-sod61berg- skrev:
Jag börjar om lite för att reda ut en del saker
Jag kollade oljan några dagar innan så jag visste att de fanns olja... dock inte att den fanns lite överallt i motorn som en liter i cylindrarna och lite i insugsröret och div andra spännande ställen...
De fick jag inte reda på förns motorn blivit isärplockad.
Och de är med största sannolikhet därför motorn va stum!
Jag letade mer efter en anledning till varför oljan tagit sig in i cylindrarna
än sett att få ur oljan igen... nått måste ju som sagt ha gått fel!
Hade jag sugit ur oljan och tömt i ny så hade samma sak bara inträffat igen!
Så vet inte riktigt vad jag tänkte på när jag skrev:
"motorn är stum och de beror inte på att de är olja i cylindrarna" efter som de självfallet är anledningen!
*My bad*
Om 2 verkstäder säger "vi kan inte byta kamkedja på din bil för de behövs spez-värktyg"
så känns de inte som att dom försöker lura av mig pengar, utan de lutar mer åt att dom faktiskt inte kan göra de... men vad vet jag, finns säker verkstäder som inte vill ha kunder
det är inte en importbil (eller hur de nu stavas, orka bry sig) men tydligen är de inte ovanligt att vevhusventen fryser ihop om man kör mycke korta sträckor när de är kallt ute!
sist men inte minst vill jag be dom som tagit illa upp om dom tycker att jag skrivit ngt olämpligt i svar
i ursäkt för de... inget illa menat