Min Nissan Skyline R33 GTS-T..."Skyen". - Kärran såld.

Munkens
31 januari 2009 · 349 Inlägg

Jag monterade sportstolar i min, säkert samma modell som du har köpt men annan färg. Jag provade också med originalskenorna först, men då hamnade stolen alldeles för högt så jag fick bygga egna fästen.

Anders "Munken" Jonsson
Lexus LS400, Datsun 200SX S110, Chevrolet Chevelle
Projekttråd Chevelle: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181653
steifan DR!FTT3KN!K3R
31 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Janken skrev:
hehe wink. Rycka med vänsterhanden?. hmm..kanske behövs i din wink.

Nej, sitter ju på rätt sida smile Antar att man lär växla rätt snabbt i din räser
för att kunna behålla fäste under acceleration hehe big_smile

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
Janken Driver
31 januari 2009 · 2 111 Inlägg

Munkens skrev:
Jag monterade sportstolar i min, säkert samma modell som du har köpt men annan färg. Jag provade också med originalskenorna först, men då hamnade stolen alldeles för högt så jag fick bygga egna fästen.

Ok. Bra o veta smile. Har dock mätt o grejat o verkar bli ganska lika höjd, men man vet ju aldrig...:S tongue.

Tack för infon ! smile.

EDIT: nu när jag fått loss en skena testade jag o ha dem brevid varandra..blir nog som du säger...sad.

Svetsade du egna fästen eller hur gjorde du?

Ska iaf testa o montera o se om höjde är helt åt helvete...

MVH Janken

Senast redigerat av Janken (31 januari 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
31 januari 2009 · 2 111 Inlägg

steifan skrev:

Janken skrev:
hehe wink. Rycka med vänsterhanden?. hmm..kanske behövs i din wink.

Nej, sitter ju på rätt sida smile Antar att man lär växla rätt snabbt i din räser
för att kunna behålla fäste under acceleration hehe big_smile

haha doh *slår mig själv lite* haha...

jadu, de får vi hoppas. big_smile Får räcka med kryckryck i primeran haha tongue.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Munkens
31 januari 2009 · 349 Inlägg

Jo jag svetsade egna fästen, tog vanliga plattjärn och kraftiga brickor som fästpunkter. Tror det ska finnas några bilder på det i min projekttråd på skyline.se

Anders "Munken" Jonsson
Lexus LS400, Datsun 200SX S110, Chevrolet Chevelle
Projekttråd Chevelle: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181653
CarpeDiem German Engineering
31 januari 2009 · 9 081 Inlägg

Spännande projekt big_smile Ska bli kul att följa det här även om man har lämnat Skyline-träsket för ett tag sen tongue

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Janken Driver
31 januari 2009 · 2 111 Inlägg

Munkens skrev:
Jo jag svetsade egna fästen, tog vanliga plattjärn och kraftiga brickor som fästpunkter. Tror det ska finnas några bilder på det i min projekttråd på skyline.se

ok..då var det bara dilemmat med svets då hehe...sad..aja, löses på något sätt smile.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
31 januari 2009 · 2 111 Inlägg

Sam176 skrev:
Spännande projekt big_smile Ska bli kul att följa det här även om man har lämnat Skyline-träsket för ett tag sen tongue

//Sam

Gör så smile!. Men när ska du lära dig att det inte är ett träsk, möjligen en fin sjö big_smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
steifan DR!FTT3KN!K3R
31 januari 2009 · 10 427 Inlägg

Janken skrev:
då var det bara dilemmat med svets då hehe...sad

Får gå ihop några stycken och investera i nån liten elsvets sen.
Kan ju vara bra å ha big_smile Ska ha utbildning på MIG/MAG-svetsning om
några månader så lär ju bli 'expert'.. höhö wink

Mätarna såg bra ut förresten smile Var hittade du dom?

BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Danne8331
31 januari 2009 · 649 Inlägg

köp en billig på rusta. Ungefär 1000-1500kr har jag för mig om jag inte är för trött.

För att bli gammal och vis, måste man vara ung och dum.
Janken Driver
1 februari 2009 · 2 111 Inlägg

steifan skrev:

Janken skrev:
då var det bara dilemmat med svets då hehe...sad

Får gå ihop några stycken och investera i nån liten elsvets sen.
Kan ju vara bra å ha big_smile Ska ha utbildning på MIG/MAG-svetsning om
några månader så lär ju bli 'expert'.. höhö wink

Mätarna såg bra ut förresten smile Var hittade du dom?

Det vore nått det hehe tongue. Fast det är mer ställe att svetsa på som e kruxet tongue. svets o lagom kunspak har jag väl, iaf för detta haha ...Men det du säger skulle inte vara dumt! så slipper man låna farsans...

Ja du lär vara proffs sen tongue! big_smile Hoppas jag, så får du svetsa allt framöver wink.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
1 februari 2009 · 2 111 Inlägg

Toyotagalen skrev:
köp en billig på rusta. Ungefär 1000-1500kr har jag för mig om jag inte är för trött.

Kanske det kanske, fast tror det blir o åka o låna farsans denna gång, känns som det är lite lite att svetsa för att de ska vara värt o köpa en. Tack för tipset dock! big_smile

Nu ska man bara hitta någonstans att svetsa! tongue

---------------------------------------------------------------------------------

UPDATE

Gårdagen flöt förbi i en dimma. Inte mycket blev gjort på dagen alls. Känner mig inget vidare i kroppen, skallen. Men men...vid 21 tiden tänkte jag åka en vända till ica o köpa något att tugga på till film... Detta sket sig då stenhårt när man frusen kommer ut till en bil vars batteri har valt att gå i ide...jahapp.

Knallar in igen, hämtar en 10ans nycket, skruvar ur batteriet o tar in det o sätter det på laddning. hmm...efter o ha setat här på gorg en stund så blev jag rastlös o gick ner i garaget.

Det slutade med att lite saker flög ur bilen...:mittendelen (den med handbromsen osv), handskfacket,kåpan intill handskfacket, locket till facket i mittendelen. Anledningen är att de ska kläs om smile!.

Mittendelen är nästan klar, locket är klart. handskfacket kan jag inte montera ihop då jag lär drapera handtaget med kolfiberlook innan. Även kåpan intill andskfacket är klädd.

Kommer bilder senare då minnet var fullt i kameran efter lite fulfilmning.

Blir mysigare i bilen än innan tror jag smile!.

MVH Janken

Senast redigerat av Janken (1 februari 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Westberg Japs :)
1 februari 2009 · 775 Inlägg

Ja lägg upp lite kort på inredningen smile

Janken Driver
2 februari 2009 · 2 111 Inlägg

UPDATE 2/2-09 !

Nuså, rev som sagt ner lite inredning som transporterades upp i lägenheten för att få lite tyg på sig.
Anledningen till att jag vill klä det mesta i svart härligt tyg är att det känns mycket mer ombonat än den tråkiga vinyl/plastiga ytan som är original. Blir lite mysigare helt enkelt wink.

Så, vad kan en envis (blåst..tongue) dalmas hitta på med lite tyg o lim?.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/559854_2i3df3.jpg
Omklädd mittendel...
Locket på facket fick samma svarta tyg som stolarna... smile.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/559856_izhqsc.jpg
Från sida...Svårt o ta kort på svart tyg i dåligt ljus..hmm...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/559862_jpweap.jpg
Damaskerna ska bytas sen..drar ner intrycket lite..sad.. Likaså ska ramen runt växelspaken kolfiberdraperas.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/559858_c20q13.jpg
bakifrån
Bakifrån smile. Tror o hoppas att detta var den mest tidskrävande del att klä om med alla vinklar osv...Tycks?

Men inte klär man väl bara om den delen?...NEJ! smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/559863_b7fh91.jpg
Kåpan som sitter brevid handskfacket samt den som täcker nedanför, framför dörren så att säga...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/559864_hsz7o9.jpg
omklätt handskfack, handtaget ska kolfiberdraperas.
Nej, det är inget veck på handsfackets tyg, har bara legat vikt tidigare så därför ser det ut så sad. Blir nog bättre när man borstar det lite smile.

Som bonus lägger jag upp en till kass bild på en del av de omklädda bagaget smile. Kläddes om för ett tag sen nu men har inte visat något av de förens nu.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/559866_p7p8ns.jpg
Dålig bild men man ser iaf lite...

Som ni säkert förstår så är det "lite" mer som ska kläs om innan det är klart.. hehe. Då ska jag även vara lite bättre på o ta före/efter bilder. Glömde bort mig helt nu ärligt talat.

Det var väl dagens update det! smile Skriv nu , ris eller ros haha.

MVH Janken

Senast redigerat av Janken (7 februari 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Erick
2 februari 2009 · 4 767 Inlägg

Blir snyggt det där! smile Gillar bagageinklädseln smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Janken Driver
2 februari 2009 · 2 111 Inlägg

Erick skrev:
Blir snyggt det där! smile Gillar bagageinklädseln smile

Tack! big_smile. Är lite pilligt...

Kul att höra smile. Var ju tvungen o göra något åt den tråkiga gråa historien som satt orig så där föddes tanken kan man säga smile.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Jlmmy
2 februari 2009 ·

Blev ju riktigt fint när du klädde det smile
Fortsätt såhär, mvh

Westberg Japs :)
2 februari 2009 · 775 Inlägg

fan va snyggt det är med flockat smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
2 februari 2009 · 10 427 Inlägg

Såg ju bra ut detta! Inte helt övertygad med det lila, men fint med lite kontraster.


..Helly Hansen-tröja, tofflor och mjukisbrallor som gäller för att åka i bilen sen ? tongue


ps.
Intressant samling av stenar du har i bakgrunden. cool

BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Nemooo
2 februari 2009 · 93 Inlägg

Ser riktigt bra ut Janken! Ser fram emot sommarn! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang