Vart får man hem Volvobilar ifrån Italien?

Memme I'am AWESOME..
6 december 2008 · 2 783 Inlägg

Någon som har denna länken någonstans?

Då man vill ha en 850 T5r eller en S70 t5a? eller någon annan rolig volvo som e då 850,855,s70 med turbo ifrån ITALIEN!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
iceman_21
6 december 2008 ·

varför vill man ha en volvo turbobil från Italien?... dom motorbeteckningarna m.m såldes aldrig i Sverige...kan ställa till det när du söker delar... sen så är det väl 2liters motorer allting?... pga den höga skatten..

azid Det som inte dödar gör ont
6 december 2008 · 2 668 Inlägg

finns massor med sånna volvos i sverige för relativt små pengar idag... kostar ju en slant att fixa allt runtomkring bilen. inte bara köpsumman

2slow
Memme I'am AWESOME..
6 december 2008 · 2 783 Inlägg

azid skrev:
finns massor med sånna volvos i sverige för relativt små pengar idag... kostar ju en slant att fixa allt runtomkring bilen. inte bara köpsumman

Hur ligger det om jag köper en bil ifrån Tysklad från www.mobile.de , om jag hittar en bil för 2 999 euro, vi säger att det e 40 000.

Vad för saker skal göras för att få den körbar?

- Bes
- Omregga
- ? vad mer?

Och om man hyr en firma att göra detta, vad kan det då kosta?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
azid Det som inte dödar gör ont
6 december 2008 · 2 668 Inlägg

har ingen anning vad en firma skulle ta för det.. men skulle nog räkna med att det skulle kosta runt 10-15k utöver köpsumman..

om jag har fel så får folk rätta mig

2slow
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
6 december 2008 · 2 252 Inlägg

vem vill ha italien import egentligen? finns typ ingen italien import volvo som är över 2.0L

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Klaesson
6 december 2008 · 399 Inlägg

Impotera en volvo till Svergie? Lika illa som att impotera pasta till italien!

VOLVO for life
Volvo_Mannen Volvoskadad
6 december 2008 · 6 017 Inlägg

The_Mechanic skrev:
vem vill ha italien import egentligen? finns typ ingen italien import volvo som är över 2.0L

enda italien volvon man vill ha är de med 16v rödblocks turbo (B204FT)

Jonas
Norbro
6 december 2008 · 263 Inlägg

Klaesson skrev:
Impotera en volvo till Svergie? Lika illa som att impotera pasta till italien!

jo lite av tongue men har för mig att italien fick 940 16v turbo vilket inte såldes i sverige! grrr på det
EDIT:kanske var 740 den satt i smile trött

Senast redigerat av Norbro (7 december 2008)

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
KimVsWorld Mästare
7 december 2008 · 2 947 Inlägg

Norbro skrev:

Klaesson skrev:
Impotera en volvo till Svergie? Lika illa som att impotera pasta till italien!

jo lite av tongue men har för mig att italien fick 940 16v turbo vilket inte såldes i sverige! grrr på det
EDIT:kanske var 740 den satt i smile trött

740 var det, Vet inte 940 också hade den motorn där.

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
steifan DR!FTT3KN!K3R
7 december 2008 · 10 427 Inlägg

http://www.jarmosbilskrot.se/

Den firman köper hem bilar från Italien vet jag, för demontering och för försäljning.

Mortalis VW-nörd?
7 december 2008 · 4 332 Inlägg

The_Mechanic skrev:
vem vill ha italien import egentligen? finns typ ingen italien import volvo som är över 2.0L

Han som skapa tråden vill ha en italien import, that's who...
Farsan köpte en S40 från Italien för några år sen, sparade MYCKE pengar då.

Låter du en firma göra jobbet försvinner all vinst...allt mellan 10 och 20k kan de ta...de du ska göra i Sverige är att göra en registreringsbesiktning, kostar la 1500-2000 ungefär.
Sen ska du pröjsa skrotningspremie (om de inte tagit bort de), de e la de stora kostnaderna.

Xuri One Man Clan
7 december 2008 · 4 287 Inlägg

Mortalis skrev:

The_Mechanic skrev:
vem vill ha italien import egentligen? finns typ ingen italien import volvo som är över 2.0L

Han som skapa tråden vill ha en italien import, that's who...
Farsan köpte en S40 från Italien för några år sen, sparade MYCKE pengar då.

Låter du en firma göra jobbet försvinner all vinst...allt mellan 10 och 20k kan de ta...de du ska göra i Sverige är att göra en registreringsbesiktning, kostar la 1500-2000 ungefär.
Sen ska du pröjsa skrotningspremie (om de inte tagit bort de), de e la de stora kostnaderna.

sen att 2.0liters vitmotorn är skit spelar ju ingen roll om han har tjänat 10-15k på att köpa bilen därifrån..ungefär de priset det går på att byta motor här i swe..

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
KimVsWorld Mästare
7 december 2008 · 2 947 Inlägg

Xuri skrev:

Mortalis skrev:

The_Mechanic skrev:
vem vill ha italien import egentligen? finns typ ingen italien import volvo som är över 2.0L

Han som skapa tråden vill ha en italien import, that's who...
Farsan köpte en S40 från Italien för några år sen, sparade MYCKE pengar då.

Låter du en firma göra jobbet försvinner all vinst...allt mellan 10 och 20k kan de ta...de du ska göra i Sverige är att göra en registreringsbesiktning, kostar la 1500-2000 ungefär.
Sen ska du pröjsa skrotningspremie (om de inte tagit bort de), de e la de stora kostnaderna.

sen att 2.0liters vitmotorn är skit spelar ju ingen roll om han har tjänat 10-15k på att köpa bilen därifrån..ungefär de priset det går på att byta motor här i swe..

Var det inte den motorn Volvo använde i Racing?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
viktore
7 december 2008 · 187 Inlägg

Xuri skrev:

Mortalis skrev:

The_Mechanic skrev:
vem vill ha italien import egentligen? finns typ ingen italien import volvo som är över 2.0L

Han som skapa tråden vill ha en italien import, that's who...
Farsan köpte en S40 från Italien för några år sen, sparade MYCKE pengar då.

Låter du en firma göra jobbet försvinner all vinst...allt mellan 10 och 20k kan de ta...de du ska göra i Sverige är att göra en registreringsbesiktning, kostar la 1500-2000 ungefär.
Sen ska du pröjsa skrotningspremie (om de inte tagit bort de), de e la de stora kostnaderna.

sen att 2.0liters vitmotorn är skit spelar ju ingen roll om han har tjänat 10-15k på att köpa bilen därifrån..ungefär de priset det går på att byta motor här i swe..

Sen är det rätt väsentligt att veta vilket perspektiv man har på saken också. Ur en hormonstinn 18årings perspektiv är såklart 2.0an dålig eftersom den har lägre effekt och inte är lika trimvänlig som 2.3an. Nu vet jag inte om trådskaparen faller i ovan nämnda kategori, men man kan ju reflektera över hur stor vikt en medelsvensson lägger vid 15hästars- eller några sekunders skillnad 0-200.. roll

kawiZz RMR-Crew
7 december 2008 · 478 Inlägg

Klaesson skrev:
Impotera en volvo till Svergie? Lika illa som att impotera pasta till italien!

Eller som att stava Importera och Sverige på ditt sätt.

Senast redigerat av kawiZz (7 december 2008)

Memme I'am AWESOME..
7 december 2008 · 2 783 Inlägg

Okej vi säger så här då.


OM jag köper hem en bil ifrån Tyskland eller så, måste jag inte betala någon skatt som ligger runt 10-20k?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Xuri One Man Clan
7 december 2008 · 4 287 Inlägg

viktore skrev:

Xuri skrev:

Mortalis skrev:

Han som skapa tråden vill ha en italien import, that's who...
Farsan köpte en S40 från Italien för några år sen, sparade MYCKE pengar då.

Låter du en firma göra jobbet försvinner all vinst...allt mellan 10 och 20k kan de ta...de du ska göra i Sverige är att göra en registreringsbesiktning, kostar la 1500-2000 ungefär.
Sen ska du pröjsa skrotningspremie (om de inte tagit bort de), de e la de stora kostnaderna.

sen att 2.0liters vitmotorn är skit spelar ju ingen roll om han har tjänat 10-15k på att köpa bilen därifrån..ungefär de priset det går på att byta motor här i swe..

Sen är det rätt väsentligt att veta vilket perspektiv man har på saken också. Ur en hormonstinn 18årings perspektiv är såklart 2.0an dålig eftersom den har lägre effekt och inte är lika trimvänlig som 2.3an. Nu vet jag inte om trådskaparen faller i ovan nämnda kategori, men man kan ju reflektera över hur stor vikt en medelsvensson lägger vid 15hästars- eller några sekunders skillnad 0-200.. roll

fråga runt lite om hur många SOM HAR RASAT 2 LITERS MOTORN

jag bryr mig inte om effekten....

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Torlejf Bilvårdstönt.
7 december 2008 · 1 109 Inlägg

Xuri skrev:

viktore skrev:

Xuri skrev:

sen att 2.0liters vitmotorn är skit spelar ju ingen roll om han har tjänat 10-15k på att köpa bilen därifrån..ungefär de priset det går på att byta motor här i swe..

Sen är det rätt väsentligt att veta vilket perspektiv man har på saken också. Ur en hormonstinn 18årings perspektiv är såklart 2.0an dålig eftersom den har lägre effekt och inte är lika trimvänlig som 2.3an. Nu vet jag inte om trådskaparen faller i ovan nämnda kategori, men man kan ju reflektera över hur stor vikt en medelsvensson lägger vid 15hästars- eller några sekunders skillnad 0-200.. roll

fråga runt lite om hur många SOM HAR RASAT 2 LITERS MOTORN

jag bryr mig inte om effekten....

2 liters motorn och 2.3 liters motorn som både sitter i T5:or är samma motor!
Det enda Volvo har gjort är att ha andra kolvar och stakar för att minska volymen.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
J-P-R DO IT LOW STYLE
7 december 2008 · 1 342 Inlägg

emijl skrev:
Okej vi säger så här då.


OM jag köper hem en bil ifrån Tyskland eller så, måste jag inte betala någon skatt som ligger runt 10-20k?

Nej ingen skatt

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang