Blev lite fixande i helgen, höll mest på med baksätet går sakta framåt. Det blev tydligen väldigt mycket extra jobb efter att ha breddat hjulhusen. I princip alla fästen måste ändras, trodde jag va klar med det men tydligen inte men snart så ska det nog sitta på plats. Det kommer inte att bli någon uppdatering på en kanske två månader nu har alldeles för mycket att göra i skolan innan sommarlovet börjar
nu vill vi se en uppdatering! Det är ju bara 1 månad kvar till vår
Haha ja det börjar klia i fingrarna att få jobba på bilen, men har för mycket att göra i skolan. Sen väntar ett stundande bobber byggande tog MC-kort i höstas så måste skaffa mig en hoj. Men påsklovet närmar sig snart så det blir kanske till att åka hem och bygga på bilen då
Fick iaf en bild på mina instrument från företaget jag beställde dom av, som är färdigbyggda och påväg till Sverige
nu vill vi se en uppdatering! Det är ju bara 1 månad kvar till vår
Haha ja det börjar klia i fingrarna att få jobba på bilen, men har för mycket att göra i skolan. Sen väntar ett stundande bobber byggande tog MC-kort i höstas så måste skaffa mig en hoj. Men påsklovet närmar sig snart så det blir kanske till att åka hem och bygga på bilen då
Fick iaf en bild på mina instrument från företaget jag beställde dom av, som är färdigbyggda och påväg till Sverige
Riktigt snygg bil! Har en liten fråga angånde mätarna. Hur stora är mätarna och hur har du fäst dom på mätarhuset?
Har tyvärr ingen möjlighet att mäta hur stor mätarna är eller hur de sitter fast eftersom bilen befinner sig ett antal mil bort. Jag köpte allt färdigt och monterat, men om man ska göra det själv så krävs det en del trixande för att få dit mätarna.
Arbetet med bilen har tagit fart igen, är ledig i 3 veckor så jobbar i princip varje dag på bilen. Men änsålänge görs det inget som är värt o fota direkt utan det är mer jobb under bilen, bromsar m.m. så bilderna får vänta lite.
Ja det är roligt att skruva nu när man slipper ha annat att tänka på. Jo det gick bra tror jag, tentorna är inte färdigrättade men det kändes bra iaf Sen vårt USA äventyr med formulahybrid gick med bra, vi följde upp 2:a platsen från Silverstone med en 3:e plats totalt, slog nytt rekord i med antal poäng i designeventet och fick IEEE pris för "Engineering the future" så vi är nöjda
Gör en liten uppdatering för att hålla intresset uppe :p Håller mest på med elen så det är svårt att lägga märke till hur projektet går framåt. Jag har installerat alu ribborna på dörrarna med dörrlampa bakom, ventilationsrutorna är också på plats. Som man ser på bilden är elsystemet en enda röra men det ska nog ordna sig snart :p
Det som har tagit mycket av arbetet den senaste tiden är det fällbara baksätet, äntligen är det på plats och fungerar, nu väntar jag på att jag ska få tillbaka panelerna där bak. De har blivit lite repiga efter alla inpassningsförsök och svordomar :p Om jag hade vetat hur mycket tid det skulle ta för att få baksätet att passa igen efter att ha breddat hjulhusen så skulle jag nog skippat baksätet helt om jag skulle göra om det :p Det kommer knappt användas ändå.
Har börjat med ljudsystemet, var o hämtade Infinity Kappa högtalare idag. Jag ska ha 2st 5" i kickpanelerna fram, 2st 4" i mittkonsollen där fram, 2st 6x9 bakom baksätet.
En liten uppdatering, jag har nu dragit alla sladdar som behövs till bagaget så nu kan jag skruva fast alla paneler till baksätet. Har dock lyckats slarva bort några gummiskydd som ska sitta på sidopanelerna runt bågen så jag får vänta med att skruva dit de sista panelerna till nästa vecka när jag får nya skydd. Har också börjat koppla en del el så det går framåt på den fronten, men vågar inte ge mig på alltför mycket där själv.
Jag har fått högtalarna på plats i kickpanelerna och på mittkonsollen. Råkade dock utför ett litet missöde med högtalarna som ska sitta på en panel där bak. En sneddragen skruv resulterade i en repa med skruvmejseln i panelen med en del svordomar som följd. Men förhoppningsvis ska den vara ommålad denna vecka så jag kan få ihop det med.