Mekaniker kraschade hans nya sportbil under en servicen

Saleenkungen
20 december 2008 · 186 Inlägg

Edvinoo skrev:
jag har haft min bil inne på hedin bil på lagning och då hade en utav dom stolpskotten suttit inne i bilen me oljiga kläder och smetat ut det på stolarna och på taket, repat bakluckan och massa småsaker... ALDRIG MER DIT !

var det också på  samma firma som smällde med vipern. ?

Takashi Got VTEC?
20 december 2008 · 1 593 Inlägg

Riktigt surt, men jag undrar verkligen varför han inte bytte olja/kylarvätska och bromsbelägg själv eller lämnde in bilen till någon han känner och litar på, eller varför inte lämna in den till en verkstad som är inriktade på amerikanska sportbilar eller något?

Fast så klart, det är ju alltid lätt att vara eftersmart.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/
Honda Civic Type R "Function over Form" (2003)
Saleenkungen
20 december 2008 · 186 Inlägg

om dom skulle vilja få köra en. då skulle jag sitta brevid så får dom gasa på lite. inte för mycket. men lite grann då. inte att någon skulle köra själv. men hoppas att han får en ny utan att lägga till. han har ju jobbart hårt för denna vacka ögonsten. så jag tycker att han borde få en ny.

karlsson_6 Volvo Fantast
20 december 2008 · 194 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Är det bara jag här som är med under servicen ??

Jag står typ och snackar med mecken hela tiden och kollar vad han gör, man kanske lär sig något tongue


Dels är jag nyfiken på hur det går till och sen skulle jag aldrig i livet lämna ifrån mig min bil till någon jag inte känner och litar på till hundra procent.

Såna ryggsäckar som du är dom mest hatade av verkstäder

"Varför gör du?jag har hört att man ska göra så?vad gör du nu?"

Så jävla irriterande o ha folk hängandes när man jobbar

Volvo V70 TDI Dieselkraft 2 bar ladd
Volvo 242 T6 Vems E85
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
20 december 2008 · 6 170 Inlägg

karlsson_6 skrev:

TBOC_Razor skrev:
Är det bara jag här som är med under servicen ??

Jag står typ och snackar med mecken hela tiden och kollar vad han gör, man kanske lär sig något tongue


Dels är jag nyfiken på hur det går till och sen skulle jag aldrig i livet lämna ifrån mig min bil till någon jag inte känner och litar på till hundra procent.

Såna ryggsäckar som du är dom mest hatade av verkstäder

"Varför gör du?jag har hört att man ska göra så?vad gör du nu?"

Så jävla irriterande o ha folk hängandes när man jobbar

Jag sitter inte och rider på meckens axlar om du tror att det var det jag menade utan vad jag menade var att jag kollar på och snackar lite skit med mecken under tex servicen eller vad det nu kan vara bilen är inne för.

Och även om det skulle vara irriterande för mecken så har iaf jag inte träffat någon som har verkat ha något emot att snacka lite skit samtidigt som dom jobbar.


BTW, är du bilmeck ??

Var jobbar du ??

Min bil kanske behöver lite service igen.....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
isso \m/(><)\m/
20 december 2008 · 742 Inlägg

karlsson_6 skrev:

TBOC_Razor skrev:
Är det bara jag här som är med under servicen ??

Jag står typ och snackar med mecken hela tiden och kollar vad han gör, man kanske lär sig något tongue


Dels är jag nyfiken på hur det går till och sen skulle jag aldrig i livet lämna ifrån mig min bil till någon jag inte känner och litar på till hundra procent.

Såna ryggsäckar som du är dom mest hatade av verkstäder

"Varför gör du?jag har hört att man ska göra så?vad gör du nu?"

Så jävla irriterande o ha folk hängandes när man jobbar

Håller med dig.. Om det är nån som kan nått om bilar så är det ingen större fara men ibland kan det vara riktigt jobbigt

Keso är köttfärs gjord på mumintroll
Holiace
20 december 2008 · 1 754 Inlägg

Hur kunde det kosta honom 7500 spänn? De krashade ju för fan hans bil!

Jag kan inget om allt.
karlsson_6 Volvo Fantast
20 december 2008 · 194 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

karlsson_6 skrev:

TBOC_Razor skrev:
Är det bara jag här som är med under servicen ??

Jag står typ och snackar med mecken hela tiden och kollar vad han gör, man kanske lär sig något tongue


Dels är jag nyfiken på hur det går till och sen skulle jag aldrig i livet lämna ifrån mig min bil till någon jag inte känner och litar på till hundra procent.

Såna ryggsäckar som du är dom mest hatade av verkstäder

"Varför gör du?jag har hört att man ska göra så?vad gör du nu?"

Så jävla irriterande o ha folk hängandes när man jobbar

Jag sitter inte och rider på meckens axlar om du tror att det var det jag menade utan vad jag menade var att jag kollar på och snackar lite skit med mecken under tex servicen eller vad det nu kan vara bilen är inne för.

Och även om det skulle vara irriterande för mecken så har iaf jag inte träffat någon som har verkat ha något emot att snacka lite skit samtidigt som dom jobbar.


BTW, är du bilmeck ??

Var jobbar du ??

Min bil kanske behöver lite service igen.....

Jag har jobbat som bilmek. inte längre Gräset var grönare på det företaget jag nu
Kalmar ind. som Truckmek. istället

Visst ibland kunde det väl vara trevlig med sällskap

Men dom värsta är nog gamla gubbar som frågar precis om allt
"varför gör du så? -jag hade gjort så"Ska inte den sitta där?
påpekar precis allt

Precis som dom inte klarar av att någon yngre kan nått som inte dom har
en aning om Och måste hävda sig

Volvo V70 TDI Dieselkraft 2 bar ladd
Volvo 242 T6 Vems E85
karlsson_6 Volvo Fantast
20 december 2008 · 194 Inlägg

Holiace skrev:
Hur kunde det kosta honom 7500 spänn? De krashade ju för fan hans bil!

Deras självrisk kanske kostade så mycket

Volvo V70 TDI Dieselkraft 2 bar ladd
Volvo 242 T6 Vems E85
Sanizz
20 december 2008 ·

Krockar man en Viper (som inte är ens egen) ska man fan offra sina kulor till mannen som äger bilen.

NoVolvo
20 december 2008 · 28 Inlägg

Edvinoo skrev:
jag har haft min bil inne på hedin bil på lagning och då hade en utav dom stolpskotten suttit inne i bilen me oljiga kläder och smetat ut det på stolarna och på taket, repat bakluckan och massa småsaker... ALDRIG MER DIT !

MEr skitsnack..
Hedin bil har ju en bakgrund som Thitussons.
För många år sen körde jag MB Diesel och i Värnamo (33mil hemifrån)  så brast toppackningen. Thitusson lovade fixa på dagen "kom in vid 10-tiden".
Jag kommer i tid får då höra "tyvärr har vi inte tid".
Tur att företaget jag jobbade åt upplät sitt utrymme till mig för att byta packning själv, blev klar vid 23-tiden.. Har man åkt hemifrån vid 4-tiden på morgonen, kört 33mil, gjort en dags arbete och sen bytt toppackning och har 33mil hem, då är man rätt mör. Var ju ung och dum redan då ..roll
Mera om duttia mekar. Detta var på den tiden då man hade km-räknare i dieslar för skatteberäkning.
Jag hade fått vatten i soppan och lämande bilen på torsdag för genomgång av bränslesystemet. Hämtade den måndag kväll, då hade den rullat över 40mil hos verkstaden! Nån mek som fått en billig bilhelg..
Att sätet var oljigt och att alla spridarrrör läckte var en bonus..

Nu åter tillbaka bakom stjärnan, men inte som kund hos Hedins....

Senast redigerat av NoVolvo (20 december 2008)

brk95
20 december 2008 · 140 Inlägg

hej har jobbat med både porsche och bmw samt diverse andra motorstarka bilar som mekaniker i gbg , och man provkör inte kundbilar om inte kunde bad om det , samt att man försökte så långt det var möjligt att ha kunden med sig , tyvärr finns det ju stollar överallt , och dom ger oss andra som vet vad som gäller med andras bilar dåligt rykte,

Muttley
20 december 2008 ·

karlsson_6 skrev:

Holiace skrev:
Hur kunde det kosta honom 7500 spänn? De krashade ju för fan hans bil!

Deras självrisk kanske kostade så mycket

de var inte för självrisken utan jobbet de hade lagt ner på att serva bilen.
kunde ju föraren och praktikanten betala när de inte lyssnar på ägaren.

T16_AeRo
21 december 2008 · 712 Inlägg

Nån som vet hur kraschen gick till..? Andra fordon inblandade..?

Kan tänka mig att dom lärde sig en läxa.. hade dom inte skickat räkningen så hade nog inte ägaren lackat ur och dragit in media i detta. Nu lär dom ju tappa en jäkla massa kunder..

Bjork OEM <3
21 december 2008 · 6 957 Inlägg

T16_AeRo skrev:
Nån som vet hur kraschen gick till..? Andra fordon inblandade..?

Kan tänka mig att dom lärde sig en läxa.. hade dom inte skickat räkningen så hade nog inte ägaren lackat ur och dragit in media i detta. Nu lär dom ju tappa en jäkla massa kunder..

De va en singelolycka, tror dom smällde in den i ett räcke eller liknande.
Skulle inte vilja paja ngt för honom..han kan bli arg..
Hans far (som driver Mobergs MC-service här i Falköping) skällde ut mig efter
noter i somras..inte så konstigt då ja körde som en idiot på en polares hoj..
men till mitt försvar så var de vare sig barn eller äldre i närheten, de va folktomt.

För er som recondat bilen på Mr.Cap i Jönköping för några år sen kanske känner igen
Bobby? Han har jobbat där..

OEM <3
NIzmO Ollikkala Racing
21 december 2008 · 1 724 Inlägg

Skrivs mkt roligt här ser jag roll tongue .

När det gäller provkörning efter service ingår det hos oss för att se till att man inte missat vissa ljud eller andra konstigheter under kontrollerna, efter ett bromsjobb är en provkörning extra viktig för man vill inte att det är kunden som sitter bakom ratten om nått blivit fel.

Ang kunder som följer med in i verkstan är det som sagt nått av det värsta som finns men trots det är man trevlig och svarar på de frågor man får under tiden, ni som följer med in ska inte vara så säkra på att det blir bättre pga det utan kanske t.o.m tvärtom ifall meken stör sig för mkt och inte kan koncentera sig ordentligt på jobbet.

Men mer till topic så gäller lugn och sansad provkörning av kundbilar och räkningen efteråt var ju det dummaste jag hört lol .

- Time Attack -
mYGeL
21 december 2008 · 1 338 Inlägg

Fyfan vilka idioter!!

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Bjork OEM <3
21 december 2008 · 6 957 Inlägg

MHperformance skrev:
Är det bara jag här inne på graget som aldrig har lämnat iväg en bil på service/reprationer?
roll

Hade inte heller gjort de om de gällde en äldre bil t.ex en sierra, golf etc.
Men sköter man inte Serviceintervallerna kan de få konsekvenser om ngt skulle hända.
T.ex Saab og 9-3 Aeron typ -02 har förlängd motorgaranti, sköts inte servicen så ryker den
garantin.

Men som du säger, skulle nog inte gjort de med en äldre bil

OEM <3
2-D Faderator
21 december 2008 · 637 Inlägg

Hur kan en service ta 30 min?! Om nu servicen tar 30 min för att byta olja, kylarvätska, glykol, bromsbelägg som det står i aftonbladet.. är det j''vligt dyr timpenning (7200kr) för man provkör väl efter att servicen är klar..?!
Tycker j''vligt synd om killen hmm

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
Rallyhalle
21 december 2008 · 4 299 Inlägg

2-D skrev:
Hur kan en service ta 30 min?! Om nu servicen tar 30 min för att byta olja, kylarvätska, glykol, bromsbelägg som det står i aftonbladet.. är det j''vligt dyr timpenning (7200kr) för man provkör väl efter att servicen är klar..?!
Tycker j''vligt synd om killen hmm

Det är material inräknat i det med, och bromsklossar till en viper lär nog kosta en del...

Dock är jag tveksam över ifall dom överhuvudtaget gjorde servicen på bilen om de bara tog 30 min, bara att tömma olja tar ju sin lilla tid. Framförallt med tanke på att det är en V10 så det är ju en del att tömma.

Dålig stil iaf av företaget, i sådana situationer tänker man inte ens tanken på att skicka ut fakturan mad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang