1856
Sök

Ljudbygge Och Annat Trix [Slutresultat!!!]

603 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Hej allihopa, någon som saknar mina uppdateringar? smile

Har tyvärr inga bilder att visa sad. Anledningen att jag uppdaterar är för att jag vill berätta att jag håller på och bygger för fullt. Har köpt 10 liter till av polyestern så nu ska det inte snålas. Tjockt ska det bli och förhoppningsvis bra också.

Tror jag lyckas rädda låda nummer två. Men jag har fortfarande problem med den. Av någon anledning så gick det jättesmidigt att bygga första lådan. Men till sist så ska nog allt bli bra.

140 Inlägg
8 april 2009
Bra att det går framåt!
Men jag skulle vilja se bilder på var/hur du byggt baslådan;)

MVH E30racing

603 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Bilder kommer självklart. Men vi var väl ganska överens om att jag ger er bilderna när ALLT är klart?

4 663 Inlägg
8 april 2009
nä kom igen vill ha bilder nu big_smile

140 Inlägg
8 april 2009
Saab_Robin skrev:
nä kom igen vill ha bilder nu big_smile

håller med, börjar bli nyfiken nu!tongue

603 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Ska jag göra som de stora pojkarna på Paintworx? Jag ger en teaser... eller två tongue

6 558 Inlägg
8 april 2009
Japp...Det ska du göra tongue för du tillhör väl dom lr wink

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

140 Inlägg
8 april 2009
polomononen skrev:
Ska jag göra som de stora pojkarna på Paintworx? Jag ger en teaser... eller två tongue

Absolut!
Go for it!!wink

603 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
racer-putte skrev:
Japp...Det ska du göra tongue för du tillhör väl dom lr wink

hehe nä jag håller nog inte samma klass som dem big_smile Men jag tycker ändå att ljudbygget går ganska bra.

603 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
[Borttaget]
Senast redigerat av polomononen (2 oktober 2014)

En gång till nu
760 Inlägg
8 april 2009
vad är de som gör att du inte har flyt på låda nr 2 då?

Jag tror att alla mår gott av att unna sej en Nissan av och tillS14a

430 Inlägg
8 april 2009
Det där blir ju sjukligt snyggt! Hoppas den andra flyter på bättre snart.

Har du tagit väck klädseln på sidan i bak på senaste? Minns inte hur det är med plåten bakom. Finns det utrymme att borra/skruva fast en plåtskruv? Funderar på hur jag ska fästa min träbit som ska göra ett extrafack så småningom...

4 663 Inlägg
8 april 2009
fan de ser ju sjukt bra ut big_smile

603 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
alexxe skrev:
vad är de som gör att du inte har flyt på låda nr 2 då?

Jag är nybörjare. Så frågan är snarare varför jag hade tur med den första tongue

Allting handlar om bristande kunskap, erfarenhet och lite otur. Låda två fick härdningsproblem fläckvis. Så när jag kände på den så verkade det som att den var styv. Men vissa delar hade knappt härdat alls. Så nu har jag fått såga bort delar och plasta om.

Det borde har härdat lika över hela ytan eftersom det var exakt samma blandning polyester och härdare, över alltihopa. Men tydligen (osäker info) så bildas en tung gas som hindrar härdaren från att göra sitt jobb. Denna gas blåste inte iväg eftersom jag inte hade någon cirkulation på luften.

603 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
megaman_k skrev:
Det där blir ju sjukligt snyggt! Hoppas den andra flyter på bättre snart.

Har du tagit väck klädseln på sidan i bak på senaste? Minns inte hur det är med plåten bakom. Finns det utrymme att borra/skruva fast en plåtskruv? Funderar på hur jag ska fästa min träbit som ska göra ett extrafack så småningom...

Tack så mycket. Hmm. Ja du, förstår inte riktigt vad du menar. Men att skruva plåtskruv i bagaget låter svårt. Nu är jag inte 100% säker. Men har för mig att det finns dåligt med ytor som är "säkra".

Saab_Robin skrev:
fan de ser ju sjukt bra ut big_smile

Tackar. Jag gör mitt allra bästa. Förhoppningsvis så ser det okej ut sen.

6 558 Inlägg
8 april 2009
Ja de må vara att du e nybörjare men du har fan skills lill-pöjken big_smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension

Fritidsforskare
344 Inlägg
8 april 2009
Fan va bra bagaget kommer bli när det blir klar!.

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino

603 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
racer-putte skrev:
Ja de må vara att du e nybörjare men du har fan skills lill-pöjken big_smile

Hehe tack, men jag kan avslöja att det inte alltid går jättebra. Svordomsramsor förekommer titt som tätt big_smile. Men jag tycker faktiskt själv att det går väldigt bra. Allting kunde gått mycket sämre. Anledningen till att det går så pass bra som det ändå gör, är nog för att jag tar det väldigt lugnt. Dessutom så försöker jag se till att jag har ordentligt med tid till att arbetet (när jag väl kan arbeta).

Det värsta jag vet är när man måste avbryta mitt i ett "moment". Självklart så bygger jag inte allt på samma gång. Men jag delar ändå upp arbetet. Idag har jag så här mycket tid och då passar det att jag bygger det här och det här, för då slipper jag avbryta mitt i det här.

Hoppas någon förstår vad jag menar smile

Zajpner skrev:
Fan va bra bagaget kommer bli när det blir klar!.

Mvh//Robin.

Tack, det får vi hoppas. Det vore väldigt mycket arbete nerlagt helt i onödan annars tongue

Eller... ifall det inte ser bra ut så låter det iaf bra smile

Green Street Elite
676 Inlägg
9 april 2009
shit! suttit här sen kl 10 över 11 o nu öär kl 20 över 12 yikes riktigt fin o intressant tråd big_smile mkt bra förhandsvisningar så att säga om hur man ska göra både här o där!  smile
måste dock bikta mig om att jag inte tycker om saab hmm men din saab är riktigt nice big_smile
klickar på "prenumenera på denna tråd" så keep up the good work och uppdatera i massor! big_smile
puss o kram / Paradyne

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
9 april 2009
Sedan kan dte även vara så att dte vart lite för svalt för det att härda riktigt...kan även vara att det inte var riktigt blandat.
MEn det är svårt att sia om...

Själv brukar jag ställa en kupévärmare som får flåsa på med värme. Då får det både värme och cirkulation wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Sök