Jultomten skrev:
Råkade just ut för en taxichaffis som försökte blåsa mig och min polare...

Vi skulle åka från stan (Stockholm) till Täby - en resa vi gör då och då. Vanligen brukar notan för det hela landa på 400-450kr, inte så billigt, men acceptabelt när man är lite trött

Men resan med Nacos Taxi artade sig lite annorlunda! Taxametern tickade bannemig med ljusets hastighet. Min kamrat som var mer uppmärksam än jag såg det och påpekade det för chaffisen som efter lite mummel faktiskt stannade taxametern på drygt 550kr efter ca 3/4 av resvägen. Någon skam i kroppen tycktes han ha i alla fall...
Snäll och medgörlig som jag är betalade jag utan att tjafsa, men jag tänker bannemig ringa och gnälla imorrn! Har kvittot kvar... Förväntar mig direkt ingen ersättning, men gnälla skadar ju inte... I fortsättningen blir det uteslutande etablerade taxibolag och ingen jäkla slum-taxi!!
Åker ni någon gång med Nacos Taxi, så håll tre ögon på taxametern och fis lite extra i bilen och hälsa från mig!

Någon mer än jag som åkt med Nacos Taxi eller någon liknande hästhandlarbulle?

Vad ska man göra egentligen? Fatta alla turister etc som blir blåsta...

Vet inte hur lång den sträcka är men ja har betalat 500 svart sthlm till slöddertälje med ett stot taxibolag.
Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!