2315
Sök

Bilköp: Vilken är bast? Trans Am, C5 eller M3?

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
21 januari 2009
KingWS6 : då har du lite tid på att tänka tills maj månad , å jag önskar all lycka till med ditt bil köp fram över

Nissan Silvia

TACS Medlem
457 Inlägg
21 januari 2009
Trådstartare
s12 skrev:
KingWS6 : då har du lite tid på att tänka tills maj månad , å jag önskar all lycka till med ditt bil köp fram över

Jopp! smile Å tackar!
Nu blir det bingen, kanske kommer John Blund med det avgörande argumentet för villken bil som är bäst lämpad för mig!? tongue

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
21 januari 2009
Vetten utan tvek... smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Y not
221 Inlägg
21 januari 2009
hadde nog tatt m3an trots att den har lite mindre showoff faktor...  den har väghållning. och ja visst man kan diskutera om c5an har det eller inte.. men imina ögon så har bmw lite bättre kännsla och gud vad skön bil det är att köra! sen är c5an kul på sommaren med v8 muller osv.. men nja.. lutar iafal om det skulle vara mitt val mot m3...

Everything thats fast. has my name written on it

V10
21 januari 2009
Masterworks skrev:
Från Bilsport!

"Bara fem helt nya bilar har slagit sig in på topp 100 och snabbast är - en jänkare! Corvette C6 har - i boulevardglidarkostym (cabriolet) - vingklippt såväl BMW M3 CSL som Porsche 996 GT3."

http://www.bilsport.se/news.php?id=47232

Rätt kaxigt sagt av Bilsport då en M3 CSL vingklipper och våldtar en C6 på Nürburgring!! Sen skiljer asfalten från tiden då CSL satte den på Superstage mot när C6 körde!

Köp vilken bil du trivs bäst med!

Meister
6 763 Inlägg
21 januari 2009
V10 skrev:
Masterworks skrev:
Från Bilsport!

"Bara fem helt nya bilar har slagit sig in på topp 100 och snabbast är - en jänkare! Corvette C6 har - i boulevardglidarkostym (cabriolet) - vingklippt såväl BMW M3 CSL som Porsche 996 GT3."

Rätt kaxigt sagt av Bilsport då en M3 CSL vingklipper och våldtar en C6 på Nürburgring!! Sen skiljer asfalten från tiden då CSL satte den på Superstage mot när C6 körde!

Siffror på de? Bilsport lär ju inte ljuga eftersom att de är stora och seriösa. Jag hade nog valt Corvetten. Bra motor om du vill vässa. Transan har ju samma motor så de är samma sak där. Vetten har bättre väghållning men växellådan i transan är bättre än vettens.

1 723 Inlägg
21 januari 2009
vilken som, den du tycker är finast. det är ju inte så att dina kriterier ställer speciella krav på bilarna (utöver dem de redan har) så valet känns inte så där värst svårt. sug på den berömda karamellen, titta på Blocket och känn efter vad magkänslan säger. Funderar du på en M3a men ändå inte kan sluta titta på C5an så kanske C5an är rätt. Vad vet jag. du lär ha ändrat dig 1000ggr ändå. Som jag själv smile

Tvivlar på att nån på garaget kan hjälpa dig bestämma.

V10
21 januari 2009
camaro67 skrev:
V10 skrev:
Masterworks skrev:
Från Bilsport!

Siffror på de? Bilsport lär ju inte ljuga eftersom att de är stora och seriösa. Jag hade nog valt Corvetten. Bra motor om du vill vässa. Transan har ju samma motor så de är samma sak där. Vetten har bättre väghållning men växellådan i transan är bättre än vettens.

Nej, jag säger inte att Bilsport ljuger men det är tider som skiljer sig mellan den gamla asfalten mot den nya, det är faktiskt något som dom flesta kapat mycket tid på.

M3 CSL kör på 7:50 min runt Nürburgring, Corvette C6 kör runt Nürburgring på 8:15 min, det är som du ser en enorm skillnad på världens mest krävande bana! Nu ska ju inte trådskaparen köpa CSL men det vore mitt absoluta val, ångrar ibland att jag inte själv köpte en CSL, men det kanske det blir framöver!

M3 E46 kör runt på 8:22 min, 7 sekunder efter C6 och då får man tänka på att M3 E46 kom 2001 och saknar ca 70 hk mot C6:an plus att M3:an därtill väger 100 kg mer! M3 E46 är en bättre bil än en Corvette C5 men pratar vi C6 så är ju C6:an nyare, har bättre prestanda av förståeliga skäl men saknar kvalité som M3:an erbjuder.

Som sagt tidigare så tycker jag att trådskaparen gör sitt bilval efter några provkörningar, inte förrens då kan han veta vilken han vill ha. C5:an är lätt att trimma, men så är även M3:an med Turbo/kompressor, men då skiljer sig priset en del skulle jag tro.
Senast redigerat av V10 (21 januari 2009)

237 Inlägg
21 januari 2009
M3an alla dagar i veckan.Amerikanare har väl aldrig varit kända för bra väghållning?

V10
21 januari 2009
Riccardo skrev:
M3an alla dagar i veckan.Amerikanare har väl aldrig varit kända för bra väghållning?

C5 har bra väghållning, C6 har ännu bättre och är bland dom bättre bilarna. Amerikanerna lärde sig till slut så visst har dom det!

2 982 Inlägg
21 januari 2009
hade inte valt en trans am när man har c5an och m3an som valmöjlighet.
jag hade nog fluktat på en bmw 540iA också.(men det är bara jag det).
c5an är i en klass för sig. trans am har du redan.
m3an är föööör vanlig. jag kastar inte en enda blick åt en m3a, däremot kastar jag blickar på en R32/amg modell.
då det är lite ovanligare bilar.
men c5 hoppas jag på att du v äljer.

Livsnjutare
1 707 Inlägg
21 januari 2009
V10 skrev:
camaro67 skrev:
V10 skrev:

Nej, jag säger inte att Bilsport ljuger men det är tider som skiljer sig mellan den gamla asfalten mot den nya, det är faktiskt något som dom flesta kapat mycket tid på.

M3 CSL kör på 7:50 min runt Nürburgring, Corvette C6 kör runt Nürburgring på 8:15 min, det är som du ser en enorm skillnad på världens mest krävande bana! Nu ska ju inte trådskaparen köpa CSL men det vore mitt absoluta val, ångrar ibland att jag inte själv köpte en CSL, men det kanske det blir framöver!

M3 E46 kör runt på 8:22 min, 7 sekunder efter C6 och då får man tänka på att M3 E46 kom 2001 och saknar ca 70 hk mot C6:an plus att M3:an därtill väger 100 kg mer! M3 E46 är en bättre bil än en Corvette C5 men pratar vi C6 så är ju C6:an nyare, har bättre prestanda av förståeliga skäl men saknar kvalité som M3:an erbjuder.

Som sagt tidigare så tycker jag att trådskaparen gör sitt bilval efter några provkörningar, inte förrens då kan han veta vilken han vill ha. C5:an är lätt att trimma, men så är även M3:an med Turbo/kompressor, men då skiljer sig priset en del skulle jag tro.

Skulle M3:an erbjuda kvalite? Knappast! Tror knappast det finns nån bil som har så mkt problem med motor och drivlina som E46:an! Inredningen är även den skit, samma som i en 316 förutom stolarna.
Våran inredning tappade bland annat färgen, skinnet är av riktigt dålig kvalite och blir slitet fruktansvärt fort. Kan göra listan lång, men gå in på autopower så kan du läsa om alla ras där.

Vi hade problem med SMG lådan hela tiden, trotts att den var inne på BMW minst 5 ggr för samma fel.

Glöm dragrace med den, om du har tur håller den en repa. Sen kommer den att strejka i en havldag innan du kan köra igen!

E46:an är dessutom betydligt mer plastig invändigt än vad corvetten är!

Men jag tror inte så många här har ägt dom båda och kan lämna en vettig jämförelse!

Livsnjutare
1 707 Inlägg
21 januari 2009
Sen ska du väl knappast jämför M3 csl med en vanlig C6:a. prismässigt så är närmaste C6 z06 som kör ringen på 7.43, även fast den är billigare än en csl!

2 982 Inlägg
21 januari 2009
ts skrev faktiskt att pristaket låg på 200K...... smg kostar väl mer ? (är inte uppdaterad på priserna direkt)

Livsnjutare
1 707 Inlägg
21 januari 2009
Nej, kollade snabbt igår och det fanns många exemplar med SMG under 200k:-

V10
21 januari 2009
HereComesTrouble skrev:
V10 skrev:
camaro67 skrev:

Skulle M3:an erbjuda kvalite? Knappast! Tror knappast det finns nån bil som har så mkt problem med motor och drivlina som E46:an! Inredningen är även den skit, samma som i en 316 förutom stolarna.
Våran inredning tappade bland annat färgen, skinnet är av riktigt dålig kvalite och blir slitet fruktansvärt fort. Kan göra listan lång, men gå in på autopower så kan du läsa om alla ras där.

Vi hade problem med SMG lådan hela tiden, trotts att den var inne på BMW minst 5 ggr för samma fel.

Glöm dragrace med den, om du har tur håller den en repa. Sen kommer den att strejka i en havldag innan du kan köra igen!

Men jag tror inte så många här har ägt dom båda och kan lämna en vettig jämförelse!

Jag har som sagt inte gått in på att jämföra bilarna med vad jag tycker personligen, jag säger det som är fakta!

Okej, du hade ett måndagsexemplar, sen då? Jag vet om många som har M3 E46: or och ingen av dom har haft några problem. LOADED kör konstigt nog med originalväxellåda och den håller för allt den utsatts för, konstigt då eftersom dom strejkar direkt?

Folk i USA kör med turbokit i M3 E46:an och motorerna håller ju för allt dom pressas för, inte hållbart var det?

Åter igen, jag jämför inte bilarna, det är upp till ägaren att avgöra vilken han vill ha!

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
21 januari 2009
Kungen-EssE skrev:
Lätt M3an..

Där har du 3 passagerar säte, plus att M3an piskar både trans am och c5an på banan (superstage)
PLUS att jag själv har kört mot Trans AM Ws6 och mot C5 på strippen med min M3a, och jag piska båda två.

Sen har jag kört C5an och Trans AMen, det är 0 väghållning och plastigt där inne..

Se bara priset, du hittar trans am och c5 för runt 160 tusen, M3 e46 hittar du inte under 200 000....
Smakar det så kostar det!

Var det inte du som trodde att Loaded M3'an var orginal?

Snälla nån, C5'an har bättre väghållning än M3'an, utan tvekan.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

V10
21 januari 2009
Siarnaq skrev:
Kungen-EssE skrev:
Lätt M3an..

Där har du 3 passagerar säte, plus att M3an piskar både trans am och c5an på banan (superstage)
PLUS att jag själv har kört mot Trans AM Ws6 och mot C5 på strippen med min M3a, och jag piska båda två.

Sen har jag kört C5an och Trans AMen, det är 0 väghållning och plastigt där inne..

Se bara priset, du hittar trans am och c5 för runt 160 tusen, M3 e46 hittar du inte under 200 000....
Smakar det så kostar det!

Var det inte du som trodde att Loaded M3'an var orginal?

Snälla nån, C5'an har bättre väghållning än M3'an, utan tvekan.

Nej, faktiskt inte då den på banor som Nürburgring och Hockenheim blir efter rätt så duktigt efter M3 E46.

Det finns en modell som är snabbare än M3:an och det är nån specialmodell, nån speciell utgåva.
Senast redigerat av V10 (21 januari 2009)

2 230 Inlägg
21 januari 2009
men spela roll vilken som har bäst väghållning.. han skulle ju inte köra bana iaf med bilen smile
visst att kanske m3an har bättre eller c5an. men jag hadde iaf valt c5an för den är så grymt mycket vackrare å skönare ljud i den med. å hellre vette på sommaren å glida än en m3a som man iaf ser varje dag typ, menar är inte direkt nån större skilnad på en vanliga e46 å en vanliga m3a i utseende tycker jag.

så ska du byta så ta c5an om du inte hittar en c6a inom det priset. smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Livsnjutare
1 707 Inlägg
21 januari 2009
V10 skrev:
HereComesTrouble skrev:
V10 skrev:

Jag har som sagt inte gått in på att jämföra bilarna med vad jag tycker personligen, jag säger det som är fakta!

Okej, du hade ett måndagsexemplar, sen då? Jag vet om många som har M3 E46: or och ingen av dom har haft några problem. LOADED kör konstigt nog med originalväxellåda och den håller för allt den utsatts för, konstigt då eftersom dom strejkar direkt?

Folk i USA kör med turbokit i M3 E46:an och motorerna håller ju för allt dom pressas för, inte hållbart var det?

Åter igen, jag jämför inte bilarna, det är upp till ägaren att avgöra vilken han vill ha!

Då vet du också att Björnehags M3:a som är mkt välkänd har rasat motorn 3ggr på 6000 mil, första toppen gick efter 2000 mil och då var motorn inte överladdad. Men det är väl ett måndags exemplar det med.. sök på autopower! Det finns minst 10 som rasat motorn bara i sverige!

Har du någon aning hur mkt som loaded körs om året och hur mkt pengar anders har lagt ned i den? Har du någonsin haft en M3:a? Låter inte som det!

Dessutom snackar vi om dragrace, inte bana! Prova att köra LC:n på SMG lådan får du se!

Sök