Min Nissan Skyline R33 GTS-T..."Skyen". - Kärran såld.

CarpeDiem German Engineering
12 maj 2009 · 9 083 Inlägg

Du fixar det, Janken big_smile Skulle Skyen inte vara klar så kan du ta Primeran ju smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
steifan DR!FTT3KN!K3R
14 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Ja då blir det massa högkvalitetsbilder på bilen ute i solen imorrn då? wink

BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Neo666
14 maj 2009 · 474 Inlägg

Har läst genom hela projektet o gissa vad den e skit bra!!! Jag tycker de iaf, den ska följas iaf ...
Försätt kämpa med bilen de e inte mycket kvar smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
15 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Nu är det spännande! big_smile

Edit: Grattis förresten!

Senast redigerat av steifan (15 maj 2009)

sirmiro Double-Unicorn Rider
15 maj 2009 · 2 486 Inlägg

Nå? Har det klaffat? tongue

Janken Driver
16 maj 2009 · 2 111 Inlägg

Tack för all push allihopa!! big_smile. Låt oss säga såhär, det ska till något rejält för att bilen inte ska synas i borlänge idag... wink.  (Fälgarna är på och bilen har körts runt en del i garaget under gårdagen. Inga läckor sålångt smile ).

Bilder kommer under dagen eller ikväll!.

och justja...den är lite smålåg hahaha....


(Bilen ej komplett men snart såpass att det går att köra den utan gnäll från farbror blå)

Tack steifan smile!.

Och Neo66 för de värmande orden! smile. Tråden kommer inte dö. fixandet fortsätter, nu rullar den dock. Snart lagligt också haha...

MVH Janken

Senast redigerat av Janken (16 maj 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
16 maj 2009 · 2 111 Inlägg

aaaaaaaaah blir tokig. Ska de skita sig pga att de inte går att ställa på bilfan nu. "försäkring saknas- Bilen kan ej ställas på". Den är ju fan försäkrad!. Och självklart öppnar inte kundtjänst fören 12 pga systemunderhåll. Jag blir matt...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
tobbeh78 !
16 maj 2009 · 543 Inlägg

har du fått fälgarna??

Trött och bitter?? javisst!
Xinda
16 maj 2009 · 35 Inlägg

Försäkra på Internet wink

Janken Driver
16 maj 2009 · 2 111 Inlägg

Xinda skrev:
Försäkra på Internet wink

jo, är ju bara det att jag redan har gjort det, o haft den sedan nov 08.. :S. Skumt

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
16 maj 2009 · 2 111 Inlägg

tobbeh78 skrev:
har du fått fälgarna??

Yes sir!. sitter på o ser fina ut smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
s12 Nissan Gazelle
16 maj 2009 · 1 460 Inlägg

Janken : ska du lägga ut bilder på dina fälgar som du har köpt ?
mvh

Nissan Silvia
CarpeDiem German Engineering
16 maj 2009 · 9 083 Inlägg

Låter bra att "Skyen" inte läcker, dock tror jag inte att farbror blå skulle säga nåt tongue Vad har de att klaga på egentligen på bilen tongue Väntar spänt på nya bilder big_smile Ska bli kul att se de senare smile Som sagt, bra att du jobbat hårt i garaget smile Håller tummarna att du kan "Skyen" kan komma ut ur garaget och bli körd på svenska vägar smile

Bra jobbat, Janken smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Janken Driver
17 maj 2009 · 2 111 Inlägg

s12
- Kommer bilder smile. Dock har jag inte köpt några nya fälgar, det är dom som satt på som blästrats, osv o lackats svarta.

CarpeDiem
- Tycker jag med haha tongue. Nja, de jag syftade på vara att en blinkers lyste rött o inga regplåtar haha. Men de e fixat o rullade förbi flera snutar igår o dom var så snälla så smile.


Lovade bilder, tyvärr hade jag ingen kamera med mig sad men såg att en hel del fotade bilen så hojjta gärna om ni har några bra bilder smile. Här är en jag fått:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/53148/large/658304_7k1qpu.jpg
Tack "wibbe44"! smile.

Kul med responsen man fick, många som undrade saker o tog kort smile. Hade inte räknat med det hehe. Synd att man inte hunnit få i inredning osv (åkte även runt med halvt otvättad bil först haha, spolade sen av den lite snabbt iaf). helt men de e fixat till nästa träff. Då kanske man inte kör runt med hela bilen full av verktyg heller tongue.

Kanonnöjd med bilen, ska upp ca 1cm fram så de går att åka fortare än 40-50 i rondellerna bara.

Väldigt nöjd att de gick så bra som de gick smile. Tack Ruuben, Zolle o Örn för en go premiärdag smile!.

Mer kommer, som vanligt wink

MVH Janken

Senast redigerat av Janken (17 maj 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
steifan DR!FTT3KN!K3R
17 maj 2009 · 10 427 Inlägg

Yees, nu inväntar man ju mest en provåkning wink

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Lagnert
17 maj 2009 · 13 Inlägg

fin bil , såg den igår, lycka till du ! big_smile

Janken Driver
17 maj 2009 · 2 111 Inlägg

steifan
- Självklart!. Ska bara ta mig tid att montera stolen smile.

Lagnert
- Tack ! smile. Dock var den skitig o dan men så jävla gött att komma ut o köra big_smile!


UPDATE!


Idag så blev det att man höjde bilen 9 mm fram. Ska nog ta iaf 3-4 mm till för tar fortfarande i hjulhusen fram vid snäva rondeller i lite hastighet... fan. Men tog mig precis in i garaget nu iaf smile. gick ju inte igår (inatt) så då fick Robin (Ruuben) grabba tag i en skärmkant o lyfta haha...

Passade på att lacka sido och framblinkers svarta i samma veva smile.

Sen blev det ut att åka!.

Blir bara mer o mer nöjd med bilen!. Så jävla skönt drag smile.

Slutsats : Jag är turbofrälst! 

Även om jag kan föredra kompressor i vissa avseenden så slår de fan inte känslan av turbon som skickar iväg en smile. Är ungefär som att den säger för sig själv " nej nu jevlar pöjk ska vi ta o röra på oss".

Ingen ide att ni frågar vad den laddar än, enda jag kollat är spridarna o vägen än sålänge vid lite urdrag. dock inte dragit mer än till 6k än, men de räcker fan... haha

Edit: hade tänkt ta lite bilder men det verkar som någon högre makt jävlas. Batteriet tog slut precis när jag skulle ta några kort sad. men men. kommer!

Senast redigerat av Janken (17 maj 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
tobbeh78 !
17 maj 2009 · 543 Inlägg

nja nu vill vi ju se bilder... tongue

Trött och bitter?? javisst!
Janken Driver
18 maj 2009 · 2 111 Inlägg

Okej då Tobbe wink.

Bilder från i lördags... Kom ihåg att bilen ej är klar, knappt tvättad.

https://www1.garaget.org/archive/7/6179/127119/large_127119-1402882.jpg

https://www1.garaget.org/archive/7/6179/127119/127119-1402881.jpg

https://www1.garaget.org/archive/7/6179/127119/large_127119-1402890.jpg

Kommer lite mer "planerade" foton framöver.. bland annat smile.

MVH Janken


Edit: Kan meddela att bilen utan några svårigheter gör 240 på gps  iaf smile. En fågel viskade det i mitt öra... wink. Samma fågel viskade att de finns mer smile.

Senast redigerat av Janken (18 maj 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
sirmiro Double-Unicorn Rider
18 maj 2009 · 2 486 Inlägg

Då får man gratulera på riktigt nu då. big_smile
Måste vara skönt för er som bor i norrland att inte ha hastighetsbegränsningar. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang