Roliga saker du blivit stoppad/klarat dig ifrån

enberg_187 Snabb =)
10 april 2006 · 247 Inlägg

som en kompis han har en volvo 240diesel som var lb reggad han var ute på stan å körde och han fick polisen bakom sig sen efter att dom hunnit typ 200meter blir dom stannade och så kommer polisen ut och frågar om det är en A-traktor bara för att han har galler.. hur blåsta får vissa snutar vara en A-traktor har lgf skylt..

Just real power no turbo shit =)
GrebyAxel
10 april 2006 · 524 Inlägg

Hörde att man kan bli av me kortet om man kör en obes. bil eller om man parkerar fel osv om man har körkortet på prov. stämmer de?

civic Naturally Aspiranted
10 april 2006 · 543 Inlägg

GrebyAxel skrev:
Hörde att man kan bli av me kortet om man kör en obes. bil eller om man parkerar fel osv om man har körkortet på prov. stämmer de?

Jag körde obesiktat och råkade parkera på handikapp ruta när polisen va efter mej smile
Men de sa bara att jag skulle köra hem bilen, inget mer med det.

Sen har man ju kört i 90-100 på 50-väg å då stod polisen där såklart (fast utan laser).
Dom sa att jag skulle ta det lugnt,sen fick jag blåsa. sen fick jag köra vidare efter lite "ajja bajja" från polisen.
Samma kväll körde jag inne i stan (där det är förbjudet att köra efter kl 11 ) och mot enkel riktat, då kom de efter mej, tur att jag såg det för då körde jag som Solberg och klara skaka av mej dom med en Audi 100 TDI. HAHA!
Sen blev jag stannad ett tag senare och fick blåsa igen av samma poliser.
Sen följde en polis bil efter mej men vi åkte mot olika håll senare.

Men kul hade man.

Maizer
10 april 2006 ·

Vem fan håller 90-100 på 50 väg? Det är ju fan bara idiotiskt. Synd att de inte tog kortet för dig.

Psychotic Brum säger bilen.
10 april 2006 · 394 Inlägg

Maizer skrev:
Vem fan håller 90-100 på 50 väg? Det är ju fan bara idiotiskt. Synd att de inte tog kortet för dig.

hmm 70 då är de ok på 50 väg? eller 65 kanske? var går gränsen?

Senast redigerat av Psychotic (10 april 2006)

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
Maizer
10 april 2006 ·

Psychotic skrev:

Maizer skrev:
Vem fan håller 90-100 på 50 väg? Det är ju fan bara idiotiskt. Synd att de inte tog kortet för dig.

hmm 70 då är de ok på 50 väg? eller 65 kanske? var går gränsen?

haha vilken lirare, 50 betyder väl 50 eller hur? wink hahah!
30 och 50 tycker jag man ska hålla då de ofta är i tätbebyggda områden, inte så jävla smart o ligga 100 då eller va säger du?

Jajemen
10 april 2006 · 16 Inlägg

Första gången jag blev stoppade var när jag hade kört lite vansinnigt. Det började såhär:

1.
jag å några kompisar åkte i min svarta bmw 320i -85, först så körde jag förbi en stoppskylt utan att stanna sen körde jag skitsnabbt och fick bredsladd i en kurva och körde 70km/h på en såndär max 30km/h väg. Sen helt plötsligt såg jag blåljus i backspeglen och tänkte FAN! Dom hade tydligen kört efter mig redan innan jag körde förbi stoppskylten...så dom hade hängt etfer hela vägen utan att jag sett det. Dom skällde lite grann och kollade körkortet, sen fick jag blåsa men det var grönt wink. Men sen sa dom att jag inte skulle visa mig i staden och köra hem. Fick inte böter eller nånting.

2.
Andra gången så hade jag en bil efter mig, tillslut tänkte jag att det kanske var en civilare så jag svängde in på lite olika vägar och fattade att det var en civilare. Tillslut så hörde jag att nån tutade och så kom det 3 polisbilar som körde med blåljus. Jag blev stannad och fick blåsa igen. Sen frågade dom vad jag gjorde där osv. Sen fick jag köra vidare.

3.
Så körde jag i stan och körde in på en väg där en polis var, han körde efter mig och stannade mig senare. Så sa dom att bilen var obesiktigad. Jag sa va? Fattade ingenting. Men jag skulle följa med till stationen. Dom sa att jag skulle ställa bilen där för att det var körförbud. Sen så fick jag blåsa åter igen. Efter det så fick jag åka hem iaf utan böter eller nåt. Bilen skulle ha besiktigas för 2 månader sen men det visste inte jag :S

Allt detta hände på mitt första körkortsår smile

Klubbmannen
10 april 2006 ·

GrebyAxel skrev:
Hörde att man kan bli av me kortet om man kör en obes. bil eller om man parkerar fel osv om man har körkortet på prov. stämmer de?

Nej

-PINNEN-
10 april 2006 · 409 Inlägg

haha har inte blivigt stoppad en enda gång faktiskt!

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
rickard10735 Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
10 april 2006 · 236 Inlägg

Jag åkte på felparkering i centralparken i Åsele vid fontänen på midsommardagen en gång på början på -80 talet.
Dom var lite kinkiga tycker jag tror att dom enda som var kvar i Åsele var jag och poliserna.
Dessutom när dom kom och lappade mig så hade dom parkerat sin bil och lämnat den just vid en parkerings förbjudenskylt själva!!!!
När vi påpekade detta blev dom ännu mera sura!!

Senast redigerat av rickard10735 (10 april 2006)

Saab 99 "Custom Cab Version 3." (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 1" (1969)
Saab 99 "Custom Cab Version 2." (1969)
-PINNEN-
10 april 2006 · 409 Inlägg

hahaha typiskt men så har d ju alltid varigt "dem" får göra fel men inte "vi"

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
carnageman Rallyförare
10 april 2006 · 1 075 Inlägg

Kanske inte hör hemma i denna tråden men det va en kul grej som hände mig våren 2004.
Va på väg till jobbet i Jordbro klockan 06:30 på morgonen och det va nysnöat och 242:an jag åkte släppte fint både på rak & sne väg big_smile
Hursomhelst mötte jag snuten som troligtvis precis käkat sin donut-frukost på mc-donken.
Dom blev otroligt upphetsade av min fina körstil och eftersom det inte är olagligt att få sladd så kastade jag upp bilen i ett litet ställ. Sheriffen drog på en tvärvändning och vips så hade dom saftblandarna på och jag stannade vid vägkanten. Fram kommer jordens testerostron all-mighty donuttuggaren fram och säger: -Vem fan tror du att du är?, tror du att du är nån jävla rallyförare?
Tror ni snuten blev tyst när jag slängde tillbaks kommentaren: -Ja det ser du väl, och drog fram 2004 års rallylicens. Dom kollade upp bilen och konstaterade att det inte fanns några brister trots att den va rollad smile Sheriffen tyckte att jag skulle öva på min attityd mot auktoritetspersoner som poliser. Haha, vilken lirare big_smile

Senast redigerat av carnageman (10 april 2006)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Ronnie.L
10 april 2006 · 914 Inlägg

Ibland har man tur med snuten.. Var nån gång förra året har jag för mig trött som fan kör man upp på stan svänger upp vänster i korsningen står ett ex antal snutbilar å vinkar in en. Man öppnar ögonen å undrar vad som e på gång.Halvtrött som man är å blir lite panik slagen när snuten står nästan mitt i korsningen rattar man lite för mycket å studsar upp på trottoaren som ett annat fyllo
*Rodnar som fan efter det*
Sen kom man på shit inget bälte, nej mitt avgas system har lossnat vid grenröret shit inte skattad och sen några andra små saker.
Snuten säger hej får se på körkortet ja visst säger man å undrar när bötesblocket ska komma fram. Men så säger han att han är aspirant å dom övar på att stoppa bilar och kolla deras körkort å har inte fler uppgifter å utföra.

Team_Ford PersonbilsTekniker
10 april 2006 · 155 Inlägg

Blev stoppad i en polis kontroll där fick jag för följande
För stora fälgar
för högt motorljud
inga spolarmunstyken
plus att bilen var full av öl....
de ända dom gjorde var att flytta ner ölen på golvet eftersom dom låg i baksättet
dom gjorde det till om med till mig.

Painadict Fiat Coupe 16vt
11 april 2006 · 71 Inlägg

I staden där jag bor finns det en trafikkontrollant(eller vad de nu heter) som heter Morell som stannade mig för att han hörde min dump...och det får man ju inte ha smile ....

Flygande besiktning och jag åkte på:
1. Solfilm på framsidorutorna (där får jag väl skylla mig själv)
2. Mätare i A-stolpen -  Inte för att de satt löst eller nåt men man kunde ju slå huvudet i dom om man volta så de var en säkerhetsrisk... smile
3. Avgassystemet - Som han envisades att säga måste vara orginal trots att det går igenom SBP tester...så genom att bara titta på avgaset så VISSTE han att det var olagligt...

Saker som han ville sätta dit mig på:

Dumpen - Han envisades att allt på bilen måste vara orginal som dump fick man ju inte ha....Konversationen gick så här ungefär:
Jag: men Oj ...jag har dump orginal..
Morell: Jag hörde dumpen...man får inte ha en öppen dumpventil...
Jag: Det är ingen öppen...den är återcirkulerande, precis som den som finns orginal, men man hör ljudet bara för att jag har öppet filter...
Morell: Mmm...hmm..hm...ja, man får ju inte ha öppet luftfilter heller...det ändrar ju hastigheten på flödet i motorn...

Så engentligen ville han sätta dit mig på både dumpen, filtert och att bilen såg i allmänhet inte orginal ut...men efter lite tjafs så blev det bara de tre övre punkterna...

Eliza Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
11 april 2006 · 991 Inlägg

Poliserna i den här stan är väldigt glada att stanna mig, första gången de stanna mig kommer jag åkandes i en sliten gammal hink. Min första bil, Manta cc-79 automat.
Blinkade in mig till kanten och frågade om jag hade körkort. jag skakade sanningsenligt på huvudet och pep att jag hade en papperslapp.
poliserna tittade på varann och frågade hur länge jag haft körkortet, jag tittade på klockan och svarde 1 timme och 45 minuter, de klappa på taket till bilen å önskade mig en bra dag haha big_smile

När jag köpte omegan i aug blev jag stannad rätt ofta för de ville påpeka att bilen inte stod på mig men de va jag som brukade den. polisen undra vad jag hade och säga om det eftersom det var försäkringsbedrägeri ( min pappa som står på bilen bor 70 mil från mig)
Jag svarade med ett leende att jag fått låna pengar av pappa att köpa bilen ( vilket iofs inte är sant) och inte försen jag betalt tillbaka dem så skulle bilen få stå på mig, frågade poliserna om de va ngt fel me de och de tittade bara på mig å sa eehh neeej det är det väl inte, ha en bra dag.
Hehe wink

Nu sist när jag blev stannad körde jag lagligt lite utanför stan på väg till skolan, blååljus å hela kittet, jahapp nu igen tänkte jag å stanna bilen och kollade me ett leende på samma polis som stannat mig typ 5 gånger förut för kontroll av körkort å blås.
Att tillägga att detta var en tisdag morgon vid halv 10. mycket riktigt, blås å kk kontroll.
innan de släppte iväg mig sa polisen, du har tonat bilen ( vilket jag gjorde dagen innan) jättesnyggt!
Jag svarade bara med ett leende att när ni ser sånna detaljer, är det inte ett tecken på att ni stannar mig liiite ofta?
Jag skratta å de gjorde han med sen åkte jag..
Undrar om han raggar på mig men de är fan ett stört sätt att visa de på haha big_smile

Senast redigerat av Eliza (11 april 2006)

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon
Dodge Magnum SRT8 "VORTECH" (2006)
Poon Knegare
11 april 2006 · 302 Inlägg

Jag blev invinkad i en kontroll för att jag endast hade parkeringsljus och körde utan bälte, polisen frågade mig vart jag hade bältet. Jag svarade ärligt och sa; Ja, det hänger här brevid. Han vart rätt stäld... Sen så undrade han hur det va me halvljuset och jag svarade att de satt i fram på bilen, han gick då fram och kollade och samtidigt så slog jag på dom. Han sa inte så mkt då...

Sen fick jag åka vidare, utan att blåsa eller visa körkort... smile

Poon
Love the sound...
Hultman Lastbilschaufför
11 april 2006 · 265 Inlägg

Painadict skrev:
I staden där jag bor finns det en trafikkontrollant(eller vad de nu heter) som heter Morell som stannade mig för att han hörde min dump...och det får man ju inte ha smile ....

Flygande besiktning och jag åkte på:
1. Solfilm på framsidorutorna (där får jag väl skylla mig själv)
2. Mätare i A-stolpen -  Inte för att de satt löst eller nåt men man kunde ju slå huvudet i dom om man volta så de var en säkerhetsrisk... smile
3. Avgassystemet - Som han envisades att säga måste vara orginal trots att det går igenom SBP tester...så genom att bara titta på avgaset så VISSTE han att det var olagligt...

Saker som han ville sätta dit mig på:

Dumpen - Han envisades att allt på bilen måste vara orginal som dump fick man ju inte ha....Konversationen gick så här ungefär:
Jag: men Oj ...jag har dump orginal..
Morell: Jag hörde dumpen...man får inte ha en öppen dumpventil...
Jag: Det är ingen öppen...den är återcirkulerande, precis som den som finns orginal, men man hör ljudet bara för att jag har öppet filter...
Morell: Mmm...hmm..hm...ja, man får ju inte ha öppet luftfilter heller...det ändrar ju hastigheten på flödet i motorn...

Så engentligen ville han sätta dit mig på både dumpen, filtert och att bilen såg i allmänhet inte orginal ut...men efter lite tjafs så blev det bara de tre övre punkterna...

Vaa får man inte ha öppetfilter o dump? sad

Senast redigerat av Hultman (11 april 2006)

BMW 525 TDSA "Bruksbilen" (1996)
Janken Driver
11 april 2006 · 2 111 Inlägg

Psychotic skrev:

Maizer skrev:
Vem fan håller 90-100 på 50 väg? Det är ju fan bara idiotiskt. Synd att de inte tog kortet för dig.

hmm 70 då är de ok på 50 väg? eller 65 kanske? var går gränsen?

Hmm..såntähr går ju alltid o disktutera. Vi har påvägen hem till mig en sträcka som är typ 7-8 km lång som "alltid" varit 90 sträcka större delen. 5 % var 70. Den är ganska kurvi o så men bra väg. Aldrig någon som ligger under 90 på den nu även fast de sänkt till 70. Själv åker jag som jag gjorde förut på den vägen. förutom på en bit där de bort en polis samt är hästhagar på båda sidorna. Inte kul att få en häst framför bilen.

Jag tycker det är ehlt upp till hur omgivningen ser ut om det är idiotiskt elelr ej. Det är ju alltid Idiotiskt iomed att man riskerar lappen men ni fattar hoppas jag.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
_Jerkan_ Chaufför
11 april 2006 · 131 Inlägg

Hultman skrev:

Painadict skrev:
I staden där jag bor finns det en trafikkontrollant(eller vad de nu heter) som heter Morell som stannade mig för att han hörde min dump...och det får man ju inte ha smile ....

Flygande besiktning och jag åkte på:
1. Solfilm på framsidorutorna (där får jag väl skylla mig själv)
2. Mätare i A-stolpen -  Inte för att de satt löst eller nåt men man kunde ju slå huvudet i dom om man volta så de var en säkerhetsrisk... smile
3. Avgassystemet - Som han envisades att säga måste vara orginal trots att det går igenom SBP tester...så genom att bara titta på avgaset så VISSTE han att det var olagligt...

Saker som han ville sätta dit mig på:

Dumpen - Han envisades att allt på bilen måste vara orginal som dump fick man ju inte ha....Konversationen gick så här ungefär:
Jag: men Oj ...jag har dump orginal..
Morell: Jag hörde dumpen...man får inte ha en öppen dumpventil...
Jag: Det är ingen öppen...den är återcirkulerande, precis som den som finns orginal, men man hör ljudet bara för att jag har öppet filter...
Morell: Mmm...hmm..hm...ja, man får ju inte ha öppet luftfilter heller...det ändrar ju hastigheten på flödet i motorn...

Så engentligen ville han sätta dit mig på både dumpen, filtert och att bilen såg i allmänhet inte orginal ut...men efter lite tjafs så blev det bara de tre övre punkterna...

Vaa får man inte ha öppetfilter o dump? sad

Ja den här trafikpolisen Morell e inte den roligaste att bli stoppad utav...
Han har ju rycktet på sig o vara en av dom jobbigaste trafikpoliserna...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang