Mekaniker kraschade hans nya sportbil under en servicen

camaro67 Meister
31 december 2008 · 6 763 Inlägg

Jimmy skrev:

Bjork skrev:
En sak som stör mig rätt hårt är...VARFÖR I H-E SKULLE HAN UT PÅ E4:an?
Den kurvan..ja den e rätt go, men den som varit på Hedins bil vet att firman ligger
i ett stort industriområde..räcker de inte att ta ett varv runt där vid MediaMarkt, BRL o Co?

Men nej, han ska ju ut å gasa lite, finns ju t o m vittnesuppgifter på att de gick fort..

han tar alltid den svängen   spelar ingen roll vad det är för bil,  och ska du köra motorn genomvarm med tanke på kylarvätskebytet och verkligen få upp motorn i temp någorlunda fort så är det ut och köra som gäller,  även termostaten måste väl fungera på en viper och om den är fel så syns det ju tydligast just på motorvägen då tempen oftast sjunker.

De hade nog killen som lämnade in bilen klarat av att ordna själv. Det var ju bara bytet han var ute efter.

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
ExigeS
31 december 2008 · 136 Inlägg

Verkstaden gjorde bort sig.. punkt slut.. ägaren bör inte betala för något och få en rejäl ursäkt för allt strul !

Min 200SX snurrade i en rondell då mekanikerna provkörde lite efter vanlig service, dom hade väll för fan ingen anledning att provköra efter ett oljebyte, tror många verkstäder provkör lite roligare bilar utan att behöva det, bara för skojs skull, har man entusiast försäkring vete fan hur det går med ansvaret tongue

Senast redigerat av Fiero (31 december 2008)

Cruel
31 december 2008 ·

OM den inte var reggad så borde det ju inte suttit svenska plåtar på den då är den Verkstadens skyldighet att ha grönskylt på bilen å när man hängt på den så borde man iaf ha fattat att den inte var reggad....
pucko till mekaniker, ta med sej en praktikant till döden nästan.

lider med killen som äger/ägde bilen.

men å andra sidan så måste ju verkstaden provkörning efter bromsbyte. men en motorväg är ingen bra väg å prova bromsarna på utan mer hästarna.

V10
31 december 2008 ·

Xuri skrev:
men herregud detta e ju sandlåde nivå...

Vad fan gör de om han körde sönder de

tror alla som skriver i denna tråden har gjort något fel nångång i deras liv å dom e nog avis bara för inte dom kört viper...

Ja han tänkte säkert som du, därför bilen gick åt helvete!!

dbjanoz
31 december 2008 · 1 785 Inlägg

honda-perfo skrev:
Fan vad jag tycker synd om han
http://www.jnytt.se/Read__20518.aspx

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4039966.ab

Här är en länk till när dom kraschade den  http://www.jnytt.se/Read__20090.aspx

Företagets mekaniker har gjort själv orsakat skadan så det är företagets som får ansvara för vad som har hänt.

Räkning borde strykas och kostnadsfri hyrbil under tiden. Detta är något som företaget borde vara försäkrad mot eftersom de dagligen testkör bilar efter service men när de är så klumpiga att de är ute och kör med en icke inregistrerad bil så är det ju tveksamt om försäkringsbolaget ersätter företaget. I värsta fall får företaget själva betala en ny bil till killen.

Hur som helst är det väldigt dålig reklam för företaget, särskillt när de inte tar ansvar för vad deras anställda gör med privat egendom! Att företaget ens vågar fakturera i det här läget är att göra bort sig totalt! Detta är något som passar utmärkt att ta upp i programmet "PLUS"

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
dbjanoz
31 december 2008 · 1 785 Inlägg

_Malm skrev:
En Viper SRT-10 som denna har ingen antispinn, dock har den ABS. Kan man inte köra en bil utan antispinn, då har man inte i en Viper att göra....

En ovan förare klarar inte ens av en Chevrolet Corvette. Styrningen är 10 gånger mer känslig än i en standard bil. Känner man inte till det och drar upp i 110Km/h och sedan ska köra om någon kör man ut i skogen hehe....

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Bjork OEM <3
31 december 2008 · 6 957 Inlägg

Egentligen så kan tråden låsas, för de har ju löst sig alltihop.
Onödigt att de ska bli en massa tjafs när ingen här e drabbad tongue

Bobby fick ju försäkringspengar för bilen (vart lite prat om att de redan e en på G)
å just nu har han en vääääldigt fin V70 big_smile
Sen behövde han ju inte betala för servicen som skedde

OEM <3
Muttley
31 december 2008 ·

Xuri skrev:

tkd_rille skrev:

Xuri skrev:
men herregud detta e ju sandlåde nivå...

Vad fan gör de om han körde sönder de

tror alla som skriver i denna tråden har gjort något fel nångång i deras liv å dom e nog avis bara för inte dom kört viper...

haha ja företaget har ju gjort fel massvis med gånger så varför inte få folk att förstå vad de lurar av folk??

Ja den kan vara så att företaget har gjort fel men om du gör fel på ditt jobb ska hela företaget dras med i skit då ?

Alla företag har sina brister... tror du cheferna på företaget sa ut å prova lite är ju sällan vi har sånna monster inne....

men de är inte bara mekanikern som gjort fel där uppe. de blåster folk ju.
ja där jag jobbar dras alla i skiten om jag gör så enorma fel för då blir de inga fler uppdrag hos de jag är hos.

fortfarande har ju bobby sagt till den han lämnat bilen hos att ingen ska ut och köra med den men troligen skiter kontakten i att tala om de för mekaniker. alltså är de ännu fler som gör skit för företaget om man ska dra det så.

Xuri One Man Clan
31 december 2008 · 4 287 Inlägg

V10 skrev:

Xuri skrev:
men herregud detta e ju sandlåde nivå...

Vad fan gör de om han körde sönder de

tror alla som skriver i denna tråden har gjort något fel nångång i deras liv å dom e nog avis bara för inte dom kört viper...

Ja han tänkte säkert som du, därför bilen gick åt helvete!!

jag menar mer varför ska ni bry er om de....

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
fredde85
31 december 2008 · 1 798 Inlägg

skönt att de löste sig då
bojkotta den verkstaden för alltid

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
Ricky
31 december 2008 · 1 062 Inlägg

PG81 skrev:
hade min 855 på service o samtidigt bytte de en slang som läckte så den gick som en påse nötter.. när ja ringde mekanikern på eftermiddagen så sa han att han precis va ute o pröva den.. han skratta o sa att nu gör den mer än de 180 den orka upp i innan:)

jävla nötter

Bjork OEM <3
31 december 2008 · 6 957 Inlägg

Xuri skrev:

V10 skrev:

Xuri skrev:
men herregud detta e ju sandlåde nivå...

Vad fan gör de om han körde sönder de

tror alla som skriver i denna tråden har gjort något fel nångång i deras liv å dom e nog avis bara för inte dom kört viper...

Ja han tänkte säkert som du, därför bilen gick åt helvete!!

jag menar mer varför ska ni bry er om de....

Ja ingen bryr sig direkt kanske men rätta mig om ja har fel..men detta e ju ett disskusionsforum? tongue

OEM <3
Xuri One Man Clan
31 december 2008 · 4 287 Inlägg

Bjork skrev:

Xuri skrev:

V10 skrev:

Ja han tänkte säkert som du, därför bilen gick åt helvete!!

jag menar mer varför ska ni bry er om de....

Ja ingen bryr sig direkt kanske men rätta mig om ja har fel..men detta e ju ett disskusionsforum? tongue

Jo men skyller du på ett helt fotbollslag om målvakten gör självmål ?

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
HereComesTrouble Livsnjutare
31 december 2008 · 1 707 Inlägg

Roligt det är att läsa om alla gissningar, killen har helt klart gjort fel.

Men Vipern har så dålig väghållning så jag är inte ett dugg förvånad att det hände.
Dom som har kört den senaste kan intyga om det!

Och nej, en Corvette har inte 10ggr känsligare styrning än nån annan bil tongue.

Bjork OEM <3
31 december 2008 · 6 957 Inlägg

Xuri skrev:

Bjork skrev:

Xuri skrev:

jag menar mer varför ska ni bry er om de....

Ja ingen bryr sig direkt kanske men rätta mig om ja har fel..men detta e ju ett disskusionsforum? tongue

Jo men skyller du på ett helt fotbollslag om målvakten gör självmål ?

Kanske..han tillhör ju laget..kompanistryk efteråt tongue

OEM <3
g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
31 december 2008 · 857 Inlägg

Jag jobbar på hedin och jag tycker verkligen att ni drar alla anläggningar och verkstäder över en o samma jävla kant.
Finns både plåtverkstäder och lastbilsverkstäder också inom koncernen, ni kanske har stor erfarenhet av dom också? Alla har väl en merca-lastbil på uppfarten eller har jag fel?

Det här är en sak som är mellan den anläggningen och han som ägde vipern så varför ens hålla på och spekulera en massa och kasta skit på ett stort företag som även många är nöjda med.

Man hör mest skit av andra för som har en kompis kompis som har haft dåliga erfarenheter. Visst man hör bra saker också men det är jävligt sällan, verkar vara roligare för folk att smutskasta ett företag istället för att ge creds.

Detta forum liknar nåt jävla dagis.

Lås den här tråden och låt firman och kunden göra upp själva.

dbjanoz
31 december 2008 · 1 785 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
Roligt det är att läsa om alla gissningar, killen har helt klart gjort fel.

Men Vipern har så dålig väghållning så jag är inte ett dugg förvånad att det hände.
Dom som har kört den senaste kan intyga om det!

Och nej, en Corvette har inte 10ggr känsligare styrning än nån annan bil tongue.

Hur många rattvarv har du till fullt utslag? Kanske inte 10gånger kännsligare men de är inte samma som på en standard bil.

Senast redigerat av dbjanoz (31 december 2008)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
dbjanoz
31 december 2008 · 1 785 Inlägg

Xuri skrev:

Bjork skrev:

Xuri skrev:

jag menar mer varför ska ni bry er om de....

Ja ingen bryr sig direkt kanske men rätta mig om ja har fel..men detta e ju ett disskusionsforum? tongue

Jo men skyller du på ett helt fotbollslag om målvakten gör självmål ?

Hela laget blir drabbad av målvaktens tabbe!

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
camaro67 Meister
31 december 2008 · 6 763 Inlägg

dbjanoz skrev:

_Malm skrev:
En Viper SRT-10 som denna har ingen antispinn, dock har den ABS. Kan man inte köra en bil utan antispinn, då har man inte i en Viper att göra....

En ovan förare klarar inte ens av en Chevrolet Corvette. Styrningen är 10 gånger mer känslig än i en standard bil. Känner man inte till det och drar upp i 110Km/h och sedan ska köra om någon kör man ut i skogen hehe....

Skulle en Corvette vara tamare? Eller menar du att den är mer lättkörd? För de är den säkerligen iaf om man kollar på alla tester som gjorts imellan dom. Vetten är mycke bättre i alla avsenden big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
dbjanoz
31 december 2008 · 1 785 Inlägg

g-man skrev:
Jag jobbar på hedin och jag tycker verkligen att ni drar alla anläggningar och verkstäder över en o samma jävla kant.
Finns både plåtverkstäder och lastbilsverkstäder också inom koncernen, ni kanske har stor erfarenhet av dom också? Alla har väl en merca-lastbil på uppfarten eller har jag fel?

Det här är en sak som är mellan den anläggningen och han som ägde vipern så varför ens hålla på och spekulera en massa och kasta skit på ett stort företag som även många är nöjda med.

Man hör mest skit av andra för som har en kompis kompis som har haft dåliga erfarenheter. Visst man hör bra saker också men det är jävligt sällan, verkar vara roligare för folk att smutskasta ett företag istället för att ge creds.

Detta forum liknar nåt jävla dagis.

Lås den här tråden och låt firman och kunden göra upp själva.

Jag kan hålla med om att det är sällan ett företag får höra positiv kritik när de gör något bra men att de får mycket skit när de gör något galet.

Givetvis ska man inte skylla alla verkstäder för att vara dåliga för att vissa behandlar kunder felaktigt.

Det klart att det finns nöjda kunder från samma verkstad men kör mekanikern och kvaddar bilen och man sedan får en räkning för arbetet tycker du själv att det är rimligt? Självklart ska den drabbade och verkstaden göra upp annars får man ju i en sådan situation ta in juridisk hjälp eller tv forum som PLUS, de har hjälpt många som blivit orättvist behandlade.

Kan hålla med om att detta forum inte alltid är 100% seriöst men man ska väl kunna hålla en diskussion på vuxen nivå utan att folk ska gnälla över varför man bryr sig och kalla det sandlåda osv. Forumet är väl till för att yttra åsikter.

Det är upp till läsaren att tolka texten. Samma text kan tolkas olika av olika personer.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang