Kompisen loosade körkort pga alkohol---?? Kan nån svara på dessa frågor...

mickecorrado Bilplåtslagare
14 januari 2009 · 1 036 Inlägg

Ni stirrar er blinda på alkoholen. Kan dom inte bevisa att han var full när han körde bilen så kan han gå fri.
Polisen "hittar" hans bil som kört genom ett staket in på en tomt, detta är/kan vara vårdslöshet i trafik och när han lämnar platsen gör han sig även skylldig till smitning som kan ge indraget körkort.

Smoke Tires Not Drugs.
j3nkan
14 januari 2009 · 21 Inlägg

hmm bevis? dom kan juh aldrig bevisa att det va han som körde! vet en kille här hemma som körde ifrån polisen med sin bil och han körde och och ställde sig på en parkering och gick ur och låste bilen sen satte han sig på huven kollade på polisen och dom kunde inget göra för dom kunde inte bevisa att det va han som hade kört! om jag vore din polare så skulle jag tvär neka!  måste ju vara en likhet mellan fallen..

king for one day and fool for a life time!
Volvo 855R (1996)
Daaze Rent A Retard !
14 januari 2009 · 674 Inlägg

trodde man va oskyldig tills motsatsen är bevisad ?roll

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
Fredrik-79
14 januari 2009 · 2 164 Inlägg

I och med att han va på fest innan han körde iväg så kan de va så enkelt att någon att vittnat och sagt att han körde iväg själv full.
Då spelar de ingen roll vad han säger.
Vad som kommer orsaka att hans körkort dras in är en halt annan sak.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
turbodeath
14 januari 2009 · 2 452 Inlägg

du kan bli av med körkortet om du är full o inte kör bil,alltså det räcker att du sätter dig i baksättet o har druckit så kan du bli av med det....samma sak om du cyklar o är full så kan du bli av med det...räknas som fordon nämligen...

döden kommer tillbaka
Larschan
14 januari 2009 · 519 Inlägg

Usch jag fattar inte att man är då dum och sätter sig bakom ratten om man druckit! Det värsta är nog inte att köra ihjäl sig själv utan alla andra man kan råka köra ihjäl innan bilen stannar. Näe fy fan, inget körkort de närmsta åren och fet jäbbla böter så att svinen som kör rattfulla lär sig!

Kanse
14 januari 2009 · 1 120 Inlägg

Min bror satt i en Bil full med motorn på.. asså han SATT bara i bilen å han åkte dit för grov rattfylla + att han blev av med körkortet i över ett år.. sen fick han fotbojja i en månad.. bara för han starta bilen å tog ut en CD :S

Senast redigerat av BMW_Galen_Tjej (14 januari 2009)

"If God doesn´t drive BMW then why is the sky blue, and white.."
Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!
262turbo
14 januari 2009 · 1 004 Inlägg

BMW_Galen_Tjej skrev:
Min bror satt i en Bil full med motorn på.. asså han SATT bara i bilen å han åkte dit för grov rattfylla + att han blev av med körkortet i över ett år.. sen fick han fotbojja i en månad.. bara för han starta bilen å tog ut en CD :S

konstig bil som man måste starta motorn för att få ur en cd-skiva....

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
Kanse
14 januari 2009 · 1 120 Inlägg

262turbo skrev:

BMW_Galen_Tjej skrev:
Min bror satt i en Bil full med motorn på.. asså han SATT bara i bilen å han åkte dit för grov rattfylla + att han blev av med körkortet i över ett år.. sen fick han fotbojja i en månad.. bara för han starta bilen å tog ut en CD :S

konstig bil som man måste starta motorn för att få ur en cd-skiva....

haha d va mitt i vintern min bror frös haha.. han leta efter en cd i bilen.. d tog tid..

"If God doesn´t drive BMW then why is the sky blue, and white.."
Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!
262turbo
14 januari 2009 · 1 004 Inlägg

turbodeath skrev:
du kan bli av med körkortet om du är full o inte kör bil,alltså det räcker att du sätter dig i baksättet o har druckit så kan du bli av med det....samma sak om du cyklar o är full så kan du bli av med det...räknas som fordon nämligen...

oj då får man sluta åka taxi från krogen och börja gå?.... tror inte att det tas något körkort i baksätet....? angående cyckel "styrfylla"  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article220827.ab  .....

Senast redigerat av 262turbo (14 januari 2009)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
gamlingen
14 januari 2009 · 5 198 Inlägg

turbodeath skrev:
du kan bli av med körkortet om du är full o inte kör bil,alltså det räcker att du sätter dig i baksättet o har druckit så kan du bli av med det....samma sak om du cyklar o är full så kan du bli av med det...räknas som fordon nämligen...

baksätesfylla lol

s12 Nissan Gazelle
14 januari 2009 · 1 460 Inlägg

_S40_  : ja du får skriva hur de har gått för din kompis om de som han har gjort

Nissan Silvia
Mollllgan
14 januari 2009 ·

Tjenna alla paratade nyss med han och som jag sagt till han innan är det bara till att vara ärlig...
men han hade nu sagt att han öst i sig alkohol efter att han hade smällt bilen... men det finns tydligen några vittnen som inte säger samma sak...

I aint give a fuck... Har sagt till han flertalet ggr att han ska säga sanningen eller åtminstånde hålla sig till EN historia....

Han riskerar enligt polis åtal för

1: förargelseväckande beteende
2: Grov rattfylla (tagit prov på lasarett)
3: Smitning
4: Något som ägaren till staketet sätt till...

Men men bara o vänta med att han får dom...

Tiger1978 Fattig student
14 januari 2009 · 1 282 Inlägg

Åker men för rattfylla är det nått som inte stämmer, det borde vara ordentligare utredningar efter en sån sak eftersom det pekar på problem med alkoholen (dvs alkolism)
Det värsta är att det är så låga straff på detta så oftast är det inte sista gången man kör påverkad, jag tycker personligen att straffen bör skärpas, ett års behandling på alla hade varit ett riktigt bra straff för då får man reflektera över det man hade gjort, grova böter hjälper inte då pengar fortfarande bara är pengar, dom som inte har råd att betala sina böter låter det bara gå till fogden..
Tycker det är roligt att alla bara säger att kortet bör dras in på all framtid utan alla omständigheter..
Om din kompis har erkännt eller om det finns vittnen som säger att han har druckit så kommer det nog att bli minst en månad eftersom han har varit inblandad i en olycka och dessutom smitit från platsen, med minst en månad så betyder det inte alltid fängelse utan man kan få fotboja, samhällstjänst eller behandling på minst ett år..
Han kan ju dock vinka farväl till sitt körkort, han kommer att få ta om det efter en spärrtid på x antal månader..
Straffet bestämms med olika faktorer omkring det begångna brottet såsom var, hur, när och hur långt, olycksrisken..
Dock så återstår det faktum att dom måste bevisa att det är han som har kört, och det är ju inte det enklaste då han inte var kvar på olycksplatsen..
För att bevisa detta så måste dom ha vittnesmål eller ett erkännande från föraren till bilen för att kunna binda honom till brottet..
Håller med Tdk rille angående alkolås, men det borde vara lag på att ALLA bilar skulle vara utrustade med detta, det hade nog varit ett stort steg mot nollvisionen..
Jag tycker dessvärre att alla på festen är skyldiga då dom inte ringde polisen direkt han satte sig i bilen, detta tror jag faktiskt är ett brott enligt svensk lag det med då vi är tvungna att rapportera om vi ser ett brott begås..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Rojpen
14 januari 2009 · 2 230 Inlägg

det var det kortet det iaf om han har prövotid. fick 4månader för 3 + 1 å inte tebax kortet för det.. men ja det är ju bara rätt igentligen.. fast när du ska ta om det är det "bara" skriving å körning du måste göra.

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Tiger1978 Fattig student
14 januari 2009 · 1 282 Inlägg

Rojpen skrev:
det var det kortet det iaf om han har prövotid. fick 4månader för 3 + 1 å inte tebax kortet för det.. men ja det är ju bara rätt igentligen.. fast när du ska ta om det är det "bara" skriving å körning du måste göra.

Prövotiden spelar ingen roll när det gäller rattfylla, åker han på grov rattfylla kommer han att få minst 12 månaders spärrtid..
Polaren åkte på dagen efterfylla och den var inte grov, har jag för mig men han fick 12 månader spärrtid och typ 40000 i böter..
Böter får man vanligtvis inte om man blir dömd till ett fängelsestraff (samhällstjänst, fotboja eller behandling är ett omvandlat fängelsestraff)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Rock-Star
14 januari 2009 · 2 982 Inlägg

BMW_Galen_Tjej skrev:
Min bror satt i en Bil full med motorn på.. asså han SATT bara i bilen å han åkte dit för grov rattfylla + att han blev av med körkortet i över ett år.. sen fick han fotbojja i en månad.. bara för han starta bilen å tog ut en CD :S

man behöver inte starta bilen för att få ut en cd skiva,
varför satt han i förarsätet när han var packad?
helt rätt gjort av polisen. tråkig för din bror tyvärr.
men fylla o körning ... oacceptabelt.
förberedelse till fyllekörning ... oacceptabelt.

Rock-Star
14 januari 2009 · 2 982 Inlägg

Tiger1978 skrev:

Rojpen skrev:
det var det kortet det iaf om han har prövotid. fick 4månader för 3 + 1 å inte tebax kortet för det.. men ja det är ju bara rätt igentligen.. fast när du ska ta om det är det "bara" skriving å körning du måste göra.

Prövotiden spelar ingen roll när det gäller rattfylla, åker han på grov rattfylla kommer han att få minst 12 månaders spärrtid..
Polaren åkte på dagen efterfylla och den var inte grov, har jag för mig men han fick 12 månader spärrtid och typ 40000 i böter..
Böter får man vanligtvis inte om man blir dömd till ett fängelsestraff (samhällstjänst, fotboja eller behandling är ett omvandlat fängelsestraff)

min polare fick 4000:- i böter och spärr på 6 mån.
för fyllekörning!

det handlar mycket om dagsböter och en dagsbot påverkas utav hur mycket man tjänar.
(exempel) en person med 0 i inkomst som får 30dagsböter kanske hamnar på 4000:-
medans en annan som har en OK inkomst som får 30 dagsböter kanske hamnar på 9000:-
det skiljer från person till person!

Senast redigerat av Residence (14 januari 2009)

Pikey
14 januari 2009 · 2 283 Inlägg

Hahahaha "LOOSADE" körkortet, låter som min World of warcraft beroende kompis.

R.I.P. Michael Jackson!
GurraG INGET ANNAT!!
14 januari 2009 · 1 725 Inlägg

turbodeath skrev:
du kan bli av med körkortet om du är full o inte kör bil,alltså det räcker att du sätter dig i baksättet o har druckit så kan du bli av med det....samma sak om du cyklar o är full så kan du bli av med det...räknas som fordon nämligen...

Nu får du nog tänka om grabben.. skulle man kunna bli av med körkortet för att sitta full i baksätet?? Så du menar att så fort man ska iväg på fest eller hem därifrån så måste man ringa taxi och får ej åka med sin kompis?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang