Polis på garaget?

Vaktkonstapeln
9 januari 2009 · 51 Inlägg

Eisenhut skrev:
Nej, det står att han jobbat HOS polisen sen 99, inte SOM polis. En jävla skillnad.

Jag vet ju precis vad en Vaktkonstapel är då jag jobbar med dom och träffar dom varje dag.

Jösses...


Till "vaktkonstapeln": Sorry för att jag snackar om dig i en tråd, men du råkade bara bli en symbol i min diskussion... Hoppas du inte tar illa upp!

Ingen fara Eisenhut. Diskutera på du. smile

Volvo S40 T4 "Saint Croix Engineering" (1999)
bmx
9 januari 2009 · 7 100 Inlägg

jag är polis!så här ser min polisbil ut

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/508145_1vbgmb.jpg

lol

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
9 januari 2009 · 5 753 Inlägg

Om inte annat så får nog Vaktkonstapeln en hel del besökare på sin sida pga den här tråden tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
TurbOla Reservdansk
9 januari 2009 · 6 271 Inlägg

_Glenne_ skrev:
Om inte annat så får nog Vaktkonstapeln en hel del besökare på sin sida pga den här tråden tongue

Kan ju lova att han och jag  satt och tjoade igår när han gick upp på "mest besökare idag" listan och slutligen toppade den. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Martin81
9 januari 2009 · 1 232 Inlägg

b-one skulle jag gissa på att han heter här
hade en diskution med han angående burnout och böter.väldigt duktig va han.
jag va inte den enda som hade åsikter kan jag säga.sök efter dryga böter vid burnout på allmänt tror jag det va.

Flawo0
9 januari 2009 · 136 Inlägg

BMWKimmo skrev:
Ungefär lika oviktigt som att Vovlo_dudes bil har varit polisbil..

Klockrent! Fick mig ett garv där xD

Alecci
9 januari 2009 · 2 014 Inlägg

Dags att hålla sig till ämnet nu eller så låses tråden.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
mikostar Kung?
9 januari 2009 · 73 Inlägg

Alecci skrev:
Dags att hålla sig till ämnet nu eller så låses tråden.

Tack så mycket smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
RobinNilsson
9 januari 2009 · 369 Inlägg

Eisenhut skrev:
Jag vet ju precis vad en Vaktkonstapel är då jag jobbar med dom och träffar dom varje dag.

Jösses...

Kan någon upplysa lilla mig vad en Vaktkonstapel är då? Vanlig typ Securitas vakt lr vad?tongue

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
Eisenhut
9 januari 2009 · 1 827 Inlägg

_Robbzon_ skrev:

Eisenhut skrev:
Jag vet ju precis vad en Vaktkonstapel är då jag jobbar med dom och träffar dom varje dag.

Jösses...

Kan någon upplysa lilla mig vad en Vaktkonstapel är då? Vanlig typ Securitas vakt lr vad?tongue

Nejdå, dom jobbar i arrest eller intag. Dvs griper polisen någon så åker dom in med dom till stationen och lämnar över dom till vaktkonstaplarna, som då förstås jobbar på polishuset. I arresten får du sitta i 72 timmar innan du måste släppas eller hålla en häktningsförhandling, i ett intag får du endast sitta 6 timmar såvitt jag vet, vaktkonstapeln själv får gärna fylla i eventuella luckor.

Med andra ord, vaktkonstaplar får sin beskärda del av tumult, men är inte utbildade poliser och har ingenting med rent polisarbete att göra, utan deras uppgift är att hålla ordning på frihetsberövade som är under polisens ansvar.

Mvh/Marcus
Fast, Reliable, Cheap. Choose two
Skaune
9 januari 2009 ·

haha, forumet i ett nötskal. en tråd om vad poliser kör privat, inte en enda polis som svarat men en massa personer som disskuterar nått annat...

RobinNilsson
9 januari 2009 · 369 Inlägg

Eisenhut skrev:

_Robbzon_ skrev:

Eisenhut skrev:
Jag vet ju precis vad en Vaktkonstapel är då jag jobbar med dom och träffar dom varje dag.

Jösses...

Kan någon upplysa lilla mig vad en Vaktkonstapel är då? Vanlig typ Securitas vakt lr vad?tongue

Nejdå, dom jobbar i arrest eller intag. Dvs griper polisen någon så åker dom in med dom till stationen och lämnar över dom till vaktkonstaplarna, som då förstås jobbar på polishuset. I arresten får du sitta i 72 timmar innan du måste släppas eller hålla en häktningsförhandling, i ett intag får du endast sitta 6 timmar såvitt jag vet, vaktkonstapeln själv får gärna fylla i eventuella luckor.

Med andra ord, vaktkonstaplar får sin beskärda del av tumult, men är inte utbildade poliser och har ingenting med rent polisarbete att göra, utan deras uppgift är att hålla ordning på frihetsberövade som är under polisens ansvar.

okeey då har jag fan en polare, lr ja iaf en jag känner som är det  lol   cool

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
Rille0
9 januari 2009 · 2 021 Inlägg

BMWKimmo skrev:
Ungefär lika oviktigt som att Vovlo_dudes bil har varit polisbil..

haha tongue

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
BboyLuna
9 januari 2009 · 261 Inlägg

Axor skrev:
haha, forumet i ett nötskal. en tråd om vad poliser kör privat, inte en enda polis som svarat men en massa personer som disskuterar nått annat...

Klart att polisen inte svarar!

Me-BboyLuna
Dannii
23 februari 2010 · 238 Inlägg

Asså att en polis inte svarar förvånar mig inte..

Finns de ingen här på garaget.org som känner en polisman som kör kanske.. Nissan skyline, Porsche, Ferrari, Supra?

Varit lite sugen att söka in till polisskolan i framtiden.. men de känns nästan som att polisyrket sätter dig i "Svensson-fällan".. De slutar med att alla poliser skaffar familj o köper sig en Volvo V70.. Och de skrämmer mig något oerhört mycket!

Visst har man ett eget val som polisman! Man kan ju självklart bestämma sig att man ska bli polis och ha en Toyota supra med 500 häst.. Men hittills har jag inte hört / sett en enda polis som kört någon form av sportbil.

What more can I say? Gumball 3000 for the win, baby!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang