Min Nissan Skyline R33 GTS-T..."Skyen". - Kärran såld.

Janken Driver
10 mars 2009 · 2 111 Inlägg

Ändrat namnet på bilen nu, vet inte varför men kände inte för det gamla till 100 hehe. Så nu får den helt enkelt heta Skyen eftersom det är de jag o de flesta andra kallar den.

PÖSS!

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
tobbeh78 !
10 mars 2009 · 543 Inlägg

Ska bli kul att se bilen, får ta en skyline träff uppe i falun eller så.. tongue

Trött och bitter?? javisst!
Janken Driver
10 mars 2009 · 2 111 Inlägg

tobbeh78 skrev:
Ska bli kul att se bilen, får ta en skyline träff uppe i falun eller så.. tongue

Hoppas de blir så bra som man vill innan dess smile.Detsamma föresten! smile. Jafan!, brukar väl vara nån skylineträff i borlänge också har jag för mig smile!



Fälgarna lämnade till blästring!

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
geteen
10 mars 2009 · 14 Inlägg

Fyfan, blev ett bra projekt bara för att få av ett hjul.. haha wink
Har du fått på riktiga fronten nu btw? yikes

steifan DR!FTT3KN!K3R
10 mars 2009 · 10 427 Inlägg

Ser fram emot resultatet av hjulrenoveringen big_smile Ta gärna lite bilder på fälgarna när dom är blästrade också.

BMW 325i "M-Sport" (2006)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
tobbeh78 !
11 mars 2009 · 543 Inlägg

Janken skrev:

tobbeh78 skrev:
Ska bli kul att se bilen, får ta en skyline träff uppe i falun eller så.. tongue

Hoppas de blir så bra som man vill innan dess smile.Detsamma föresten! smile. Jafan!, brukar väl vara nån skylineträff i borlänge också har jag för mig smile!



Fälgarna lämnade till blästring!

MVH Janken

Ah okej, då får man hoppas att man får höra om den..

ser bra ut det här..

Vad blir det för lack på fälgarna?
En kompis fick sina fälgar pulverlackade, blev riktigt bra.

Trött och bitter?? javisst!
Janken Driver
11 mars 2009 · 2 111 Inlägg

tobbeh78
- Hojjtar självklart när jag hört något smile!.
Varit o snackat mer med lacken nu, dom kommer bli svarta med en röd kant på ca 5mm längst ut. smile.
Vad han lackar med osv låter jag han avgöra då han jobbar med detta dagligen. Han verkade iaf bli lite mer eggad när han hörde vilken bil fälgarna skulle hamna på smile!.


Fälgarna hemma från blästring!  Åker till lack efter lite finslip samt att de lär trilla in lite mer mynt först... men sen så! smile.

Som sagt, svarta med röd kant är färgen som hamnar på dem smile!

Kommer bilder på fälgarna blästrade senare under dagen.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
NETTAN Girls go fast
11 mars 2009 · 893 Inlägg

fan vad de tar sig sa mordbrännaren tongue hehe. kommer nog bli jäkligt snyggt när de är "klart" smile

såg ut att vara mindre skön plats att sussa på tongue men kanske med en kudde.

Japsdämpare på en volvo är som stegrande älgdekaler på en Japsbil.
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=117874
Honda Civic Coupè "Angel Dust" (1994)
Janken Driver
11 mars 2009 · 2 111 Inlägg

Steifan
- självklart! smile.

Zuperior
- Jo de rör på sig smile!. Är ju inte så mycket kvar av vintern nu så gäller o hålla bollen i rullning.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE!

Idag vid 10 tiden ringde de från firman som blästrade fälgarna och talade om att de var klara. Så for o hämtade dem vid 11 snåret...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/591439_o0wr3j.jpg
Nyblästrade!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/591445_a8a9ki.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/591448_ouqsgm.jpg

Skitnöjd med resultatet!.
Varit o visat upp resultatet för lackeraren och snackat lite. Ska slipa av dem lite lätt en vända sen in på lack så fort de finns mynt till det! smile. Känns bra att de är på g, snart en sak mindre att tänka på big_smile!.

Senare under dagen pillade jag och Tobbe dit de tre resterande coiloversen. Kanon att vara två då en lär vara inuti bilen o en utanför om de ska gå snabbt o smidigt!. Sen är det ju ett stort plus med trevligt sällskap big_smile!.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/591470_vocb4y.jpg
Mek med coilovers!.
Någonstans där inne gömmer han sig haha...

Vi båda är ganska imponerade av hur lättmekat det var. Inga krångliga saker utan gick faktiskt snabbt o smidigt smile!. Märks att det kommer bli viss skillnad redan nu smile.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/591485_uf4uav.jpg
Hjulet i luften med coilovern.

Ska justera in allt sen när man får ner bilen på jorden igen. Justnu är det ju lönlöst att försöka sig på något slutgiltligt finlir vad gäller den biten.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/591493_j77u4g.jpg

Over and out! smile

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
CarpeDiem German Engineering
11 mars 2009 · 9 083 Inlägg

Länge sen man följde den här tråden men det ser riktigt bra ut, Janken smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
sirmiro Double-Unicorn Rider
11 mars 2009 · 2 486 Inlägg

Här jobbas det friskt. tongue Du får se till att få klart allt och köra ner till elmia så vi kan ta ett race tidigt. Sen kan vi ju ta ett efter sommarn när vi båda lärt oss hantera maskinerna. wink

Janken Driver
12 mars 2009 · 2 111 Inlägg

CarpeDiem
- Kul att höra! smile

sirmiro
- Jofan, nu kan man inte ligga på latsidan!. Gäller o göra så mycket de bar går med de resurser man har. Får se om man drar ner till elmia, beror på ekonomi osv. Men skulle vara gött wink. En lite trist sak är dock att jag är lite "nervös" inför att spetta järnet nån längre stund med bilen då soppasystemet borde få sig en uppgradering vad gäller spridare o pump samt mappas om. Men finns inga pengar till sådant denna vinter och går att köra som det är nu så. Men detdär "borde" ligger i bakhuvudet hehe sad. Ska nog kunna ge dig en match iaf wink... Håller med. Man kommer ju vara rookie sen i vår haha big_smile!

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
sirmiro Double-Unicorn Rider
12 mars 2009 · 2 486 Inlägg

kan du inte ge mig en match blir jag orolig fr din körning. wink Du har ju lite förbättringar monterade och ett par hundra kilo mindre att släpa på, och 200meter klarar du väl på några sekunder så det inte skadar motorn, eller nåt... wink Nej, ingen chansning med motorer, men vore kul att snacka skit. big_smile

Janken Driver
12 mars 2009 · 2 111 Inlägg

sirmiro skrev:
kan du inte ge mig en match blir jag orolig fr din körning. wink Du har ju lite förbättringar monterade och ett par hundra kilo mindre att släpa på, och 200meter klarar du väl på några sekunder så det inte skadar motorn, eller nåt... wink Nej, ingen chansning med motorer, men vore kul att snacka skit. big_smile

Försökte bara vara ödmjuk, ska piska skiten ur dig wink. hehe.Precis. Instämmer, skulle vara sköjj! big_smile.
Börjar närma sig våren nu o att nöta in växlingen med fel hand haha big_smile!

Senast redigerat av Janken (12 mars 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
sirmiro Double-Unicorn Rider
12 mars 2009 · 2 486 Inlägg

Janken skrev:

sirmiro skrev:
kan du inte ge mig en match blir jag orolig fr din körning. wink Du har ju lite förbättringar monterade och ett par hundra kilo mindre att släpa på, och 200meter klarar du väl på några sekunder så det inte skadar motorn, eller nåt... wink Nej, ingen chansning med motorer, men vore kul att snacka skit. big_smile

Försökte bara vara ödmjuk, ska piska skiten ur dig wink. hehe.Precis. Instämmer, skulle vara sköjj! big_smile.
Börjar närma sig våren nu o att nöta in växlingen med fel hand haha big_smile!

big_smile jag lägger i en växel, lutar mig bakåt och knappar på stereon innan jag trycker på gasen och bilen sköter allt. cool

Janken Driver
12 mars 2009 · 2 111 Inlägg

sirmiro skrev:

Janken skrev:

sirmiro skrev:
kan du inte ge mig en match blir jag orolig fr din körning. wink Du har ju lite förbättringar monterade och ett par hundra kilo mindre att släpa på, och 200meter klarar du väl på några sekunder så det inte skadar motorn, eller nåt... wink Nej, ingen chansning med motorer, men vore kul att snacka skit. big_smile

Försökte bara vara ödmjuk, ska piska skiten ur dig wink. hehe.Precis. Instämmer, skulle vara sköjj! big_smile.
Börjar närma sig våren nu o att nöta in växlingen med fel hand haha big_smile!

big_smile jag lägger i en växel, lutar mig bakåt och knappar på stereon innan jag trycker på gasen och bilen sköter allt. cool

hehe softish wink. Själv har man inte ens någon stereo cool

Senast redigerat av Janken (12 mars 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
12 mars 2009 · 2 111 Inlägg

MiniUpdate

Lackat samtliga nav,bromssköldar idag. Så nu är iaf den biten klar, oken nästa. Och så fort pengar kommer in så åker fälgarna på lack. Dock väntar jag gärna lite då jag inte vill ha dem på bilen ännu o inte har något bra ställe att förvara nylackerade fälgar på förutom i min lägenhet. 4 våningar upp utan hiss.

Beställt lite smått o gott ikväll iaf.

Apexi Turbotimer
Kromringar till mätarhuset
Röd Vinyl till fälgarna

Tänkte om angående fälgarna och dess lack. Kommer låta lackeraren dra över dem med svart bara. Sen kör jag kanten med vinyl anpassad för just den ändamålet. Billigt o bra. Råkar man då kantstöta eller tröttna är det bara att riva av och byta.

Hmm..ja de va väl allt jag hade att bjuda på ikväll. Glömde kameran men hade inte blivit så "roliga" bilder iallfall så.

Pöss på er smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
geteen
12 mars 2009 · 14 Inlägg

Janken skrev:
Tänkte om angående fälgarna och dess lack. Kommer låta lackeraren dra över dem med svart bara. Sen kör jag kanten med vinyl anpassad för just den ändamålet. Billigt o bra. Råkar man då kantstöta eller tröttna är det bara att riva av och byta.

Det där låter som en väldigt bra idé hörrö.. smile

tobbeh78 !
13 mars 2009 · 543 Inlägg

Hehehe så du har också märkt hur lätt skruvad skylinen verkar vara? tongue
Om man jämnför Mx-6an med skylinen så är det ju en dröm att skruva skyen smile

Senast redigerat av tobbeh78 (13 mars 2009)

Trött och bitter?? javisst!
Janken Driver
13 mars 2009 · 2 111 Inlägg

tobbeh78 skrev:
Hehehe så du har också märkt hur lätt skruvad skylinen verkar vara? tongue
Om man jämnför Mx-6an med skylinen så är det ju en dröm att skruva skyen smile

JA! smile. Kan bara hålla med!. Stor fördel är ju att man inte har allt fastrostat som majoriteten av svensksålda bilar av samma årsmodell har.

Men sen verkar nissan (Prince tongue wink ) folket tänkt till lite när de byggde bilen. Hjälpte zolle byta dämpare på sin supra och fram var det en bra mycket större operation än på skyen.

Inte för inte... - http://www.googlefight.com/index.php?la … yota+supra   wink (en gnutta humor, alla supra-ägare behöver inte hata mig! haha )
Edit: fuck, såg nu att supran gått upp haha. (Förut var skyline överlägsen hehe)

MVH Janken

Senast redigerat av Janken (13 mars 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang