Hej och välkomna till familjeprojektets fortsättning för tredje året i rad. Dock första gången här på garaget.
Bilen i grunden är en Solidsvart V70N årsmodell 2000 uttagen 2001, 2.4 motorn med 140hk. Vi är enda ägarna på den och har sedan våren 2006 förfinat den efter egna idér och smak.
Här nedan kommer ett gäng bilder sedan första modden fram tills säsonsavslutet iår på Kista-mässan i samband med SCF Finals
Enjoy
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/525637_vofcrw.jpg]()
som den såg ut 2006, toning och lackerad grill
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/525642_qqolky.jpg]()
lagom till däckbyte köptes sprillans Ace Scott 8x18" med 225/40/18 Kumho Excta, höghus
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/525645_dub4hd.jpg]()
I brist på fina slutrör till V70N så våtslipades orginalet upp, blev bättre än vanligt
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/525648_vq09pn.jpg]()
Lagom till snön med -10 grader i garaget, monterades facelift strålkastare i halogen. Bilen blev helt plötsligt några år nyare, dessa xenonkonverterades senare under våren
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/525653_of8o9y.jpg]()
Så såg det ut vintern 2006/2007, klarglas, toning, xenonlookalike lampor, orginalgrill igen, och kromade backspeglar från 04-06
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/525677_wbtgy0.jpg]()
Här samma dag som sommarhjulen monterades, obligatoriska älgen på skärmarna också
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/525681_dy95ub.jpg]()
Juni 2007 var det dags för våran första utställning, Västerviksträffen TPC, då ni vet hur svår en solidlack kan vara att vårda så skickades den in till Mr.Cap Täby för helrekond, en bra grund att jobba på sen när man ska maskinpolera själv.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/525684_euqywb.jpg]()
Den fick sig en motortvätt och inpregnering av plastdetaljer, lysande
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/525686_gquny2.jpg]()
US-blinkers och täcklock för torkararmar är givet
kåporna lackerades hemma på balkongen och torkades i morsans ugn 
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/525687_9ycuyo.jpg]()
Toning på framrutor nivå 2 av 5 i mörkhet
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/525690_9fnsi8.jpg]()
Sent 2007 så lackades grillen helsvart, för att matcha bilens lack ordentligt köpte jag volvos orginal 019 Solidsvart, 5 lager klarlack på det också gav en nice lyster
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/525693_t1otg5.jpg]()
2007 års sista bild, lagom skillnad efter ett år?
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526174_okzcne.jpg]()
Under vinterhalvåret tog jag bort toning, railsen samt sänkte 55/40mm och monterade dit svarta backspegelkåpor. Här någonstans bestämdes att ett diskret civilpolis-tema kunde vara roligt
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526177_zrh07z.jpg]()
2008 inleddes med en STOR rekond på det mesta på bilens exteriör samt interiör, här nyvaxade fälgar med Meguiar´s nya NXT 2.0 Tech Wax
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526180_ee565f.jpg]()
Rent blev det
"putsbög edition" 
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526182_m68t2c.jpg]()
Efter en saltig vinter var det dags för lacken att få sig en omgång med dubbeltrissan och Meguiar´s produkter, rekomenderar starkt detta märke
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526184_p5bitb.jpg]()
Här lägger jag på NXT vaxet och låter det torka in i ca 15 minuter..
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526192_dkwxfq.jpg]()
Den här putsen duger väl för en åtta år gammal lack ?
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526196_lxmkwz.jpg]()
Premiärturen våren Örebro inför Garaget-träffen, efter vintern tills denna bild så har det ramlat dit XC-grill lackerad i 019 orginal solid svart, svarta spegelkåpor, sänkning efter egna mått specialbeställt från Cobra, samt stänkskydd bak, inte ska man glömma taklister istället för rails
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526205_5ga1ln.jpg]()
Direkt efter Örebro-träffen så gjordes årets första invändiga rekond, dammsugning, putsning av samtliga rutor, polera dörrkanter och trösklar osv osv, ska det vara putsat på utsidan ska det vara det på insidan också
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526210_dgjkzz.jpg]()
Kliniskt rent ska det vara
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526213_1mqluz.jpg]()
Antenner alá civil monterades också för skojs skull, mest för ett eget litet tema på utställningar
Runt dem här datumen så började utställningarna på största allvar!
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526216_fcy9lb.jpg]()
Kändes som att bakändan behövde en liten genomgång, fram med hårtorken och värma bort gamla emblem, dit med senaste V70NN´s monsteremblem (först i sverige?) och demontera bakruterepa...torkaren
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526220_h96zy2.jpg]()
Godkänd rumpa enligt mig
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526224_hcubdn.jpg]()
Inför Skoklosterträffen med TPC skickades bilen in hos tjejerna på Solfilmcenter i Haninge för toning av framrutorna, den här gången steg 3 av 5, blev en finare övergång mot steg 5rutorna bak
Sedan lämnades bilens utsida i stort sett orörd hela säsongen med frektenta maskinpoleringar inför stora event, att Notera är att jag inte tagit så mycket bilder på interiörmoddarna, så dem listar jag lite senare härnedan.
Det stora projektet jag och lillasyrran gav oss på var att klä in samtliga stolpar i inredningen, i det lyxiga materialet Alcantara.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526229_qmxhi0.jpg]()
Allt började med att vi plockade ner samtliga innerstolpar... här en B-stolpe som är redo att kläs in!
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526232_h7d189.jpg]()
Arbetsbord: Morsans matbord modell antik, tja ni vet ju sedan hur hon mådde när hon såg det här
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526234_tdnj6t.jpg]()
Skära ut för luftmunstycke samt bältes-sträckare.. tungan rätt i mun, dyrt tyg är inget man vill sabba !!
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526235_j26pko.jpg]()
Blev ju finfint det där, sömmarna är i som ni ser grå samt r-blått
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526236_4inx0t.jpg]()
"skräddaren" lillsyrran på 14år som hjälpte till med alla panelerna
tack!!
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526237_nd9j6f.jpg]()
"tyglimmaren" jag skitglad över första inklädda panelen, här på bild säkringslock som sitter på vardera sida om instrumentpanelen.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526238_rokhc5.jpg]()
När jag spraylimmat tyget så viker jag det runt kanterna och limmar dit med superlim, funkar klockrent och håller fortfarande!
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526239_4cww9p.jpg]()
Ungefär hälften av panelerna färdiga här på bild! Myyysigt och lyxigt!!
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526240_teswba.jpg]()
En utav dem bakre panelerna, som syrran va tvungen att sy ihop i delar, då alcantara inte är flexibelt nog att sträcka ut.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526243_asfp2j.jpg]()
Monterat och klart !! Vad tycker ni?
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526244_z10vhl.jpg]()
Säkringslock
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526245_hmo5t7.jpg]()
B-stolpe
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526246_r68bfq.jpg]()
C-stolpe
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526247_27n159.jpg]()
Samtliga stolpar, tack för snygga bilder Roadrunner
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526248_uu7uw7.jpg]()
Takpanelerna också inklädda!!
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/53259/526249_ky5udp.jpg]()
Instrumenthatten ska såklart också få vara med
Det var nog med uppdateringar för idag, mera bilder på det som gjorts kommer imorgon!!
Kommentera gärna det jag lagt upp hittils och kom gärna med egna idér
mvh Andro
Bilen i grunden är en Solidsvart V70N årsmodell 2000 uttagen 2001, 2.4 motorn med 140hk. Vi är enda ägarna på den och har sedan våren 2006 förfinat den efter egna idér och smak.
Här nedan kommer ett gäng bilder sedan första modden fram tills säsonsavslutet iår på Kista-mässan i samband med SCF Finals
Enjoy


som den såg ut 2006, toning och lackerad grill

lagom till däckbyte köptes sprillans Ace Scott 8x18" med 225/40/18 Kumho Excta, höghus


I brist på fina slutrör till V70N så våtslipades orginalet upp, blev bättre än vanligt


Lagom till snön med -10 grader i garaget, monterades facelift strålkastare i halogen. Bilen blev helt plötsligt några år nyare, dessa xenonkonverterades senare under våren


Så såg det ut vintern 2006/2007, klarglas, toning, xenonlookalike lampor, orginalgrill igen, och kromade backspeglar från 04-06

Här samma dag som sommarhjulen monterades, obligatoriska älgen på skärmarna också


Juni 2007 var det dags för våran första utställning, Västerviksträffen TPC, då ni vet hur svår en solidlack kan vara att vårda så skickades den in till Mr.Cap Täby för helrekond, en bra grund att jobba på sen när man ska maskinpolera själv.

Den fick sig en motortvätt och inpregnering av plastdetaljer, lysande


US-blinkers och täcklock för torkararmar är givet



Toning på framrutor nivå 2 av 5 i mörkhet

Sent 2007 så lackades grillen helsvart, för att matcha bilens lack ordentligt köpte jag volvos orginal 019 Solidsvart, 5 lager klarlack på det också gav en nice lyster


2007 års sista bild, lagom skillnad efter ett år?

Under vinterhalvåret tog jag bort toning, railsen samt sänkte 55/40mm och monterade dit svarta backspegelkåpor. Här någonstans bestämdes att ett diskret civilpolis-tema kunde vara roligt


2008 inleddes med en STOR rekond på det mesta på bilens exteriör samt interiör, här nyvaxade fälgar med Meguiar´s nya NXT 2.0 Tech Wax

Rent blev det



Efter en saltig vinter var det dags för lacken att få sig en omgång med dubbeltrissan och Meguiar´s produkter, rekomenderar starkt detta märke


Här lägger jag på NXT vaxet och låter det torka in i ca 15 minuter..

Den här putsen duger väl för en åtta år gammal lack ?

Premiärturen våren Örebro inför Garaget-träffen, efter vintern tills denna bild så har det ramlat dit XC-grill lackerad i 019 orginal solid svart, svarta spegelkåpor, sänkning efter egna mått specialbeställt från Cobra, samt stänkskydd bak, inte ska man glömma taklister istället för rails


Direkt efter Örebro-träffen så gjordes årets första invändiga rekond, dammsugning, putsning av samtliga rutor, polera dörrkanter och trösklar osv osv, ska det vara putsat på utsidan ska det vara det på insidan också


Kliniskt rent ska det vara


Antenner alá civil monterades också för skojs skull, mest för ett eget litet tema på utställningar


Kändes som att bakändan behövde en liten genomgång, fram med hårtorken och värma bort gamla emblem, dit med senaste V70NN´s monsteremblem (först i sverige?) och demontera bakruterepa...torkaren


Godkänd rumpa enligt mig


Inför Skoklosterträffen med TPC skickades bilen in hos tjejerna på Solfilmcenter i Haninge för toning av framrutorna, den här gången steg 3 av 5, blev en finare övergång mot steg 5rutorna bak

Sedan lämnades bilens utsida i stort sett orörd hela säsongen med frektenta maskinpoleringar inför stora event, att Notera är att jag inte tagit så mycket bilder på interiörmoddarna, så dem listar jag lite senare härnedan.
Det stora projektet jag och lillasyrran gav oss på var att klä in samtliga stolpar i inredningen, i det lyxiga materialet Alcantara.

Allt började med att vi plockade ner samtliga innerstolpar... här en B-stolpe som är redo att kläs in!

Arbetsbord: Morsans matbord modell antik, tja ni vet ju sedan hur hon mådde när hon såg det här


Skära ut för luftmunstycke samt bältes-sträckare.. tungan rätt i mun, dyrt tyg är inget man vill sabba !!


Blev ju finfint det där, sömmarna är i som ni ser grå samt r-blått

"skräddaren" lillsyrran på 14år som hjälpte till med alla panelerna


"tyglimmaren" jag skitglad över första inklädda panelen, här på bild säkringslock som sitter på vardera sida om instrumentpanelen.

När jag spraylimmat tyget så viker jag det runt kanterna och limmar dit med superlim, funkar klockrent och håller fortfarande!

Ungefär hälften av panelerna färdiga här på bild! Myyysigt och lyxigt!!

En utav dem bakre panelerna, som syrran va tvungen att sy ihop i delar, då alcantara inte är flexibelt nog att sträcka ut.

Monterat och klart !! Vad tycker ni?


Säkringslock

B-stolpe

C-stolpe

Samtliga stolpar, tack för snygga bilder Roadrunner

Takpanelerna också inklädda!!

Instrumenthatten ska såklart också få vara med

Det var nog med uppdateringar för idag, mera bilder på det som gjorts kommer imorgon!!
Kommentera gärna det jag lagt upp hittils och kom gärna med egna idér
mvh Andro
Senast redigerat av Galic_Andro (17 november 2009)
| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
0
0
0
0