Krippa: Tack mannen!! Kul att du gillar det, vi ses snart!
Volvo_Emil: Tack Emil, har inte riktigt vant mig vid synen än, men snyggt är det
Aker_s40: Thanks, ena planen är utför nu ikväll bilder kommer härnedan
Derbi: Tackar ödmjukast för det!
patrick_90: Idér är det aldrig brist på , snarare pengar
Dalmazen: Jorå det gör vi säkert, eller på någon utställning någonstans i Sverige
Nu kommer en rolig update som jag lovade att utföra igår, men då var det lackering av ögonlock:
Mitt ena vårstädade garage, med bara nödvändiga saker och ting, det är här Corsan håller hus och är död
Ja där har vi dem ja... fyra saker man helst inte vill se på just nu, imorgon ska centrumet delas från ringen, får hoppas på det bästa, sen nästa vecka åker dem på lack förhoppningsvis
Arbetsplatsen, ni ser också min för tillfället bortmonterade baslåda
Gamla misslyckade orginal-luckan som numera är söndersågad
Här ska det snickras !! 12mm MDF-skiva, resterna ska det göras nånting kul av till garaget
Liten del av fjolårets produkter, ska förnya sortimentet iår!
Dagens sällskap, en Philips cd-stereo jag fick när jag var 10 bast, klockrent att ha i garaget
Och så ska vi börja med lucke-bygget!!
Dissikera gamla luckan på tyget, för att ha kanterna fria, så att man kan ha luckan som mall..
Bara att rita av gamla luckan längst kanterna, gjordes 2mm större än gamla luckan, varför... jo det kommer sen
Då var det klart då, uppritade handtaget var bara ett test, luckan blir helt plan..
Första monteringen, blev sådär lyckad, alltid bra att ha bilen i närheten så att man kan testa sig fram i varje moment
Där har vi boven i dramat, plastbiten på "instegs"-listen var utåtböjd
Skissa lite med ögonmått är alltid spännande
Så var det fixat på en handvändning
För att främre luckan skulle kunna stänga ordentligt var jag tvungen att slipa bort lite trä
Blev en ganska så stor bit
20 minuter senare
Gängorna från orginalluckan borrades dit också..för att ...
kunna skruva dit orginal-förstärkning, bilen måste vara funktionell också
sedan kom lillsyrran till undsättning med sina tyg-skills! Japp, det blev alcantara på luckan därav 2mm större sågning då tyget är tunnare än bilens övriga matta
Halvvägs nu, och allt måste bli perfekt!!
Gäller att ha tungan rätt i mun när man klipper sånt här tyg
Notera att tyget är klippt i nivå mot diverse kanter, jämnt och fint ska det vara också där det inte syns bakre tyget limmades och hamnade under staget som sedan skruvades dit
Poorn!
Rita kommer alltid att vara kul
Alcantara vs...
..more alcantara!!
Och så kördes den halvdöda Corsan in i garaget för ikväll!!
Imorgon är det montering av kalaset, så ni får hålla ut en stund med resultatet !!
jorre83: Gör det, dock måste du dra över samma ställe flera gånger då skrapan inte ligger helt emot ytan
mah88: Du har PM angående alcantarat
NIKKELICIOUS: Update kommer härunder Tackar för kommentaren
Volvo_Emil: Här nedan kommer det
Häromdagen..
Idag
Resultatet, tyget är kammat åt olika håll, därav skillnaden Färgen ljuger ännu en gång på bilderna, svårt att få med ..!
Farsans och mitt namn vi blev alla nöjda, speciellt när golvluckan nu inte ger vika när man lastar en ica-kasse
Där är den förbannade fälgen som inte ville släppa..
Två timmar senare, lossnade galant med en mutterpicka på lågvarv och lite tålamod, totalt tre bultar är av...
Någon som vet om man KAN köra utan tre fälgbultar, sitter 19st som håller fast fälgen som också är limmad mot fälgkanten och samtliga skruvar med loctite?
Hoppas att ni tyckte om resultatet på mitt numera färdiga ljudbygge för 2009 års säsong Som sagt, är mycket snyggare i verkligheten då färgen gör rättvisa
Mvh Andro som nu kommer att lägga ner ALL ledig tid åt fälgkanterna
Volvo_Emil: Tack Emil!! Nu ska centrumdelarna från fälgarna på pulverlackering, det blir antarcitgrå blank!
Christensson: Tack!!
Lwennberg: Jajjamän, ack den som ger sig, tackar!
Det största som måste göras nu är fälgarna, samt Polisbelysningen, verkar som att det löst sig med motorkåporna också, fast det förblir hemligt tills det sitter monterat i bilen
Här kommer ännu en uppdatering på skuffen, och för i år sista skuff-uppdateringen:
Var förbi Statoil och handlade mig några strömtjuvar (alldeles för kallt för att löda samt hålla på och skala kablar)
Polisbelysningen bak från Raidopower ska vi leka med ikväll!
Smidigare kontrolldosa får man leta efter!!
Bilen har som standard 12V uttag i skuffen som fungerar med helt avstängd bil, valet av strömkälla var då givet, nu kan man stå med avstängd bil och med belysning
Tjuvade ström från baksidan på 12V uttaget och drog fram dosan till önskat ställe..
Då bakluckan kommer att vara öppen mestadels så var det inte så bra idé att montera strobbarna på bakrutan, så dessa hittade en roligare plats, här när allting är släckt och i "standby"
Med belysningen igång, såg riktigt häftigt ut IRL, och så lyckades jag (enligt mig) behålla det cleana stuket i bagaget. Lamporna går enkelt att koppla bort via kontaktstycken när dem inte ska användas, som sagt... det är ju en bruksbil på snart 16.000 mil
Kontrolldosan till belysningen, för den nyfikne så är steg 1 = 4snabba blink höger, och 4snabba blink vänster. Steg 2 = en blink per lampa långsam. Steg 3 = en blink per lampa snabbt!
Nu är ÄNTLIGEN en sak till bockat i "att göra listan", och jag är helnöjd med resultatet, nu fattas "bara" kopplingen till stroblamporna fram, samt fälgarna!!