2101
Sök

bmw turkbil??

2 594 Inlägg
4 oktober 2006
klart man ser en å annan turk i bmws men dom flesta turkar jag känner kör volvo och saab så turk stämpeln tycker jag börjar försvinna på bmw men kange däremot är sant att dom som kör bmw har små kukar he he

dARKiE
5 031 Inlägg
Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
4 oktober 2006
Burken skrev:
mrcelica skrev:
Burken skrev:
hade min gått 0-100 på 8,5 sek skulle jag vara upprörd iaf... wink

Ja,  men eftersom du har en menstruerande valross på huven så kanske jag har en chans ändå... wink

Bmwn... 0-100 5.5sek

Behövs många valrossar för du ska komma om smile

Det ju fan synd om bruden!sad Hoppas ngn ger henne en hjälpande hand nästa gång innan hon börjar posa mot bilar....för det där var icke nice...hmm
Även den andra tjejen kan behöva lite instruktioner....hmm....
Senast redigerat av HardcoreHunny (4 oktober 2006)

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

Utanlem
895 Inlägg
4 oktober 2006
HardcoreHunny skrev:
Burken skrev:
mrcelica skrev:

Ja,  men eftersom du har en menstruerande valross på huven så kanske jag har en chans ändå... wink

Bmwn... 0-100 5.5sek

Det ju fan synd om bruden!sad Hoppas ngn ger henne en hjälpande hand nästa gång innan hon börjar posa mot bilar....för det där var icke nice...hmm

tråkigt att inte du visar hur man ska göra då rollrollroll

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
4 oktober 2006
haha Burken och NiklasRR!! ni verkar gilla herr celica lika mycket som jag gör. klockrena kommentarer.

nämner till att börja med att jag kör en E36. mitt ursprung får vara osagt.

Det finns invandrare som kör M5/M3 och andra NYA, dyra, fina bilar. Men dom är väldigt sällsynta och bor definitivt inte i förorten eller bakar pizza. Alltså har dom inget med pizzaräser-stämpeln att göra. Helt naturligt för höginkomsttagare att köra fina bilar. Oavsett nationalitet.

Allt handlar enligt mig om olika kulturer. Det som är typiskt svenskt finns ju inte på så många andra ställen i världen. Därför blir många lite sura när nån utifrån gör fel, eller inte anpassar sig. Man ska ju inte vara för annorlunda, högljudd, kaxig och man får absolut inte skryta.
Många svenskar med dyra bilar plockar ju bort emblem eftersom man vill vara lite anonym och inte visa att "jag är mkt bättre än dig" (skryta). I många andra kulturer är det ju tvärtom.
Medan svensken tar bort sitt fabriksmonterade M3 emblem för att vara lite mer diskret/anonym sätter invandraren med sin 320 på ett. Just för att synas och för att imponera på folk. För att försöka visa att "jag är ju bättre än dig".

Just därför tror jag folk kallar det för pizzaräser. För att folk som kommer från samma (eller lägre) "samhälls-klass" som en själv försöker framstå som bättre. Medan man själv står och är avundsjuk (typiskt svenskt) så försöker invandraren göra något åt situationen. 740 raggaren mot dekaltrimmaren mohammed.

Det här med att det är invandrare har stil och bilintresse är för mig totalt skitsnack. Det handlar enbart om att imponera på folk och få uppmärksamhet. Något dom säkert fick innan "stämpeln".

Jag har då aldrig sett någon invandrare köra en E30. Och e46 är inte heller vanligt. Inget snack om att e36 är pizzaräser #1. Men varför? Jo för att en E30 inte imponerar på folk som inte gillar bilar och för att en e46 är dyr. (Ja herr celica du har rätt ang. pris på E36). Kostade e36 över 100 000 beg. skulle bmw aldrig haft nån stämpel. Billig bil som ser "sportig" och snygg ut = perfekt brudmagnet enligt en invandrare.

har också många erfarenheter av invandrare som kör katastrofalt dåligt, servar bilen ännu sämre och kan lite om bilar i allmänhet.
OBS! allt ovanstående är baserat på egna erfarenheter från verkliga livet. är lite utav en beteendevetare. tongue
Senast redigerat av Nasty (4 oktober 2006)

Alla kan köra fort rakt fram...

149 Inlägg
4 oktober 2006
Vad är en bi? jo ett transport fordon!

1 639 Inlägg
4 oktober 2006
HardcoreHunny skrev:
Burken skrev:
mrcelica skrev:

Bmwn... 0-100 5.5sek

big_smile big_smile big_smile big_smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Miklen
4 oktober 2006
kanelbull2 skrev:

Du har nog kommit till helt fel ställe å säga så.. En bil kan vara ens liv, ett intresse, en hobby.. men sist på den långa lista som kan göras för dom flesta medlemmarna här är nog att bilen BARA e ett transportfordon..

Heavy Metal N' Horsepower
174 Inlägg
4 oktober 2006
kanelbull2 skrev:

är du galen!?
buss är ett transportfordon.
bilar är bara till för att föraren ska bli glad.

Alla kan köra fort rakt fram...

149 Inlägg
4 oktober 2006
JAAAAAASSÅÅ tongue INGEN Aaniing om  ddddeeeeeeeetttt tongue
Senast redigerat av kanelbull2 (4 oktober 2006)

2 652 Inlägg
4 oktober 2006
Nasty skrev:
haha Burken och NiklasRR!! ni verkar gilla herr celica lika mycket som jag gör. klockrena kommentarer.

nämner till att börja med att jag kör en E36. mitt ursprung får vara osagt.

Det finns invandrare som kör M5/M3 och andra NYA, dyra, fina bilar. Men dom är väldigt sällsynta och bor definitivt inte i förorten eller bakar pizza. Alltså har dom inget med pizzaräser-stämpeln att göra. Helt naturligt för höginkomsttagare att köra fina bilar. Oavsett nationalitet.

Allt handlar enligt mig om olika kulturer. Det som är typiskt svenskt finns ju inte på så många andra ställen i världen. Därför blir många lite sura när nån utifrån gör fel, eller inte anpassar sig. Man ska ju inte vara för annorlunda, högljudd, kaxig och man får absolut inte skryta.
Många svenskar med dyra bilar plockar ju bort emblem eftersom man vill vara lite anonym och inte visa att "jag är mkt bättre än dig" (skryta). I många andra kulturer är det ju tvärtom.
Medan svensken tar bort sitt fabriksmonterade M3 emblem för att vara lite mer diskret/anonym sätter invandraren med sin 320 på ett. Just för att synas och för att imponera på folk. För att försöka visa att "jag är ju bättre än dig".

Just därför tror jag folk kallar det för pizzaräser. För att folk som kommer från samma (eller lägre) "samhälls-klass" som en själv försöker framstå som bättre. Medan man själv står och är avundsjuk (typiskt svenskt) så försöker invandraren göra något åt situationen. 740 raggaren mot dekaltrimmaren mohammed.

Det här med att det är invandrare har stil och bilintresse är för mig totalt skitsnack. Det handlar enbart om att imponera på folk och få uppmärksamhet. Något dom säkert fick innan "stämpeln".

Jag har då aldrig sett någon invandrare köra en E30. Och e46 är inte heller vanligt. Inget snack om att e36 är pizzaräser #1. Men varför? Jo för att en E30 inte imponerar på folk som inte gillar bilar och för att en e46 är dyr. (Ja herr celica du har rätt ang. pris på E36). Kostade e36 över 100 000 beg. skulle bmw aldrig haft nån stämpel. Billig bil som ser "sportig" och snygg ut = perfekt brudmagnet enligt en invandrare.

har också många erfarenheter av invandrare som kör katastrofalt dåligt, servar bilen ännu sämre och kan lite om bilar i allmänhet.
OBS! allt ovanstående är baserat på egna erfarenheter från verkliga livet. är lite utav en beteendevetare. tongue

vilket skitsnack .haha

terazzi
4 oktober 2006
Min tur lägga mig i nu,eftersom folk verkar gå lös på varandra här :S
Kan ju säga en sak som jag märkt, jag är ingen BMW freak men alla har olika smak så enkelt är det..
Själv skulle jag ALDRIG köpa varken BMW eller Volvo..
Men var inte det jag skulle säga utan, ta dem som har 200sx.. vi kommer typ alltid överens tongue
jag vet att detta är märkes krig just nu,..intressant läsning är det iaf big_smile

Men det är bara acceptera att folk tycker olika, vissa tycker BMW är turkbil,andra gör inte det..

:D
15 Inlägg
5 oktober 2006
Invandrare född och uppväxt i Sverige med föräldrar födda utanför Sverige. Vi har 2 VOLVO. 740 -88 och V70 -04 samt nybyggd stor villa. Säger det för att besvara många frågor i posten.

Varför 2 VOLVO? Jo, för att farsan helt enkelt litar på bilarna och anser att de för sin peng, ger otroligt mycket bil osv, osv.

För att en del med vissa uppfattningar om vad en invandrare har, och har haft för bilar listar jag våra som jag har minne av.

Tidigare bilar: Observera!(lol)
VOLVO 740 -80 talet? Kombi. Fösta bilen jag har minne av.

Opel Kadett 80-90 tal, kommer inte ihåg. För mycket rost och skit! TILLBAKA TILL VOLVO ILLA KVICKT!

VOLVO 740 Turbo Intercooler kombi. 90 talet nån gång? Farsan körde ihjäl denna bokstavligt talat.
Mamma:"Vi ska inte ha flera turbo bilar".

Alfa Romeo -? Behövde en till bruksbil fort. Det billigaste allternativet köpt av en nära vän.

VOLVO 240 -88 Bruksbil behövde vi!

VOLVO 740 -88 Ännu en bruksbil som vi har kvar. Köpte den medans tankarna på en V70 florerade.

VOLVO V70 2.4 -04

Sådär. Sen har vi haft ett par som används till jobb osv..

Så det är inte alltså som många tror när det gäller val av bilar för en invandrare..

IMO:
Att köpa bilar baserat på sk. "stämplar" är sjukt. Pantad är man enligt min mening. Då har man ingen egen vilja. Sen är det ju en fördel att "kunna" bilar eller vad man skall säga. Att ha bra koll på säkerhet, kvalité osv. Har man det och egen vilja...Så blir man nog garanterat nöjd i slutändan när man väl köpt sin bil och skiter i vad andra har för åsikter berörande ens bil.
Senast redigerat av ToM10 (5 oktober 2006)

1 231 Inlägg
5 oktober 2006
ToM10 skrev:
IMO:
Att köpa bilar baserat på sk. "stämplar" är sjukt. Pantad är man enligt min mening. Då har man ingen egen vilja. Sen är det ju en fördel att "kunna" bilar eller vad man skall säga. Att ha bra koll på säkerhet, kvalité osv. Har man det och egen vilja...Så blir man nog garanterat nöjd i slutändan när man väl köpt sin bil och skitar i vad andra har för åsikter berörande ens bil.

Word smile

34 Inlägg
5 oktober 2006
Jag köpte en man andra bmw föratt jag tycker det var mycket bil för pengarna, struntade i vad andra tycker om bmw, min pappa är vovlofrälst och gjorde allt vad som stod i hans makt för att få mig å köpa en volvo, har hittils haft 2 bmw:s en opel en mazda en volvo, blir en nissan nästa gång!// Stolt Turkbils/hitlerkälks/Bader Meinhof Wagen/Kebabräcer/ÄGARE!

Tyska bilar tack!

Miklen
5 oktober 2006
NiklasRR skrev:
Jag köpte en man andra bmw föratt jag tycker det var mycket bil för pengarna, struntade i vad andra tycker om bmw, min pappa är vovlofrälst och gjorde allt vad som stod i hans makt för att få mig å köpa en volvo, har hittils haft 2 bmw:s en opel en mazda en volvo, blir en nissan nästa gång!// Stolt Turkbils/hitlerkälks/Bader Meinhof Wagen/Kebabräcer/ÄGARE!

Du glömde pizzaräääcer å hitlercontainer me smile

2 751 Inlägg
5 oktober 2006
turk bil eller inte ja vill ha en m6:a

Who Djaa bless no man curse

terazzi
5 oktober 2006
Tigerofsweden skrev:
ToM10 skrev:
IMO:
Att köpa bilar baserat på sk. "stämplar" är sjukt. Pantad är man enligt min mening. Då har man ingen egen vilja. Sen är det ju en fördel att "kunna" bilar eller vad man skall säga. Att ha bra koll på säkerhet, kvalité osv. Har man det och egen vilja...Så blir man nog garanterat nöjd i slutändan när man väl köpt sin bil och skitar i vad andra har för åsikter berörande ens bil.

Word smile

Jao håller med också!

elit
327 Inlägg
5 oktober 2006
hitlercontainer den va ju GO som få titta min räzze no "hitlercontainer" kommentera skulle vara sköj

"Only The Good Die Young"

8 894 Inlägg
5 oktober 2006
BMW är och förblir en kebabsläde... inte mycket att göra åt saken, lika lite som Camaro -75 och uppåt var pizzaracer på 80talet.
Senast redigerat av Hamilton (5 oktober 2006)

Fotograf på tierpidag.se

Sök