Tror en polis precis inte blandar in sitt yrke i sitt bilval direkt. Finns en hel del poliser i vårt land och de kör nog allt från ferrari till Hyundai. En del har säkert valt en V70 eller 9-5a för att de kör en sån inom jobbet och trivs med den.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Jag ska utbilda mig till beredskapspolis, börjar i mars Hoppas på PHS senare i augusti. Det fanns en kille förut från Linköping som jobbade som polis. Han hade en målad bil uppe på garaget tills den blev borttagen 5 min efter.
Vaktkonstapeln jobbar hos polisen, men han står inte och plockar folk med laser så direkt...
Men jo, i vintras kommenterade vi det lite, inom NordicR. "Ironiskt att en av klubbens snabbaste/starkaste bilar körs av en polis."
Men han är hur trevlig som helst, och lämnar alla fartsyndare o.s.v. till fältpoliserna... Han jobbar nämligen inte inom det området. Han hjälpte till och med mig till min säng efter att jag blivit lite knackad på fyllan.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet
Vaktkonstapeln jobbar hos polisen, men han står inte och plockar folk med laser så direkt...
Men jo, i vintras kommenterade vi det lite, inom NordicR. "Ironiskt att en av klubbens snabbaste/starkaste bilar körs av en polis."
Men han är hur trevlig som helst, och lämnar alla fartsyndare o.s.v. till fältpoliserna... Han jobbar nämligen inte inom det området. Han hjälpte till och med mig till min säng efter att jag blivit lite knackad på fyllan.
Han erkänner ju ett race med en Ferrari i sin profil. På motorvägen. Ajjabajja
Han erkänner ju ett race med en Ferrari i sin profil. På motorvägen. Ajjabajja
Haha ja, nog svårt att låta bli när man tävlar med en Ferrari. Men det står ju inget om hur fort det gick eller något, dessutom är det ju inte hans fält.
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet