3076
Sök

golf 1 turbo diesel -83 "Tyskstuk" (Bilen såld LÅS TRÅDEN)

Västra Wärmland
236 Inlägg
4 mars 2012
#1161
som jag förstog fanns det 2 olika gavlar en med anslutningar åt sida och en med anslutningar bakåtverkar iaf bara hålla för max 1.5 bar knappt det


hbxservice.com
1 471 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
#1162
N!cke skrev:
som jag förstog fanns det 2 olika gavlar en med anslutningar åt sida och en med anslutningar bakåtverkar iaf bara hålla för max 1.5 bar knappt det

jag har den som anslutningarna sitter nedåt på orginal bara att jag har vänt den så att jag får dom uppåt wink

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

hbxservice.com
1 471 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
#1163
N!cke skrev:
finns det inte två olika 9000 intercoolers? en bättre och en sämre? blir coolt med lite mer pulver i golfen.blir kul o se rökmolnen bakom den i sommar

den rök ju i somras med men det blir nog lite värre iår kanske wink

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

Västra Wärmland
236 Inlägg
4 mars 2012
#1164
tror jag har den modellen liggandes med.finns en sida där dom visar hur man sätter ihop två st 9000 ic och svetsar gavlarna.skulle va coolt om det fick plats.e coolt när den ryker bara man inte ligger för nära bakom:P


hbxservice.com
1 471 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
#1165
N!cke skrev:
tror jag har den modellen liggandes med.finns en sida där dom visar hur man sätter ihop två st 9000 ic och svetsar gavlarna.skulle va coolt om det fick plats.e coolt när den ryker bara man inte ligger för nära bakom:P

jag har fått kapa ur balken för att få dit EN så ska jag i med 2 så försvinner balken wink haha

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

1 080 Inlägg
4 mars 2012
#1166
N!cke skrev:
som jag förstog fanns det 2 olika gavlar en med anslutningar åt sida och en med anslutningar bakåtverkar iaf bara hålla för max 1.5 bar knappt det

Stämmer ju iofs bra, tänkte inte på det neutral

The sooner you fall behind, the more time you have to catch up.

Västra Wärmland
236 Inlägg
4 mars 2012
#1167
men kommer inte ihåg vilken som var väst och varför.men vet att dom brukar köra buntband runt gavlarna för att få dom att sitta bättre:P


hbxservice.com
1 471 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
#1168
N!cke skrev:
men kommer inte ihåg vilken som var väst och varför.men vet att dom brukar köra buntband runt gavlarna för att få dom att sitta bättre:P

kanske skulle dra några band då wink

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

Västra Wärmland
236 Inlägg
4 mars 2012
#1169
Skadar nog inte men känns som en budgetlösning:P har för mig att det är hela gavlarna som släpper annars


hbxservice.com
1 471 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
#1170
N!cke skrev:
Skadar nog inte men känns som en budgetlösning:P har för mig att det är hela gavlarna som släpper annars

ja men det syns ju inte ändå wink vad heter du ? känner inte igen bilen wink

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

Västra Wärmland
236 Inlägg
4 mars 2012
#1171
trodde mitt nick avslöjade mitt namn:P den har jag bara haft nån månad.köpte den i sillerud.står uppe på prästgårn och samlar damm:P


hbxservice.com
1 471 Inlägg
4 mars 2012
Trådstartare
#1172
N!cke skrev:
trodde mitt nick avslöjade mitt namn:P den har jag bara haft nån månad.köpte den i sillerud.står uppe på prästgårn och samlar damm:P

ja de fattade jag men efternamn tänkte jag på wink

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

Västra Wärmland
236 Inlägg
4 mars 2012
#1173
haha.Larsson. har bara bott här en 4-5år


hbxservice.com
1 471 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#1174
nu drar jag till garaget och börjat bygga downpipe och tryckrör! smile föresten tror jag jag skiter i vattenkylningen på turbon och ser hur länge det håller wink har ju kört hela sommarn utan på den turbon som satt där nu wink bilder kommer senare ! smile

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

55 Inlägg
8 mars 2012
#1175
Masi skrev:
nu drar jag till garaget och börjat bygga downpipe och tryckrör! smile föresten tror jag jag skiter i vattenkylningen på turbon och ser hur länge det håller wink har ju kört hela sommarn utan på den turbon som satt där nu wink bilder kommer senare ! smile

Om du bara låter bli att stänka av direkt efter hårdkörning så tror jag inte det ska vara nått större problem, jag kör turbo med vattenkylning utan vattenkylning på min 900 och ännu så håller det.
Sen är jag förvisso inte säker, men jag har för mig att Diesel har kallare avgaser(?)

//Konrad S.


hbxservice.com
1 471 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#1176
Konrad skrev:
Masi skrev:
nu drar jag till garaget och börjat bygga downpipe och tryckrör! smile föresten tror jag jag skiter i vattenkylningen på turbon och ser hur länge det håller wink har ju kört hela sommarn utan på den turbon som satt där nu wink bilder kommer senare ! smile

Om du bara låter bli att stänka av direkt efter hårdkörning så tror jag inte det ska vara nått större problem, jag kör turbo med vattenkylning utan vattenkylning på min 900 och ännu så håller det.
Sen är jag förvisso inte säker, men jag har för mig att Diesel har kallare avgaser(?)

//Konrad S.

ja nog går det bra alltid smile men livslängden på turbon kan ju minska lite smile har ju som sagt kört hela denna sommarn utan och den gamla turbon var det inte ett fel på nu! smile

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

hbxservice.com
1 471 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#1177
nu har det blivit någon timme i garaget ! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102204/102204-4a9c250c451c7f95eacdbf6b8fbcefbd.jpg
modifierat fäste för wg, vred ju kompressorhuset så den passade inte längre wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102204/102204-58c91f4a852d3d966553ed1e79dd1e52.jpg
downpipe, det var trångt imellan växellänkaget och lite mer kraffs wink

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102204/102204-606a0a23daf41033bdee4efc8a1c1ec7.jpg
klar, saknas bara plugg för lambda hålet smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102204/102204-2a9b52bfa83d06bd7c93e51133b9ecd9.jpg
bakifrån

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102204/102204-f7dbf20912669314adaee9d97e6ebfc9.jpg
plugg för lambda fixat, valde att inte svetsa hålet då det kan vara bra att ha till tex avgastemp senare

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102204/102204-a2bc37e83c8fd6e1f6446580aa8e2a27.jpg
kompressorsidan

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102204/102204-8b5f47dfbf19d0470aa0c0dc3aa47369.jpg
hydralkoppling till oljereturen vid tråget

https://www1.garaget.org/gallery/images/103/102204/102204-26fceb90ab8b3d7583fa5c92ab3e98a7.jpg
turbon monterad, nya packningar till allt, åtdraget, oljereturen dragen, downpipe och avgas ihopsvetsade..

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

hbxservice.com
1 471 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#1178
saker kvar :
#olja till turbon
#skruva fast insug
#byta packning till spjällhuset
#bygga tryckrör
#bygga täckbricka till insuget
#fixa nipplar till vakum etc på insuget
#beställa alla slangar och montera
#byta  hastighetsmätarwajer
#höja

dax för besiktning

efter besiktning:
#sänka
#modifiera pump
#ställbart laddtryck

dax för BUGRUN!

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

Västra Wärmland
236 Inlägg
8 mars 2012
#1179
blir bra det där.golfen kommer nog bli ännu coolare när du får ut den igen.ochså sugen på nya tryckrör så ja får dit dumpen:P


hbxservice.com
1 471 Inlägg
8 mars 2012
Trådstartare
#1180
N!cke skrev:
blir bra det där.golfen kommer nog bli ännu coolare när du får ut den igen.ochså sugen på nya tryckrör så ja får dit dumpen:P

kommer gå bättre i alla fall wink

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse


Sök