På vägen hem till mig, så finns det en 90 graders kruva med fri sikt igerom. Men andra ord en perfekt kruva att lägga ut röven lite med om man så önskar. Jag åkte med i kompisens gamla volvo 142 Deluxe, som han hade som vinterbil. Så kommer han in till kurvan och lägger upp ett litet ställ. En av granntanterna ser detta och springer mitt ute i vägen och mer eller mindre tvingar oss att stanna...
Vi vevar ned rutan och hon börjar gapa och skalla ut mig, men... "Jag har ju inte ens något ratt" sa jag, och kompisen hade svårt att hålla sig för skratt. "Nej, det ser jag väll!.. men jag säger till dig ändå, för det är säkert du som har lurat i han (chauffören) en massa fuffens". "Jasså, jaha sa jag... då vet vi" och så åkte vi därifrån och vidare hem till mig.
Grejen är att det inte finns något att skada/köra på förutom bergskanten, och då får man väll ändå skylla sig själv?

En annan grej var med min röde 740, stod i korsningen och skulle ut på en annan, lite mer trafikerad väg, men hus på båda sidor. Kommer ut, lägger i 2an, 3an och kör på ställ. Då ser jag gubbfan från ett hus, som håller på att bygga en snögubbe för fullt... tar tag i snögubbens huve (ganska rejäl tjockskalle var de med, med morot i käften och..ja, ni vet hur dom brukar se ut...) och skickar emot min bil. Lyckligtvis träffade han inte men.. Lättretlig var han..

Kärringen kanske sa nej natten innan... vad vet jag... hehe
EDIT: Stavfel