bollen1986 skrev:
skulle nog sitta fint med ett evolvepaket eller liknande tror jag
bilen har gått från "gubbig" till stilren vardagsracer
Tack så mycket för kommentaren en S60front är påväg och ska lackeras och plastas läpp på
Dags för ännu mer Alcantara
Delade skinnet till handbromsdamasken och strök ut det för att ha som mall till..
Två bitar utklippta, detta ska sys ihop där dem ligger emot varandra!
På detta vis det tar sig sa pyromanen!
En färdig damask blev ju som orginal fast finare
Monterat och klart, under vintern ska växel-damasken också bytas ut mot alcantara
Sen var det dags för ljudet att få sig en förbättring, orginalbaslådan såldes till förmån av en Macaudio 12", här på bild färdig låda med tillhörande förvarings-boxar att ha bilvårdsgrejer under sommaren
Tygvalet var ju solklart, Alcantara härmed
Snart klart vad tycker ni
Limma är kul och kladdigt! Jag på bild för er som undrar vem petiga killen som pillar bort lim från sina arbetsbyxor är XD
Äntligen klart efter några timmars limmande, nedre delen är också inklädd!
Monterat i bilen, jag blev nöjd, det enda är att det tar upp fruktansvärt mycket plats, funderar på att "hörna" in en ny låda med samma bas. Eller plasta ett rör som går från golvet och upp ?
Det sista som gjordes innan träffsäsongens slut var att tona dimljus och strålisarna i röktonat.
Bilen utställd för första gången på inomhusmässa, SCF Finals i Kistamässan, jobbet gav tillslut resultat och drömmen att vara utställd på mässa uppfylldes.
Polislampa alá civilpolis var poppis Här på bild med resten av gänget på Team Street Design
Tack Wolfman för bilden, polisband är kul
Skuffen under utställningen, bild lånad från Evenemang-galleriet
Målet för säsong 2008 uppnått, nu hungrar man efter ännu mer
Projektet tog därmed slut för 2008 års träffsäsong, och nu startas nya moddar och förfiningar av smådetaljer, häng med!!
Kom över ett par orginal Bi-xenon strålkastare och kromkåpor till speglarna, så det blev en favorit i repris igen, krom till 2009 här nerplockad i väntan på adapterkablage för att få det att fungera
Bilen plockades ihop en sen kväll, med strålkastare monterat men icke fungerande, tidigt dagen efter bar det av mot Västerås utan belysning
Här hos Mr Reddiz och hämtar mitt nya adapterkablage till lamporna, fick också veta att om jag kopplar in en signalkabel från helljus till lila på strålkastarmotorn skulle jag få fungerande Bi-xenonfunktion, alltså rörligt lamphus vid av och på helljus
Och så bar det av till närmaste GDS-hall då det redan börjat bli mörkt och vi tvungna att åka hem till Bro samma kväll.
För att fåbort strålkastarna måste man först bort med fronten, för att sedan skruva loss bultarna.
Farsan, legitimerad kabelskalare!!
Närmare titt på adapterkablaget, enda som fattas är artnummer så ser det orginal ut
Blev kanon!! 4700K lyser riktigt bra i snön, Bi-xenon funktionen fungerar såklart också!
Helheltbild på kromspeglarna och xenonlamporna! Dimljusen är borttagna, sitter numera strob-ljus därnere. Orginalgrill sitter på igen, allting ska bytas mot en s60front sedan, med tillhörande rutgrill.
Efter blankt papper hos besiktningen så las det på ljusblå skyddsfilm för strålkastarna, snyggare och mer funktionellt ljusmässigt, då dem svarta inte lyste starkare än p-ljus vid halvljus
Helhetsbild på hur det ser ut idag, framrutorna ska tonas om igen snarast... några fler idér på vad som kan göras med utsidan? Fälgarna är f.ö till salu! Sommarhjulen alltså.
Som ni sett ovan så har basen ordnats och fyller upp kupén riktigt bra med 500rmsW, vilket gör att högtalarna inte hänger med.
Detta fixades snabbt med nya rockfordhögtalare, det fick bli Power-serien fram och Punch bak, bilder på operationen kommer här:
Gamla högtalaren sitter limmad och ditskruvad i en orginaldistans. Jag testade att montera högtalaren direkt på plåten vilket resulterade i att rutan tog i när den hissades ner. Testade då att dissikera högtalaren och försöka behålla orginal-distanserna.
Särat gamla papphögtalaren från distansen som klarade sig hel, och en framhögtalare 6.5"
Då ska vi se om det passar på diametern och djupet...!?
Passade rakt på, bara sätta brickor att skruva dit på baksidan och sen dit med högtalaren i distansen
Djupet diffade ca 2mm från orginaldjup som kom precis innanför plastkanten ni ser på bild tur tur
Där satt den på plats, ni som inte är så insnöade på volvo så ska dessa distanser nitas dit !
Samma procedur med bakdörrarna, borra bort popnitarna som håller fast distansen, dissikera papphögtalaren...
Kontaktstycket som gick till gamla högtalarna knipsas och tappas bort någonstans i garaget
Och så bakhögtalaren, fick plats rakt av och djupet stämde perfekt
Rekomenderar Rockford starkt, spelar riktigt högt och distinkt, blev som dag och natt mot 40W högtalarna som satt där tidigare
Rigga upp en liten plattform för mina slutsteg, det övre är ett Nakamishi 4-kanal och det nedre ett MDS Monoblock. Borrade hål för kablarna, för att slippa kabelspaghetti. I tomrummet framför stegen ska säkringarna modell GAS sitta, samt en voltmätare, ledbelysning ska kopplas in såfort julen är över vad tycker ni för att vara första gången ? Jo tyget vet ni ju redan vad det är !
S60-fronten kommer under nästa vecka och ska börja repareras efter en liten smäll, den ska också slipas ner och göras klar inför lack.
Ös på med kommentarer nu, jag behöver idér och gärna tips på vad som kan förbättras
God jul på er garaget.org
Mvh Andro