Painadict skrev:
I staden där jag bor finns det en trafikkontrollant(eller vad de nu heter) som heter Morell som stannade mig för att han hörde min dump...och det får man ju inte ha

....
Flygande besiktning och jag åkte på:
1. Solfilm på framsidorutorna (där får jag väl skylla mig själv)
2. Mätare i A-stolpen - Inte för att de satt löst eller nåt men man kunde ju slå huvudet i dom om man volta så de var en säkerhetsrisk...

3. Avgassystemet - Som han envisades att säga måste vara orginal trots att det går igenom SBP tester...så genom att bara titta på avgaset så VISSTE han att det var olagligt...
Saker som han ville sätta dit mig på:
Dumpen - Han envisades att allt på bilen måste vara orginal som dump fick man ju inte ha....Konversationen gick så här ungefär:
Jag: men Oj ...jag har dump orginal..
Morell: Jag hörde dumpen...man får inte ha en öppen dumpventil...
Jag: Det är ingen öppen...den är återcirkulerande, precis som den som finns orginal, men man hör ljudet bara för att jag har öppet filter...
Morell: Mmm...hmm..hm...ja, man får ju inte ha öppet luftfilter heller...det ändrar ju hastigheten på flödet i motorn...
Så engentligen ville han sätta dit mig på både dumpen, filtert och att bilen såg i allmänhet inte orginal ut...men efter lite tjafs så blev det bara de tre övre punkterna...