Kul att du resonerar om säkerhet Patrik med tanke på vem du är!!.........
Och vem är jag då??
Jag kanske gör det rätta och går mot strömmen i bland många, INTE alla, som bygger potenta bilar i detta avlånga land : -Steg 1 säkerhet... -Steg 2 chassi/väghållning/bromsar... -Steg 3 KÖRBAR effekt...
Ja det behöver vi inte lägga upp här och det hör inte till detta projekt men det känns väl som du har mera säkerhetstänk än när det gäller 2hjul .........hur som helst täta updates vill vi ha på detta projekt.Har du någon deadline för när bilen ska kunna rulla på gatan eller har jag missat den infon?
Vi skickade genast över bilen till England med ett antal chrome molly rör i från KBT SAFETY i Köping till en byggherre som arbetar med Ford motorsport WRC bilar och detta för att ge oss den största möjliga säkerheten vid en ev krasch - något som ALDRIG kan eller ska förbises när man bygger ett sådant här extrembygge!!
Kul att du resonerar om säkerhet Patrik med tanke på vem du är!!..........hur som helst ett jäkligt maffigt bygge bara hålla tummarna att det går smidigt att sfro besikta så vi får se monstret på gatan mycket!
Ursäkta offtopic men det känns som SWTracing är självaste Ghostrider med tanke på vad TS_Edition snackar om, och att du snackar om att du kört hoj med 500hk + i 350km/h, dessutom på bakhjulet.
"Kul att du resonerar om säkerhet Patrik med tanke på vem du är!!" "du har mera säkerhetstänk än när det gäller 2hjul"
Förövrigt en jäääävligt cool bil, kommer bli riktigt fint att följa detta projekt, stor plånbok är aldrig fel.
Ursäkta offtopic men det känns som SWTracing är självaste Ghostrider med tanke på vad TS_Edition snackar om, och att du snackar om att du kört hoj med 500hk + i 350km/h, dessutom på bakhjulet.
"Kul att du resonerar om säkerhet Patrik med tanke på vem du är!!" "du har mera säkerhetstänk än när det gäller 2hjul"
Förövrigt en jäääävligt cool bil, kommer bli riktigt fint att följa detta projekt, stor plånbok är aldrig fel.
Vem har pratat om ghostrider?? Trådskaparen åker hoj liksom jag och dessutom gör han det ganska bra.......Detta handlar om en STi banbil o inget annat.
Vem har pratat om ghostrider?? Trådskaparen åker hoj liksom jag och dessutom gör han det ganska bra.......Detta handlar om en STi banbil o inget annat.
Jag började prata om Ghostrider, läs 4 inlägg upp.
Och så blev det äntligen dax att starta upp motorn en sista gång inför Kenneth's ombyggnation av styrsystem mm - tyvärr så blev det bara en pull även denna gång på 1.1bar/6500rpm/V-power vilket gav 469hk vilket borgar för betydligt bättre siffror i slutändan med större spridare, VP dynamit samt annat styrsystem!!
Så nu håller vi bara tummarna på att Kenneth får till bytet av dessa saker samt ngr andra så fort som möjligt så att han kan köra denna motor kommande vecka!!
Senast redigerat av SWTRacing (8 januari 2009)
2010 - året där vi siktar på Nürburgring, Gotland, Mantorp samt Superstage!! ;0)
SwedishRacingGroup en av mycket på återförsäljare av DUNLOP DIREZZA 3 i Sverige 2010!!
Men det är väl inte tänkt att den här ska bli gatreggad sen va? Med tanke på X-stagen vid sidan om föraren. Blir för svårt att komma ut då, man får ju bara ha ett sneställt stag vad jag vet. Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Ska bli grymt kul o se vad du lyckas o få för tid runt ringen i denna kärra.
Har du något mål angående tiden runt ringen?
Målet är att vara den snabbaste bilen (då räknas inte sk kitcars eller liknande in då dom är omöjliga att slå) runt Nürburgring vilket i dagsläget är under 7.15!!
2010 - året där vi siktar på Nürburgring, Gotland, Mantorp samt Superstage!! ;0)
SwedishRacingGroup en av mycket på återförsäljare av DUNLOP DIREZZA 3 i Sverige 2010!!
fan va fränt bygge, liite för extrem motor ??? ehhe >.<'
He he he...
Det viktigaste med denna bil är körbarhet - inte bara en snygg effekt siffra -vilket Motortjänst & Kenneth Andersson precis just nu i dagarna gör sitt bästa för att uppnå!!
2010 - året där vi siktar på Nürburgring, Gotland, Mantorp samt Superstage!! ;0)
SwedishRacingGroup en av mycket på återförsäljare av DUNLOP DIREZZA 3 i Sverige 2010!!
Och så blev det äntligen dax att starta upp motorn en sista gång inför Kenneth's ombyggnation av styrsystem mm - tyvärr så blev det bara en pull även denna gång på 1.1bar/6500rpm/V-power vilket gav 469hk vilket borgar för betydligt bättre siffror i slutändan med större spridare, VP dynamit samt annat styrsystem!!
Så nu håller vi bara tummarna på att Kenneth får till bytet av dessa saker samt ngr andra så fort som möjligt så att han kan köra denna motor kommande vecka!!
Ska bli grymt kul o se vad du lyckas o få för tid runt ringen i denna kärra.
Har du något mål angående tiden runt ringen?
Målet är att vara den snabbaste bilen (då räknas inte sk kitcars eller liknande in då dom är omöjliga att slå) runt Nürburgring vilket i dagsläget är under 7.15!!
Ok inget dåligt mål må ja säga ^^
Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Men det är väl inte tänkt att den här ska bli gatreggad sen va? Med tanke på X-stagen vid sidan om föraren. Blir för svårt att komma ut då, man får ju bara ha ett sneställt stag vad jag vet. Eller är jag helt ute och cyklar nu?