misshandel... Värre än vad jag trodde!!! HJ*LP

Sokrates Eliminator
15 december 2008 · 1 441 Inlägg

berneke skrev:
Känns ju som att det här är lite självförvållat:S Säger absolut inte att det är det, men låter ju mkt skumt att dom skulle hoppa på just dig och sparka och slå på bilen och dig. Hade dom nitat på dig ute på stan en kväll är ju det en sak. Men det här känns ju lite väl utpekat.

Kan ju vara så att de hoppade på fel person av misstag,,,,,Lås in de jävlarna och släng nyckeln.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Abeed Pekabow i can see u
16 december 2008 · 644 Inlägg

kan tänka mig att ni har svårt o tro det , men vad tror ni jag tänker eller känner,,, vi väntar på ett svar av polisen ,,, de ringde mig för ngn timme sen och sa att en till är nu tagen så det är två som är fast ! och båda två vet inte ens vad jag heter .

Pan
16 december 2008 ·

Säg att dom nu är ostraffade sen innan får dom verkligen fängelse för en sådan här grej fotboja? Fan vad sjukt att dom bara bankade ner dig sådär sad Aja krya på och hoppas du får ut lite cash för besväret!

JUSTer
16 december 2008 · 451 Inlägg

Tråkit att höra..

Mitt tips till dig, sälj bilen, flytta och skaffa dig hemlig identitet..

"Farsan" kmr vilja hämnas på ett eller annat sätt, om inte han gör det, så kmr säkert hans "gäng" göra de

Men om du tänker efter,

Provocerade du på något sätt dom inom trafiken?

Abeed Pekabow i can see u
16 december 2008 · 644 Inlägg

menar med plugget jobbet. allt det där ska man bara gebort det ?
det är fan inte rättvist !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
oki om jag nu skulle gjort ngt,

JUSTer
16 december 2008 · 451 Inlägg

Bättre att vara på säkra sidan, tycker jag..

Dom kanske var avis på din bil, dom kanske tyckte du gjorde nått som störde dom i deras färd kanske inte samma stund, men kanske förra veckan (t.ex),

dom tar reda på vart du bor (Via regnr + VV.se,)

Sen står dom o väntar på dig

Men får du chansen kan du själv fråga dom, varför hoppa ni på mig??


Liksom du sabbar deras framtid på ett sätt, då kmr dom vilja sabba din?!

Nu menar jag, dom förtjänar att få en sabbad framtid också, men det är synd att det ska drabba dig i framtiden, både fysisk & psykiskt

Smajly
16 december 2008 · 3 059 Inlägg

Abeed skrev:

Ksj skrev:
Alltså.. Var det helt oprovocerat? eller hade du sagt/ gjort något innan mot dom? 

Svin och as är dom iallafall.

nepp ingen de nitbromsa mig lr vad man säger och hoppa av och först sparka på bilen och sedan på mig

Kan vara att dom tagit fel person. Varit ute efter en person som råkar ha en liknande bil..
Inget ovanligt här i Landskrona med sånna här saker. Har alltid bott här.

s12 Nissan Gazelle
16 december 2008 · 1 460 Inlägg

Abeed : va tråkigt de som har hänt med dig , hoppas att de kommer att ordna sig för dig

Nissan Silvia
Opelmadness German cars, quality and beyond
16 december 2008 · 8 197 Inlägg

Usch, vilket jävla drägg det finnas. mad
Hoppas dom åker in på vatten och bröd...
Önskar dig all lycka Abeed.

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Kayhan
16 december 2008 · 407 Inlägg

Eisenhut skrev:

Matspetter skrev:
Man får bara sitta häktad en viss tid (2dygn?) men om dom har bevis mot dom så har jag för mej att man får hålla dom längre.

Sen spelar det väl in att det rubriceras som mordförsök.

Du får sitta arresterad max 72 timmar, sen måste du gå igenom en prövning, en sk häktningsförhandling. Häktad kan du sitta i flera år om det vill sig riktigt illa.

Till trådskaparen... Rent spontant låter det som 1-1,5 års fängelse, utan att veta alla fakta. Ja, dom kommer troligen bli häktade och dom kommer troligtvis hållas häktade minst fram till rättegången.

Ytterligare en fotnot: får man fängelse så är det ALLTID 2/3 av straffet man sitter inlåst, resten av straffet avtjänar man som skyddstillsyn. Dvs, tex 3 år blir 2 år inlåst och ett år skyddstillsyn. smile

Gäller det även om man missköter sig och är såkallad andragångs förbrytare?

KimVsWorld Mästare
16 december 2008 · 2 947 Inlägg

På din avatar ser du lite utländsk ut? Det kan ju ha varit ett rasistiskt brottsmotiv?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Eisenhut
16 december 2008 · 1 827 Inlägg

Kayhan skrev:

Eisenhut skrev:

Matspetter skrev:
Man får bara sitta häktad en viss tid (2dygn?) men om dom har bevis mot dom så har jag för mej att man får hålla dom längre.

Sen spelar det väl in att det rubriceras som mordförsök.

Du får sitta arresterad max 72 timmar, sen måste du gå igenom en prövning, en sk häktningsförhandling. Häktad kan du sitta i flera år om det vill sig riktigt illa.

Till trådskaparen... Rent spontant låter det som 1-1,5 års fängelse, utan att veta alla fakta. Ja, dom kommer troligen bli häktade och dom kommer troligtvis hållas häktade minst fram till rättegången.

Ytterligare en fotnot: får man fängelse så är det ALLTID 2/3 av straffet man sitter inlåst, resten av straffet avtjänar man som skyddstillsyn. Dvs, tex 3 år blir 2 år inlåst och ett år skyddstillsyn. smile

Gäller det även om man missköter sig och är såkallad andragångs förbrytare?

Jajamen. I vissa fall lägger man dock på resterande strafftid, tex detta resterande året på ett nytt straff. Exempelvis om han får ett år till för ett annat, så blir det totalt 2 år.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
MrNinja
16 december 2008 · 148 Inlägg

Skulle va jävligt intressant att veta vad de handla om, varför dom hoppa på dig osv. Helt sinnessjukt.

Fast vi har ju sånt här i stockholm också, små gäng som tycker om att gå 10 pers på nån halvt överberusad ensam kille som är påväg hem från krogen. Känns ju som man verkligen är riktigt modig då..

_Jonex_ Byggare Behm
16 december 2008 · 562 Inlägg

MrNinja skrev:
Skulle va jävligt intressant att veta vad de handla om, varför dom hoppa på dig osv. Helt sinnessjukt.

Fast vi har ju sånt här i stockholm också, små gäng som tycker om att gå 10 pers på nån halvt överberusad ensam kille som är påväg hem från krogen. Känns ju som man verkligen är riktigt modig då..

På tal om det, var fylle-chaffis för 2 veckor sedan och blev påhoppad av 2 killar som
tyckte " att glasögonormen såg ful ut", jag reagerade blixtsnabbt, en kille åkte i väggen
och en tvingade jag ned på backen samtidigt som jag plockade upp glasögonen som dom
lyckats slå av mig.
Vakterna vid entrén kom och tog killarna, snuten kom också men jag drog därifrån
utan att prata med dom.. dock så fick reda på vilka det var av en skolkompis
så dom får allt passa sig.
Nog om det.

Finns det "skäliga bevis" så får dom gripna hållas häktade fram till rättegång samt
att det i ditt fall föreligger risk att dom söker upp dig igen.
Men antingen skaffar du "lämpligt livförsvar" för framtida bruk eller så
tvingas du nog flytta till en annan stad.
I övrigt så är det jvligt tråkigt att höra sånt här, speciellt helt oprovocerat men det finns
gäng som har det här som Helg-nöje , våld mot överjvligt våld är vad som gäller då för snuten lär inte hinna dit.
Det skjuts för lite helt enkelt.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
16 december 2008 · 946 Inlägg

discokapten skrev:

Dave_C70 skrev:
Att säga vad de får för straff är som att gissa resultatet i en fotbollsmatch. Vill också klargöra en sak: INGEN är skyldig förrän denne har dömts i domstol, innan det är man MISSTÄNKT! Att åka omkring med en batong i bilen blir förmodligen ett brott mot knivlgen, fast inte helt säkert då ens bil inte räknas som allmän plats. Iofs är batong ett vapen, så i det fallet spelar det nog ingen roll, blir nog vapenbrott iaf där... Vad skadestånd beträffar får du ju göra ett yrkande, hur mycket du sedan i själva verket får bestäms ju i en ev. huvudförhandling sedan.

Vid brott mot knivlagen så är fordon att betraktas som allmän plats.

Ja, efter lite eftertanke har du rätt, eller till viss del iaf. Sjävla bilen ses inte som allmän plats (eftersom polisen måste ha ett tillstånd om husrannsakan för få söka igenom bilen), däremot är bilens placering på allmän plats som avgörande.

Tror jag har rätt så iaf. smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
KimVsWorld Mästare
16 december 2008 · 2 947 Inlägg

Dave_C70 skrev:

discokapten skrev:

Dave_C70 skrev:
Att säga vad de får för straff är som att gissa resultatet i en fotbollsmatch. Vill också klargöra en sak: INGEN är skyldig förrän denne har dömts i domstol, innan det är man MISSTÄNKT! Att åka omkring med en batong i bilen blir förmodligen ett brott mot knivlgen, fast inte helt säkert då ens bil inte räknas som allmän plats. Iofs är batong ett vapen, så i det fallet spelar det nog ingen roll, blir nog vapenbrott iaf där... Vad skadestånd beträffar får du ju göra ett yrkande, hur mycket du sedan i själva verket får bestäms ju i en ev. huvudförhandling sedan.

Vid brott mot knivlagen så är fordon att betraktas som allmän plats.

Ja, efter lite eftertanke har du rätt, eller till viss del iaf. Sjävla bilen ses inte som allmän plats (eftersom polisen måste ha ett tillstånd om husrannsakan för få söka igenom bilen), däremot är bilens placering på allmän plats som avgörande.

Tror jag har rätt så iaf. smile

Sålänge bilen står på din mark så är det väl inte allmän plats?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
expect1991
16 december 2008 · 1 814 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:
Usch, vilket jävla drägg det finnas. mad
Hoppas dom åker in på vatten och bröd...
Önskar dig all lycka Abeed.

MVH T.

Lite tragiskt att De får samma kvalitéts mat i Fängelset som man får på de flesta skolor yikes

Hoppas det går bra i fortsättningen, det måste väl finnas nån anledning för de att hoppa på dig? Idén med rasism verkar trolig hmm

Var försiktig i fortsättningen smile

KimVsWorld Mästare
16 december 2008 · 2 947 Inlägg

expect1991 skrev:

Irmscher Vectra skrev:
Usch, vilket jävla drägg det finnas. mad
Hoppas dom åker in på vatten och bröd...
Önskar dig all lycka Abeed.

MVH T.

Lite tragiskt att De får samma kvalitéts mat i Fängelset som man får på de flesta skolor yikes

Hoppas det går bra i fortsättningen, det måste väl finnas nån anledning för de att hoppa på dig? Idén med rasism verkar trolig hmm

Var försiktig i fortsättningen smile

Kvalitétsmat+Skolor? Vilken skola går/gick du på?

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
Kayhan
16 december 2008 · 407 Inlägg

Vad jag har förstått så får dom väl bättre mat än på skolorna? Inte för att det är kvalitetsmat.. men den går ner iaf och den mättar för det mesta..

Tråkigt det som hänt dig,
Och häktade lär dom vara ända fram till rättegången och dom lär ju sitta inne ett tag, tyvärr blir det väl inte allt för lång tid..
Hoppas allt går bra och att du i framtiden skriver vad dom fick för straff m.m

Senast redigerat av Kayhan (16 december 2008)

dieselknackare Kungen i Lerbäckshult
16 december 2008 · 718 Inlägg

Abeed skrev:
ngra killar hoppa på ig idag 5 st men batong och liknande vapen misshandla mig och även skda min bil , med slag ot fönster och fonten. var på akuten fick rönka och klara mig utan alvarliga skador. händelsen finns på hd.se i landskrona,
men till saken , vad får de för straff en av de är nu tagen och de hitta batong i hans bil. och vad ger försäkringen mig , eller får jag ingen för jag bara har trafikförsäkring

Kanske samma killar som hoppade på mig å min bror i ängelholm för 2 år sen. polisen trodde dom va från landskrona, men det hände inte mycke efter det, fick ett brev för ett par månader sen att dom lagt ner förundersökningen pga bristande bevis. fanns ju bara en övervaknings film på allt,
Hoppas dom åker fast!!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang