SUBARU IMPREZA STI - "korpen" - THE NÜRBURGRING KILLER!!

TS_Edition
2 januari 2009 · 27 Inlägg

SWTRacing skrev:

TS_Edition skrev:
Kul att du resonerar om säkerhet Patrik med tanke på vem du är!!big_smile.........

Och vem är jag då?? cool

Jag kanske gör det rätta och går mot strömmen i bland många, INTE alla, som bygger potenta bilar i detta avlånga land roll:
-Steg 1 säkerhet...
-Steg 2 chassi/väghållning/bromsar...
-Steg 3 KÖRBAR effekt...

Ja det behöver vi inte lägga upp här och det hör inte till detta projekt men det känns väl som du har mera säkerhetstänk än när det gäller 2hjul cool .........hur som helst täta updates vill vi ha på detta projekt.Har du någon deadline för när bilen ska kunna rulla på gatan eller har jag missat den infon?

Senast redigerat av TS_Edition (2 januari 2009)

v50sport
3 januari 2009 · 230 Inlägg

Fasen va spännande projekt!

mrloaded MrLoaded
5 januari 2009 · 603 Inlägg

Det ser ut att utvecklas till ett intressant projekt. Lycka till på Nordslingan big_smile

TIME ATTACK 2013! 11 YEARS and many Happy Moments
Loaded på Facebook!
"A man must accept his fait or be destroyed by it"
BMW E46 M3 CSL "LOADED" (2003)
Pikey
5 januari 2009 · 2 283 Inlägg

TS_Edition skrev:
Vi skickade genast över bilen till England med ett antal chrome molly rör i från KBT SAFETY i Köping till en byggherre som arbetar med Ford motorsport WRC bilar och detta för att ge oss den största möjliga säkerheten vid en ev krasch - något som ALDRIG kan eller ska förbises när man bygger ett sådant här extrembygge!!

Kul att du resonerar om säkerhet Patrik med tanke på vem du är!!big_smile..........hur som helst ett jäkligt maffigt bygge bara hålla tummarna att det går smidigt att sfro besikta så vi får se monstret på gatan mycket!

wink

R.I.P. Michael Jackson!
kawiZz RMR-Crew
5 januari 2009 · 478 Inlägg

Ursäkta offtopic men det känns som SWTracing är självaste Ghostrider med tanke på vad TS_Edition snackar om, och att du snackar om att du kört hoj med 500hk + i 350km/h, dessutom på bakhjulet.

"Kul att du resonerar om säkerhet Patrik med tanke på vem du är!!"
"du har mera säkerhetstänk än när det gäller 2hjul"

Förövrigt en jäääävligt cool bil, kommer bli riktigt fint att följa detta projekt, stor plånbok är aldrig fel. wink

leksak Kanon..
5 januari 2009 · 1 473 Inlägg

kawiZz skrev:
Ursäkta offtopic men det känns som SWTracing är självaste Ghostrider med tanke på vad TS_Edition snackar om, och att du snackar om att du kört hoj med 500hk + i 350km/h, dessutom på bakhjulet.

"Kul att du resonerar om säkerhet Patrik med tanke på vem du är!!"
"du har mera säkerhetstänk än när det gäller 2hjul"

Förövrigt en jäääävligt cool bil, kommer bli riktigt fint att följa detta projekt, stor plånbok är aldrig fel. wink

Grattis, härlig slutledningsförmåga big_smile

Jockefors
5 januari 2009 · 961 Inlägg

härligt bygge !! ska följas noggrant wink

Pure DieselPower
TS_Edition
5 januari 2009 · 27 Inlägg

Vem har pratat om ghostrider??  Trådskaparen åker hoj liksom jag och dessutom gör han det ganska bra.......Detta handlar om en STi banbil o inget annat. cool

kawiZz RMR-Crew
6 januari 2009 · 478 Inlägg

TS_Edition skrev:
Vem har pratat om ghostrider??  Trådskaparen åker hoj liksom jag och dessutom gör han det ganska bra.......Detta handlar om en STi banbil o inget annat. cool

Jag började prata om Ghostrider, läs 4 inlägg upp.

Jo tack, jag vet.

Senast redigerat av kawiZz (6 januari 2009)

SwedishRacingGroup
8 januari 2009 · 80 Inlägg

Och så blev det äntligen dax att starta upp motorn en sista gång inför Kenneth's ombyggnation av styrsystem mm - tyvärr så blev det bara en pull även denna gång på 1.1bar/6500rpm/V-power vilket gav 469hk vilket borgar för betydligt bättre siffror i slutändan med större spridare, VP dynamit samt annat styrsystem!!
big_smile big_smile big_smile

Så nu håller vi bara tummarna på att Kenneth får till bytet av dessa saker samt ngr andra så fort som möjligt så att han kan köra denna motor kommande vecka!! big_smile big_smile big_smile

Senast redigerat av SWTRacing (8 januari 2009)

2010 - året där vi siktar på Nürburgring, Gotland, Mantorp samt Superstage!! ;0)
SwedishRacingGroup en av mycket på återförsäljare av DUNLOP DIREZZA 3 i Sverige 2010!!
TOOMPAA
9 januari 2009 · 74 Inlägg

Riktigt brutalt bygge, kommer att följas!!
Lycka till! // Mvh

Anubis
9 januari 2009 · 1 255 Inlägg

Ska bli grymt kul o se vad du lyckas o få för tid runt ringen i denna kärra.

Har du något mål angående tiden runt ringen?

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
FL3JM Inga konstigheter
9 januari 2009 · 2 064 Inlägg

SWTRacing skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/48982/522899_ausqnt.jpg

Fett jävla bygge! smile

Men det är väl inte tänkt att den här ska bli gatreggad sen va? Med tanke på X-stagen vid sidan om föraren. Blir för svårt att komma ut då, man får ju bara ha ett sneställt stag vad jag vet. Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Twins Twins Bil & Plåt
9 januari 2009 · 2 577 Inlägg

fan va fränt bygge, liite för extrem motor ??? ehhe >.<'

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
SwedishRacingGroup
9 januari 2009 · 80 Inlägg

Anubis skrev:
Ska bli grymt kul o se vad du lyckas o få för tid runt ringen i denna kärra.

Har du något mål angående tiden runt ringen?

Målet är att vara den snabbaste bilen (då räknas inte sk kitcars eller liknande in då dom är omöjliga att slå) runt Nürburgring vilket i dagsläget är under 7.15!! big_smile

2010 - året där vi siktar på Nürburgring, Gotland, Mantorp samt Superstage!! ;0)
SwedishRacingGroup en av mycket på återförsäljare av DUNLOP DIREZZA 3 i Sverige 2010!!
SwedishRacingGroup
9 januari 2009 · 80 Inlägg

TwinsBilOchPlat skrev:
fan va fränt bygge, liite för extrem motor ??? ehhe >.<'

He he he...

Det viktigaste med denna bil är körbarhet - inte bara en snygg effekt siffra -vilket Motortjänst & Kenneth Andersson precis just nu i dagarna gör sitt bästa för att uppnå!! big_smile

2010 - året där vi siktar på Nürburgring, Gotland, Mantorp samt Superstage!! ;0)
SwedishRacingGroup en av mycket på återförsäljare av DUNLOP DIREZZA 3 i Sverige 2010!!
kawiZz RMR-Crew
9 januari 2009 · 478 Inlägg

SWTRacing skrev:
Och så blev det äntligen dax att starta upp motorn en sista gång inför Kenneth's ombyggnation av styrsystem mm - tyvärr så blev det bara en pull även denna gång på 1.1bar/6500rpm/V-power vilket gav 469hk vilket borgar för betydligt bättre siffror i slutändan med större spridare, VP dynamit samt annat styrsystem!!
big_smile big_smile big_smile

Så nu håller vi bara tummarna på att Kenneth får till bytet av dessa saker samt ngr andra så fort som möjligt så att han kan köra denna motor kommande vecka!! big_smile big_smile big_smile

Är dom 469hk på hjulen?

Anubis
9 januari 2009 · 1 255 Inlägg

SWTRacing skrev:

Anubis skrev:
Ska bli grymt kul o se vad du lyckas o få för tid runt ringen i denna kärra.

Har du något mål angående tiden runt ringen?

Målet är att vara den snabbaste bilen (då räknas inte sk kitcars eller liknande in då dom är omöjliga att slå) runt Nürburgring vilket i dagsläget är under 7.15!! big_smile

Ok inget dåligt mål må ja säga ^^

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
KHRacing
9 januari 2009 ·

FL3JM skrev:
Fett jävla bygge! smile

Men det är väl inte tänkt att den här ska bli gatreggad sen va? Med tanke på X-stagen vid sidan om föraren. Blir för svårt att komma ut då, man får ju bara ha ett sneställt stag vad jag vet. Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Helt ute & cyklar. smile

DusanMandick Random Hero
9 januari 2009 · 4 047 Inlägg

det här har man väntat på ett tag big_smile

sett de bilderna du har på din sida o väntat på att de ska dra igång big_smile

o de verkar bli riktigt bra, älskar subaru o den här kommer inte bli dum, o vilka jä#la bromsar,

lycka till me bygget o slå den där tiden på N-ring.

/Mvh Tobbe

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang