstått än, ska man gå dit för att slösa tid eller vad? Skrev in mig där för några veckor sedan då jag hade ett jobb på G och tänkte försöka få lite praktikersättning eller liknande. Enligt deras bestämmelser så skulle jag ju så klart gå på det dära mötet samma vecka på fredagen. vilket jag meddelade att det går inte, jag har praktik på ett jobb då! Men det vägrade dom att höra såklart. Efter att ha pratat med dom några gånger så blev till slut mötet flyttat... försökte då återigen berätta för dom att jag kan inte komma, jag praktiserar då, men det sket dom återigen i. Då sket jag i dom och deras möte och måndagen efter kommer ett brev om att jag är inte längre är inskriven hos dom då jag inte kom på mötet...
Praktikersättning kunde jag inte heller få, var tvungen att gå arbetslös i 3 månader först vilket jag såklart vägrar göra, måste ju ha någon inkomst. Det enda som arbetsförmedlaren babblade om på inskrivningen var att jag skulle skriva CV och söka jobb, att jag hade ett på gång spelade ingen roll tydligen...
Så nej, arbetsförmedlingen kommer jag hålla mig borta ifrån i fortsättningen, tar bara tid och energi att hålla på med dom, tid som jag då hellre lägger på att söka arbete på egen hand!