Ställa ventiler på Omega 3000

nahoj101
15 januari 2009 · 114 Inlägg

Hej Hej!!
Ja som rubriken lyder, det är en 12v.
Men det är hydraliskalyftare så dom ska väl ställa sig själva?
Men dom har börjar låta lite väl illa tycker ja, så det borde väl gå att ställa dom själv endå?
Men är det någon som vet måtten isåfall?
Eller är det slut med dom? En person sa att man kan "slipa" lite försiktigt på lyftarna, det brukar kunna hjälpa också tydligen???

Tacksam för hjälp!

Mvh Johan

Senast redigerat av nahoj101 (15 januari 2009)

DusanMandick Random Hero
15 januari 2009 · 4 047 Inlägg

hör med MilleN, han är bra på omegor

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
nahoj101
15 januari 2009 · 114 Inlägg

Ja det skulle ja kunna göra ja! Han kanske ser denna tråd också! smile

Turbo_danne2
15 januari 2009 · 90 Inlägg

Om dom låter illa så är det dags för att antingen plocka isär dom och göra rent dom eller köpa nya , kostar nog inte en förmögenhet..

Slipa på dom skulle jag inte rekommendera.

nahoj101
15 januari 2009 · 114 Inlägg

Kikade lite nyss efter nya, men hittade ingenting, men går att höra vad de kostar.
Men går ju att pröva å dona upp dom lite först om inte annat.
Nej slipa tyckte jag lät lite halv konstigt. Så det är nog lika bra att låta bli

MilleN
16 januari 2009 · 9 108 Inlägg

DusanMandick skrev:
hör med MilleN, han är bra på omegor

Sådant här suger jag på tyvärr roll Min lösning vore att höja stereon.

nahoj101
16 januari 2009 · 114 Inlägg

Du hittade hit ja! smile
Hehe ja det är ett bra sätt, så man slipper höra allt oväsen iaf! smile

nahoj101
16 januari 2009 · 114 Inlägg

Från en sak till en annan, ingen som vet vart man hittar en frontläpp? Är dom dyra ?

MilleN
16 januari 2009 · 9 108 Inlägg

nahoj101 skrev:
Från en sak till en annan, ingen som vet vart man hittar en frontläpp? Är dom dyra ?

Letade som fan efter det till min vita men hittade inget, hör med Omegalover, har för mig att han skulle fixa avgjutning i glasfiber.

nahoj101
16 januari 2009 · 114 Inlägg

Ja jag har letat som satan jag också, men hittar ingenting!
Kan höra med honom!
Tack Tack! smile

T-PWR
16 januari 2009 · 18 Inlägg

Har du bytt olja nyligen? Vad kör du på för olja?

// Mathias

nahoj101
17 januari 2009 · 114 Inlägg

Jag bytte olja när jag köpte bilen, för den lät lite då också. Men har blivit värre nu.
Kommer inte ihåg vad oljan heta men den skulle tydligen vara bra för dessa motorer.
Kan det vara fel olja bara annars? Om det hjälper ifall jag tippar i ny?
Har även sett att det finns att tippa i oljan som ska göra ren ventiler m.m, är det något att pröva ?

T-PWR
18 januari 2009 · 18 Inlägg

Testa att byta olja igen, häll i en helsyntetisk olja av bra kvalité och se om den tystnar.

Mvh. Mathias

bemve Kyltekniker
18 januari 2009 · 166 Inlägg

jag körde 2l diesel och 2 liter olja, så körde jag motorn i 2 minuter, sen hällde jag i vanlig olja igen. det hjälpte lite. fast jag hade nog smuts på mina lyftare. det finns även sådana reningsgrejer om du tror du har smuts du med.

nahoj101
24 januari 2009 · 114 Inlägg

Tjenare! Det var nog kanske massa skit, jag köpte vad det nu heter som går igenom och gör ren ventillyftarna, och det blev nästan helt tyst, låter ytterstlite men klart en stor förbättring! smile

Fredrik-power
8 oktober 2009 · 8 Inlägg

man kan justera lyftarna när dom knackar... ta av ventilkåpan lägg en petflaska med ett hål över kamdrevet.
starta motorn. dra åt muttern tills den slutar knacka och ett halvt varv till efter det.

Drive Faster Then The Devil Can Run!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang