Audi eller Bmw

undergroundracing
27 februari 2005 ·

Då man har en M3:a, så blir det bmw,
eftersom man är sugen på en rs4, så blir det även audi....smile

Markus_C Kart & Mätningstekniker
27 februari 2005 · 701 Inlägg

Snacka om att denna tråden suger. Vem bryr sig om vad respektive hade köpt. Och varför just av –96 års modell. Det är gö inte precis så att man köper en gul bil bara för att man så gärna vill ha en gul bil. När man kan få en blå av samma modell fast i betydligt bättre skick för ett bättre pris. Har du ens provkört en M3 Coupé respektive en Audi S2 Coupé.  I så fall börja med det och skaffa dig en egen uppfattning av bilarna. Och begränsa dig inte av märke och modell utan titta på respektive bils skick och vad du får för pengarna. Det är trots allt inte några nya bilar som du funderar över. Och med tanke på att det är ganska så kraftiga motorer så lär de inte var ”tjej körda”. Sen så är det gö inte precis som att köpa Volvo dvs. det finns hur många som hälst att välja mellan. Att stå och titta i broschyrer och se på enstaka finnelser som tidigare inlägg har handlat om är bara sånt man gör när man ska köpa ny bil. /Markus   




trezpasser skrev:
Bmw! ja tycker att nästan alla audi-bilar som ska vara "sportiga" ser ut som vilken "grannens-familje-kärra" som helst. tyvärr.

Det är gö det som är meningen med en RS6. Hur tufft är det inte att kunna köra ifrån en M3 i ett rödljuse med en kombi. Med barnvagnen där bak.

mrcelica
27 februari 2005 · 1 639 Inlägg

Black Knight skrev:
Ja eller hur! 50.000:- för att reparera en BMW 325 E36. Saknade bilen motor när du köpte den eller?

Jag har haft totalt 8 BMW'n (allt ifrån 316 till 535) och enda bilen som jag hade problem med var en 520i som topplocket och kammen, en av kolvarna och ventilerna rasat , men det gick att laga och efteråt gick han perfekt igen.

BMW har bland de mest tåliga motorerna på marknaden. Skulle vilja se din Toyota starta igen efter att Kammen, Ventiler, Topplocket och Kolvarna kraschat!

Nädå den saknade inte motor, men däremot fick den bytas...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Thorssa
28 februari 2005 ·

Beror på vad du vill åt. Välj BMW om du vill ha en underbar motor och massor av körglädje. Välj Audi om du vill trimma och köra ifrån det mesta på vintern. Jag skulle valt BMW!

Theo
1 mars 2005 · 859 Inlägg

A U D I N ! BMW= pizzaräcer.

Senast redigerat av Theo (1 mars 2005)

Black Knight
2 mars 2005 · 711 Inlägg

Theo skrev:
A U D I N ! BMW= pizzaräcer.

Jag vet inte men Pizza är italiensk och BMW görs i Tyskland!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Redbull Moderator+
5 mars 2005 · 1 081 Inlägg

Flyttad till "Allmänt"

Vem jag?
mrcelica
5 mars 2005 · 1 639 Inlägg

Black Knight skrev:

Theo skrev:
A U D I N ! BMW= pizzaräcer.

Jag vet inte men Pizza är italiensk och BMW görs i Tyskland!

Tror han syftade på något som har med de flesta ägarna att göra...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Black Knight
5 mars 2005 · 711 Inlägg

mrcelica skrev:

Black Knight skrev:

Theo skrev:
A U D I N ! BMW= pizzaräcer.

Jag vet inte men Pizza är italiensk och BMW görs i Tyskland!

Tror han syftade på något som har med de flesta ägarna att göra...

Så du menar att alla utlänningar i Sverige är pizzabagare? Har du fördomar mot folk eller?

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
mrcelica
5 mars 2005 · 1 639 Inlägg

Black Knight skrev:

mrcelica skrev:

Black Knight skrev:

Jag vet inte men Pizza är italiensk och BMW görs i Tyskland!

Tror han syftade på något som har med de flesta ägarna att göra...

Så du menar att alla utlänningar i Sverige är pizzabagare? Har du fördomar mot folk eller?

Nej då, jag bara skrev vad jag tror han menade eftersom du undrade...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
urquattro
5 mars 2005 · 10 Inlägg

Själv klart audi!

Då får du en motor  som tål hur mycket stryck som helst. En av de hållbaraste 4wd.
Sedan så får du ett så gött motorljud!
Vad har bmw att komma med????

I’m to old for this shit
Audi A4 "A4 Avant B8 2.0 tdi quattro" (2011)
Black Knight
5 mars 2005 · 711 Inlägg

urquattro skrev:
Själv klart audi!

Då får du en motor  som tål hur mycket stryck som helst. En av de hållbaraste 4wd.
Sedan så får du ett så gött motorljud!
Vad har bmw att komma med????

Skönare motorljud, aggressivare-look (t.o.m Audi har börjar med OO=OO strålkastare, just för att försöka få lika aggressiv-lOOk som BMW), bättre kvalité, körglädje, hållbarhet (jämför en gammal Audi 100 mot en gammal 7-serie etc), status, sportigare utseende, märket, sist men inte minst en snyggare bil på alla sätt.

wink

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
GotlandsVolvon
6 mars 2005 · 108 Inlägg

INGET AV DET! sattsa på bilar med hög kvalité och LÅNG livslängd! annars e de audi om jag måste säga nån tongue

perrkas fullt ös medvetslös
9 mars 2005 · 122 Inlägg

håller med urquattro. den motorn tål hur mycket som helst och ljudet ÄR bättre än alla beemers. bmw är för folk som vill synas audi är för folk som vet vad prestanda är....hoho. vilket märke vann DTM året som gick förresten

nej, nu flyttar jag till dubbla fyrportare o 8 cylindrar
BMW 318i (1987)
BMW 635 Csi (1983)
Karlzzon The One Evolution
9 mars 2005 · 1 627 Inlägg

opel gäller

Fäll ner pungen och landa
Jeppe
10 mars 2005 · 118 Inlägg

AntonRacing skrev:
ok, jo ja funderar själv på att köpa en audi s2´a

hur ska du ha råd? pappa betalar?tongue

mjo, så äre nog
Volvo V70 "R Design" (2009)
Katamso Superstar
10 mars 2005 · 511 Inlägg

Audi om du frågar mej...

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Audi A4 1,8TS "RosaBilen" (1999)
thunderrace
10 mars 2005 · 13 Inlägg

Köp bmw det är bättre kvalitet än audi, jobbar på engströms så jag vet smile

Dj_Aleks
10 mars 2005 · 111 Inlägg

*sigh* vilken fråga...Audi helt klart, medans BMW fortfarande tillverkade klockor eller va dom nu gör, tillverkade Audi tävlingsbilar av högsta kvalitet...Le Mans ska vi inte ens tala om...nädu..Bmw e de liiiiite för mkt snack kring, hur många "prestanda"-modeller har bmw?? 2-3? kom tillbaka när BMW har nåt som kan åka ifrån en RS6, RS4, UrQuattro etc etc...

Audi A4 1.8T - Black Pearl
Power is nothing without control
Bildator.se - Ultimate Styling - AleksPhoto
ola@thomasson.nu
10 mars 2005 · 31 Inlägg

Dj_Aleks, inte för att vara elak men du verkar inte påläst, BMW har en rätt diger motorsportshistoria att skylta med.

Sedan är ju en sådan här VS-tråd en no show, allt handlar om personlig åsikt. Precis som en del föredrar bregott finns de som vill ha lätta på brödet.

Mvh
Ola Thomasson
Alea Iacta Est, The Dice Is Rolled
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang