Ford Scorpio 2,8i gl

Scorpa
10 december 2008 · 37 Inlägg

Hejsan jag har en Ford Scorpio 2,8i gl. har gjort om lite på den med växel lådan samt kardan.. Bilen har gått bra efter det. MEN, Nu så vägrar den att starta. Det e taskigt batteri på den men den har Alltid gått igång med start kablar utan problem, nu vill gammla bettan bråka med mig och vägrar.. Motorn får Både bränsle och gnista men vägrar att puttra igång.. Funker även inte med start gas.. Vad kan vara fel?

Corvair65 Stolt pappa
10 december 2008 · 161 Inlägg

Vilken årsmodell är det?

Säker på att den får bränsle? Jag hade problem med min. TRodde den fick bränsle, men det kom bara lite. Bränslepumpsrelät var trasigt.

Senast redigerat av Corvair65 (10 december 2008)

Scorpa
10 december 2008 · 37 Inlägg

Det är en 85a.. och jag är nästan helt säker på att den får bränsle för när man har malt lite så kommer bensin lukta fram ganska kraftigt vid motorn..

Corvair65 Stolt pappa
10 december 2008 · 161 Inlägg

Tänder den på någon cylinder eller är det stendött? Fördelardosan brukar spricka ibland.

Scorpa
10 december 2008 · 37 Inlägg

den tänder inte. den 'Hosta' till en gång för några dar sen, Sen efter det har den inte 'hostat' till nått efter det utan motorn går bara runt. Fördelar locket är det inga fel på har redan kollat igenom det..

Senast redigerat av Scorpa (10 december 2008)

Corvair65 Stolt pappa
10 december 2008 · 161 Inlägg

Ta ett kompprov för att var på den säkra sidan. Sen kan du se över lufttillförseln. Får den ingen eller för lite luft ska den inte gå.

Scorpa
11 december 2008 · 37 Inlägg

Mm, skall kolla över all el nån dag då jag får chans och lust..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang