Sökes: Utlandschaufförer.

Dockan
5 december 2008 · 733 Inlägg

Japp, för oss som går sista året på gymnasiet nu så är det ju "Projekt" tider. Det ska ju lämnas in ett projektarbete som ska ligga på minst 100 timmar och lite anrdra lull-lull krav.

Men till saken, jag har valt att skriva om hur man som svenska chaufför börjar köra i utlandet. Vilka papper som krävs i vilka länder och sen allt som hör till med att jobba utomlands.

Jag vill även ha med lite intervjuer från chaufförer som är erfarna och/eller nybörjare på utlandet. Oavsett om det gäller att du kör på Norge eller Turkiet så skulle det vara kul om du ville svara på lite frågor om ditt yrkesval.

Så om det finns några yrkeschaufförer som skulle vilja ställa upp på detta vore jag jättetacksam. Sen om du har en känsla för humor kommer det att bli väldigt kul, för jag har nämnligen ingen lust att skriva ett allt för seriöst arbete. Lättare och roligare att läsa om det är skrivet med humor.

Så skulle du vilja vara intresserad eller vet någon som skulle tycka att det var kul att berätta om sitt yrke för lite Transportelever vore det kul. Bara skriva i tråden eller lämna ett litet PM.

MVH / Jonna, Bräckegymnasist.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
Cosmos Truckdriver
6 december 2008 · 85 Inlägg

Ett tips åt dig är att söka chaufförer på http://www.kingsclub.se där hittar du garanterat nån som kör på utlandet.

BMW 530d xDrive "Black mirror" (2014)
Dockan
6 december 2008 · 733 Inlägg

Cosmos skrev:
Ett tips åt dig är att söka chaufförer på http://www.kingsclub.se där hittar du garanterat nån som kör på utlandet.

Ja jo, men kollade här först då man ändå hänger här på denna sidan och dinglar titt som tätt.

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
christofferedil Yellow bug!
6 december 2008 · 1 640 Inlägg

Är inte utlandschaufför men som transportelev med pågående projektarbete (vi är tre stycken som skall få iväg klassen ner till Bryssel för att besöka EU, nån skola, samt Volvos fabrik i Gent) så får man väl önska lycka till! big_smile

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
patrik79
7 december 2008 · 782 Inlägg

Jag åkte ner till spanien med lastbil samma dag som plastkortet kom hem men det blev bara en resa och jag har ingen större koll på om det behövs några papper men vill du får du dra iväg något pm så kanske jag kan svara annars så finns truckstop.nu eller prova att maila något åkeri som kör utomlands (finns inte så många kvar).
Hade jag skrivit en uppsats så hade jag skrivit om jänkarna el austaliensarna.

Stefan Varberg Supraman
7 december 2008 · 2 300 Inlägg

Ett bra tips om man ska köra utanför nrden e att man har passet med sig.
I övrigt inga papper som man som person ska ha med sig.
Barra att åkeriet har rätt tillstånd.
Jag har kört sverige, finland norge och det skillljer inte så mkt mellan att köra mellan dessa.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang