3145
Sök

Min Nissan Skyline R33 GTS-T..."Skyen". - Kärran såld.

Driver
2 111 Inlägg
9 februari 2009
Trådstartare
Sam176
- Tackar smile. Jo ska bli skönt när den är körklar hehe smile!. Japp jävligt gott med paj! big_smile

Volmod
- Jasså du tongue. Värst vad snäll du var då wink.

_Zuperior_
- Haha smile. jadu, var inte så svårt ärligt talat big_smile! Kul att höra! smile
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lovade ju en till update ikväll..så här kommer ett par bilder smile!

Köpte bättre beggade coilovers av en på klubbforumet smile. Ska monteras så snart som möjligt smile!.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/566562_g2vg28.jpg
Tein Superstreet Coilovers

Lite putsning så blir de riktigt fint. Ska bli intressant o se hurpass man får till höjden med dem smile.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/566564_c5kjdh.jpg
...

Det var väl allt för idag. Lägger inte upp någon ytterliggare ledtråd angående mallen..då jag tycker att mna kan lista ut det med vad man ser på bilderna wink.

Kommentera gärna!! smile

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (10 februari 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Driver
2 111 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
UPDATE IGEN! Har alla somnat?...yikes

Paket time! smile. Nu ska jag var sådär dryg igen bara för o väckar er sömntutor wink. Vad innehållet paketet?.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/567869_7wa88y.jpg
vad är det i paketet?...

Gissa på nu o kommentera gärna resten också, ser att folk kollar men skriv också när ni ändå är här smile!

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (11 februari 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Fritidsforskare
344 Inlägg
11 februari 2009
Ölglas?.
Bra projekt!.

Mvh//Robin.

Dom kallar mig Danino

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
11 februari 2009
Janken : var har du köpt coilovers som man ser ? mvh

Nissan Silvia

1 255 Inlägg
11 februari 2009
Coilovers är underbart ^^

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

German Engineering
9 083 Inlägg
11 februari 2009
Har ingen aning om vad det kan innehålla i paketet wink Dock står det ju "AKTAS" tongue

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Driver
2 111 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Zajpner
- Nope tongue

s12
- Köpte dem bättre beggade av en på klubbforumet smile.

steifan
- haha tongue. Får räcka me stenar o vardagsrummet tror jag roll

Anubis
- Aldrig haft "C.O förut men kan tänka mig det cool

Sam176
- O tur var det att de gjorde det smile!.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Här är vad som låg o väntade på posten i 5 dagar pga att en siffra blivit fel i mobilnumret så någon annan fick min sms avisering...GRrr...hehe tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/568175_ljjznx.jpg
Lite mätare...

Ett stycke oljetrycksmätare tillsammans med "detaljen" som hör till de tidigare bilderna...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/568176_n9o3sa.jpg
Bilden censurerades pga "fingerfärdig" kameraman... wink

Ramen kommer inte se ut som nu i slutänden, eller jo, men inte svart...

Så det var innehållet, nu börjar man få ihop lite pryttlar att montera...vem vet, kanske rentav river ner instrumentbrädan inom kort. cool Ska man göra något, ska man göra det ordentligt!. Inga hastigt fastskruvade eftermarknads delar på min instrumentbräda!... Det är ju ingen "sport". wink.

Likaså ska mycket mer rivas invändigt förutom instrumentbrädan. Ska även tillfälligt montera tryckrören för att kunna köra bilen lite utan att dammsuga hela motorutrymmet...wink.

Med lite tur lyckas jag även få en väldigt turbokunnig kille att kontrollera just turbon. Som säkert är ok, men för säkerhets skull.

Ska få trasiga foten ur arslet o få lite fart framöver, kommer bli mer "in action" bilder o inte lika mycket "o titta vad som kom idag" bilder! smile.

Så häng med o kommentera framöver. Det uppskattas o ger en extra knuff i ryggen som kan behövas ibland ! smile.

MVH Janken

4 767 Inlägg
11 februari 2009
Härligt smile Gött med lite mätare så du kan hålla koll på maskineriet smile

Tein-coilisar e fina grejer också.. hårt chassi e gött wink

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
11 februari 2009
Varför använder du frigolit? Det är ju jobbigt jämfört med markskivor. tongue Ska bli spännande att se den i sommar.

Driver
2 111 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
Erick
- Yes lär vara bra o ha sånär som lite koll iaf smile!. Måste skaka fram en Commander till Apexin också dock m.m

sirmiro

- hehe Tro mig jag vet wink. Dock lider jag av hmm..vad kallas det "lathet" roll wink och kör mer frigolit till de lilla som ska byggas nu då jag hade det hemma.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MiniUpdate!
Tyvärr har jag inga bilder justnu då datorn inte tycker att det passar sig att ladda in justnu. Men kan iallfall skriva lite om vad som hänt sedan sist!

Har ändra mig lite vad gäller mittkonsolen, den med kliman osv i. Kommer inte draperas i kolfiber. Lackas istället. Färgen kommer säkert många inte tycka om men jag vill ha det stilrent och lite "råare" så det kommer till 90% chans att bli en mörkgrå färg. Inte skriksilver som många har, då jag haft det i andra bilen. Inte heller vit då har nu har det i andra bilen och tycker inte det passar in när bilen är svart utvändigt. Temat som det ser ut justnu invändigt kommer då bli Svart/grått/rött.

Hjälpte eller (stjälpte wink ) zolle lite igår med hans pärla men efter det så rev jag ner lite mer i min. Såsom passagerarsidans dörrsida samt diverse kåpor/detaljer som ska lackas/draperas.

Hann på morgonen idag riva av den gamla vidriga vinylen från dörrsidan samt klä om den helt. (Nu är det bara handtag osv som ska lackas o kläs sedan är den dörrsidan klar,Kommer bilder på omklädningen imorgon.) 

Sen bar det iväg till Grängesberg för att kika på lastbil med farsan. Dock så beslutade sig han som hade bilen att inte svar i telefon och det visade sig var omöjligt att hitta firman utan vägbeskrivning så efter en rejälv fika o många försök att ringa och virra runt så åkte vi hemöver igen. Fast var skönt iaf, riktigt fint väder för en roadtripp så både farsan o jag var på bra humör.

Ikväll har jag slipat av handtag o lite andra delar o grundat första gånger. ska slipa osv mycket mer. Vet av erfarenhet att ska man få det att hålla samt få en fin/bra yta på de djävulska materialen, så lär man vara överambitiös. Man lär sig av sina tidigare misstag...

Blev mycket text o inga bilder, hoppas ni förlåter mig o kikar imorgon när det kommer bilder smile.

slängde ihop en lista lite snabbt (säkert glömt en hel del) över vad som ska göras.

Invändigt -
Klä om passagerardörr [x]
Klä om förardörr
Lacka ram runt växelspak
Lacka konsolen
Lacka samtliga ventblås
Lacka övriga smådetaljer
Bygga om instrumentbrädan för extra mätare
Klä om instrumentbrädan
Drapera smådetaljer i kolfiberlook
Montera Ratt
Drapera mätarhusets platta i kolfiberlook
Montera stolar
Klä om panelerna bak
Byta handbromsdamask

Utvändigt -
Montera coilovers
Slipa/blästra fälgarna och få dem lackade när man får pengar
Lacka bromsoken
Rejäl omgång med att rubba/Polera/vaxa
Montera nät i diverse hål
Lacka sidoblinker samt de bak svarta
Konvertera lyktorna fram
Montera sponsdekal

Motorutrymme -
Polera färdigt rör/fjäderbenstag m.m som jag påbörjat
Lacka småprylar
finns pengar kan det bli lite nya slangar osv.
Montera oljekylet
Byta en sprucken slang till vevhusvent (självförvållat)
Byta oljor/filter osv

Kommentera o kom gärna med tips/Synpunkter!

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (14 februari 2009)

4 767 Inlägg
14 februari 2009
Gött att det går frammåt!

Håller med om att det nog blir snyggare med en mörkgrå nyans på panelen. Silverlackat tycker jag inte är snyggt alls, om man inte har en panel i tex borstad alu. som många nyare bilar har.

Men jag tycker att om du ska ha kolfibergrejer, så ha riktig kolfiber. KolfiberLOOK gör det bara fulare :S

Hade din handbromsdammask också gått sönder precis på ovansidan där handtaget börjar? big_smile Måste vara standard.. smile Jag bytte dammask på både handbroms och vxl-spak på min skajj. smile

Driver
2 111 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
Erick skrev:
Gött att det går frammåt!

Håller med om att det nog blir snyggare med en mörkgrå nyans på panelen. Silverlackat tycker jag inte är snyggt alls, om man inte har en panel i tex borstad alu. som många nyare bilar har.

Men jag tycker att om du ska ha kolfibergrejer, så ha riktig kolfiber. KolfiberLOOK gör det bara fulare :S

Hade din handbromsdammask också gått sönder precis på ovansidan där handtaget börjar? big_smile Måste vara standard.. smile Jag bytte dammask på både handbroms och vxl-spak på min skajj. smile

tjo!
Jo nog rör det sig alltid, även om de känns som det står still ibland hehe :S tongue.
Kul att du gillar färg-tanken. Är så förbannat uttjatat med silver tycker jag personligen...hade det i primeran för några år sedan, då var det inte lika vanligt. men men.

Vet vad du menar med kolfibertojsan, får se hur det blir, råd med riktig har jag nog inte tyvärr, inte i år iaf. Lär få tillbaka jobbet först då wink hehe. Men om de blir o klä med "look" blir det inte den "vanliga" som du kanske tänker på, utan en som faktiskt ser helt ok ut. Blir så små saker så det kan nog se bra ut. Men vi får se hur det blir smile!

Haha ja den har pajjat o är sliten som fan precis där tongue. Vill också byta ut båda, till nismo's men får se vart de bär smile!

MVH Janken

301 Inlägg
14 februari 2009
hörru din rackarns sill raggare!
du skulle ju frågat mig innan du köpte mätare.
har du inte kikat in i min bil å sett vad jag har? wink
kunde fixat åt dig ruggit billigt.
men men vi ses la nere i garaget nån dag.

å föresten så kan vi nog fixa lite detljer i kolfiber om du så vill det. big_smile
Senast redigerat av t5-r micke (14 februari 2009)

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!

301 Inlägg
14 februari 2009
Janken skrev:
Byta oljor/filter osv

MVH Janken[/b]

hör av dig om dessa saker ska du se vi kan ordna det med. tongue

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!

Driver
2 111 Inlägg
14 februari 2009
Trådstartare
t5-r micke
haha smile tjenare!
Jasså, de var ju faen de då hehe :S men men.

Låter intressant big_smile . vi får tjöta över msn sen smile!

MVH Janken

4 767 Inlägg
14 februari 2009
Jag köpte ett kit på ebay från england smile Passade perfekt och kostade inte många kr smile

http://cgi.ebay.com/SKYLINE-R33-LEATHER … 240%3A1318

Driver
2 111 Inlägg
15 februari 2009
Trådstartare
Erick skrev:
Jag köpte ett kit på ebay från england smile Passade perfekt och kostade inte många kr smile

http://cgi.ebay.com/SKYLINE-R33-LEATHER … 240%3A1318

Tack för tipset Erick! smile. Blir nog det kittet längre fram, var ju ruggigt bra pris big_smile!

Driver
2 111 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
UPDATE

Omklädning av dörrsida...

Sidan som ska rivas... (Ser svart o fin ut på bild, stämmer inte riktigt med verkligheten tyvärr)
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/571899_1b6v04.jpg
före min framfart...

Så ner for den och rivningen började smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/571901_4ypxn2.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/571902_2svvcn.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/571905_ud77r2.jpg
börjat skrapa bort lite på hmm.."panelytan?" lite där... all vinyl borta smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/571908_qtmdea.jpg
Påbörjat...Ser fan ut på bilden men...

Bilder på det färdiga resultatet kommer snart tongue. Blev riktigt nöjd själv faktiskt.

Har här ni även en usel bild på den gråa lacken. EJ färdiglackad där. Slipats o donats mer efter bild. Men ett färgprov kan man se det som. Som sagt, mörkgrå o ingen skrikande silverlack.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/571914_7f051r.jpg
Enbart färgprov, ej färdiglackad.

Det var vad jag hade att bjuda på idag då äntligen datorn ville ta emot bilderna smile.

Som vanligt, kommentera o tipsa allt ni orkar haha

MVH Janken

German Engineering
9 083 Inlägg
16 februari 2009
Du blir bara bättre och bättre smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Sök