HereComesTrouble skrev:V10 skrev:HereComesTrouble skrev:Skulle M3:an erbjuda kvalite? Knappast! Tror knappast det finns nån bil som har så mkt problem med motor och drivlina som E46:an! Inredningen är även den skit, samma som i en 316 förutom stolarna.
Våran inredning tappade bland annat färgen, skinnet är av riktigt dålig kvalite och blir slitet fruktansvärt fort. Kan göra listan lång, men gå in på autopower så kan du läsa om alla ras där.
Vi hade problem med SMG lådan hela tiden, trotts att den var inne på BMW minst 5 ggr för samma fel.
Glöm dragrace med den, om du har tur håller den en repa. Sen kommer den att strejka i en havldag innan du kan köra igen!
E46:an är dessutom betydligt mer plastig invändigt än vad corvetten är!
Men jag tror inte så många här har ägt dom båda och kan lämna en vettig jämförelse!
Jag har som sagt inte gått in på att jämföra bilarna med vad jag tycker personligen, jag säger det som är fakta!
Okej, du hade ett måndagsexemplar, sen då? Jag vet om många som har M3 E46: or och ingen av dom har haft några problem. LOADED kör konstigt nog med originalväxellåda och den håller för allt den utsatts för, konstigt då eftersom dom strejkar direkt?
Folk i USA kör med turbokit i M3 E46:an och motorerna håller ju för allt dom pressas för, inte hållbart var det?
Åter igen, jag jämför inte bilarna, det är upp till ägaren att avgöra vilken han vill ha!
Då vet du också att Björnehags M3:a som är mkt välkänd har rasat motorn 3ggr på 6000 mil, första toppen gick efter 2000 mil och då var motorn inte överladdad. Men det är väl ett måndags exemplar det med.. sök på autopower! Det finns minst 10 som rasat motorn bara i sverige!
Har du någon aning hur mkt som loaded körs om året och hur mkt pengar anders har lagt ned i den? Har du någonsin haft en M3:a? Låter inte som det!
Dessutom snackar vi om dragrace, inte bana! Prova att köra LC:n på SMG lådan får du se!
Dom som rasat motorerna var pga ett fabrikationsfel på vevstakarna/lager som alla är åtgärdade genom garanti eler goodwill från BMW, inget som motorn i sig gjorde att det rasade pga en dålig motor eller dåliga delar! Ja han har lagt ner mycket pengar i den i form av modifikationer, vad har det med bilen ifrån fabrik att göra?
SMG:n har inget med en dålig låda att göra, för dom krångel som varit mest har varit kopplingen pga förare som gjort LC starter stup i ett, well...det krävs inget geni för att förstå att kopplingen till slut ger upp, ja och kanske även lådan, men det händer alla märken. Ställ dig och gör starter här och där med Corvetten, dumpa kopplingen bara hur som helst så får du se hur länge den håller! Ingen bil är en evighetsmaskin, vissa håller längre, andra inte...tills dom alla ger upp!
Du vet väl att SMG är en manuell låda med en elektrohydralisk koppling? Den är inge sämre än vad än en annan låda är, ja, ett praktexempel är just LOADED som kört med originallådan LÄNGE!
Du har G-Power M5:an på 730 hk, den SMG:n är original och det håller, du förstår väl själv att genom att misshandla en bil så kan man förstöra vad som helst!
Det finns dom som gjort 20-30 starter med SMG II och SMG III som jag har i min och dom håller, men som sagt, man är bara korkad om man tror att bara för att det är en låda som erbjuder Launch Control, att det ska hålla i evigheter, det gör det inte!
Titta bara på Supra MKIV, det finns ingen bil som har en tåligare växellåda, då det finns dom som kör med 1500-1600 rwhp med bara kopplingen utbytt. Ändå kommer det en dag då lådan säger upp, pga alla brutala starter osv.
Jag vet inte vad du och andra förväntar er, det finns ingen drivlina som är skottsäker, allt i en bil går att köra sönder, det är rörliga delar och dom kan gå sönder.
Hur som så skulle inte trådskaparen köra på bana osv så det kvittar honom, han får som jag sa tidigare provköra, det är det enda som avgör vilken bil som passar honom bäst, eftersom vilket val han än gör så kommer han bli nöjd!
Senast redigerat av V10 (21 januari 2009)
0
0
0
0