3427
Sök

Min Nissan Skyline R33 GTS-T..."Skyen". - Kärran såld.

Driver
2 111 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
Sam176
- Tack o bock! Kul med positiv kritik smile
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nåväl, stod inte ut med bilden på dörrsidan under "klädningsfasen" så pallade mig ut på balkongen, riktigt svårt o få dörrsidan bra på bild då den är helt becksvart, o tog en bild.

Dock ljuger bilden lite vad gäller ljushet osv på tyget samt färgen på "panelen". Men man ser iaf hyfsat hur det blev.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/571934_wa5ifp.jpg
Dörrsida. Bilden ljuger med färger/ljushet/skuggor osv. men men

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (16 februari 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
16 februari 2009
okej , köpte du coilovers av en kompis här på garaget.org ? eller på nån anann klubbforum ?

Nissan Silvia

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
16 februari 2009
vad är de för färg som du vill ha på  dörrsidorna ?

Nissan Silvia

Driver
2 111 Inlägg
16 februari 2009
Trådstartare
s12
- Yes, köpte dem av en på skyline.se forumet. smile.
Angående dörrsidan så är den irl helt svart. Inte så ljus o osv som på bilden.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen kväll med uuupdate wink

Ner i garaget igen, mer ska ju ur och finns ingen anledning att vänta på det oundvikliga.
så...

Den firma som kopplade in larmet, som förövrigt har censorer tamefan överallt, tyckte tydligen att det vore kul att linda in kablarna runt brädan på diverse roliga ställen. Så det tog ett tag att få ur den...GRrrr
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/572522_q9dmpr.jpg
Brädan lös, påväg ur..
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/572525_fth7m0.jpg
Fortfarande påväg ur... Lite naket inuti bilen nu...

Äntligen ute ur bilen big_smile!!!.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/572535_enq0ps.jpg
smile Byggs till viss del om och kläs om.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/572530_kcnlxy.jpg
Ready to Race? Don't think so...

Börjat bygga form för mätarpanelen ,delvis av den jag redan hade byggt men lite andra tankar blandade sig i leken....Kommer bilder på de när det börjar likna något smile!

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (16 februari 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

4 767 Inlägg
16 februari 2009
Härligt att det går frammåt.. det är ett litet projekt att skicka i och ur panelen.. big_smile

Jag installerade larm själv i min så jag såg till att alla kablar drogs på smarta sätt.. Men jag hade lite samma problem som dej ändå, för jag har ju ett gäng mätare som är efterinstallerat, och dom var smidigt virade runt instrumentpanelen big_smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

543 Inlägg
16 februari 2009
Ah nice..
fan vad du grejer.. ska bli kul att se vad du hittar på med din skyline. smile

Trött och bitter?? javisst!

Halvfinsk Norrman från Sverige
586 Inlägg
16 februari 2009
Skyline projekt är alltid uppskattat big_smile Lycka till! Ser bra ut so far smile

Ableton Live

Driver
2 111 Inlägg
17 februari 2009
Trådstartare
Erick
- Jo det gäller o hålla igång. Man får variera sig lite så man inte tröttnar o allt stannar av smile.
Hehe, jo kablar kan var riktigt kul...eller inte :S. Kommer få en rejäl härva snart jag också att dra till viderse mätare...

tobbeh78
- Kul att höra smile. Fint att du också skapat tråd tillsist smile.

Qwaffe
- Tackar smile!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lite mer gjort...

Ett par bilder på vad som blivit gjort ikväll...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/573323_fqeevn.jpg
Plastningen av panelen klar. Ska slipas o spacklas osv.

Brädan ska strippas på vinylen nu närmast sen ska allt sättas ihop. Även en platta till mätarna samt fästen till denna ska plastas. Så att man inte behöver ta ur hela brädan om en kabel till en mätaren skulle gå av eller dylikt.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/573328_657xnn.jpg
som sagt. plastat, ska kapas,slipas,spacklas osv.

Sen ska hela brädan kläs och fyra mätare få flytta in smile.

Skriv gärna vad ni tycker! smile.

MVH Janken

German Engineering
9 083 Inlägg
18 februari 2009
Längtar att se Skyen när den är klar big_smile

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

huh?
10 427 Inlägg
18 februari 2009
Oh, det där lilla mätarhuset kommer ju att bli skitbra smile

Mycket imponerande! Kom ihåg att bygga klart ena dörrsidan på primeran
när du ändå håller på! big_smile

Edit: Ska du klä hela brädan med tyg sen också elle?
Senast redigerat av steifan (18 februari 2009)

Driver
2 111 Inlägg
18 februari 2009
Trådstartare
Sam176
- Då är vi iaf två! smile. Fast "klar" kommer den nog aldrig bli...wink

steifan
- Kul att du gillar idén big_smile! Själva brädan är helt klar nu i prinicip. Jepp omklädd precis som dörren osv. Småpill kvar bara smile!. Såsom lack av panel o diverse andra pryttlar tongue. Får sen med primera dörren wink. Får jag tyg över så självklart tongue. är ju rätt inne i att klä nu så de skulle nog gå ganska snabbt smile.

Brädan åker nog i bilen igen ganska snart, hade som mål att bli klar med den innan helgen. Men nu är det ju ons..o den är klar!!! big_smile

Slänger upp lite bilder imorgon om någon vill se?

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (18 februari 2009)

19 Inlägg
18 februari 2009
Ser faktist bra ut. smile

-Dressing sharp and acting cool..

93 Inlägg
19 februari 2009
Ser som vanligt riktigt bra ut Janken! Har själv börjat leka lite med kolfiber drapering. Riktigt skoj! smile

12 086 Inlägg
19 februari 2009
Stiligt! smile

Bra jobbat med all klädseljobb, jag vart själv sugen smile

506 Inlägg
19 februari 2009
Ser redigt naijs ut! Kul

Born to be wild and crazy

14 Inlägg
19 februari 2009
Haha fyfan Janken.. Blir nog jävligt bra detta!

Hurru varför är du inte inne på MSN för ditt as? mad tongue

Driver
2 111 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
gmmxz
- Tack smile. Blev nöjd med slutresultatet. Tyvärr kan jag inte få in bilderna i datorn då min kortläsare inte vill fungera sad. Jobbar på saken.

Nemooo
- Tackar smile. Kul att höra!. Man vill ju inte att de ska se halvdant ut...

JapMax
- Tack o bock smile. Har mycket inredning i lägenheten nu, ställt upp de sakerna o ser ut o bli väldigt mysigt tongue.
viss skillnad mot den äckliga vinylen som sitter orig...hehe.

Banny69
- Tack desamma! big_smile.

sameoldstory
hehe ska bara få ihop allt sen också tongue. Fast ska nog klä allt o montera coilovers osv. Sen kan man ta finliret o montera allt inuti. Fast får se, man ändrar sig ju titt som tätt hehe :S.
Va ju faktiskt in en vända då wink! Min dator verkar varken gilla msn eller korläsaren justnu sad.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uppdatering

Som sagt så kan jag inte få in bilderna på de färdiga instrumentpanelen sad. Riktigt irriterande då det är den första sak som jag "gjort" i tråden som är helt klar. Men men, har man flyt så har man. Ska riva ner resten av panelerna i bilen nu som ska kläs. är inte så många kvar nu...

Sidorna bak o hatthyllan. Taket får nog vara ljust tror jag. Eller vad säger ni?.

Har redan börjat tänka igenom vad som ska göras nästa vinter, då pengarna inte kommer räcka till allt i vinter pga att man ju inte har något jobb sad. Även tiden börjar rinna iväg.

Det som är mest akut är blästring och lackering av fälgarna då jag verkligen inte vill åka runt med dem som de ser ut justnu, chromet är skadat här o där rejält så då får man skämmas i sommar :S. Nån i Falun Borlänge med omnejd som har nå tips på nån som fixar med fälgar? Helst till ett rimligt pris också som grädde på moset...

Inte så rolig uppdatering ikväll kanske men men.

Ska ordna bilder så hoppas nån fortfarande är intresserad av vad som händer...

MVH Janken

Driver
2 111 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Update!

Var några dagar sen man uppdaterade med bilder nu men har äntligen fått in dem i datorn nu smile.

Som sagt är omklädningen samt ombyggnaden för extra mätare på instrumentbrädan klar smile!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/578857_lngonu.jpg
Plasta,spackla,slipa...smile.

Kläs skulle de ju göra också ja...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/578864_4rftwz.jpg
modifierad instrumentbräda...
Är inget "veck" på mätarhuset. Tyget har bara legat vikt.

Mätarna bara ditlagda för att visa hur de ska bli.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/578867_qr0m3f.jpg
...

Ska fixa en plåtbit som ram till mätarna, den kommer lackas i samma gråa färg som den andra plasten.

Skriv gärna vad ni tycker! smile.

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (24 februari 2009)

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
24 februari 2009
Tycker det ser sketbra ut! big_smile

301 Inlägg
24 februari 2009
annars har jag en fin bit kolfiber som skulle passa runt mätarna. smile
å fortfarande har du inte lagt till mig på msn tongue

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!

Sök