3165
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
14 juli 2012
Extrazz skrev:
Feltemas motorstativ och motorlyft är bra skit. går dock att hitta några hundra kr billigare om man kollar runt.

motorstativet är enligt mig ren jävla skit ! lyften funkar dock ok ...

bättre att bygga eget stativ smile

16 197 Inlägg
14 juli 2012
CHEEVA skrev:
Extrazz skrev:
Feltemas motorstativ och motorlyft är bra skit. går dock att hitta några hundra kr billigare om man kollar runt.

motorstativet är enligt mig ren jävla skit ! lyften funkar dock ok ...

bättre att bygga eget stativ smile

har kört med biltemas stativ till 3 olika motorer jag renoverat.. funkar hur bra som helst.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Putsar Cosworth
195 Inlägg
15 juli 2012
Streeetkadett skrev:
Biltemas däckmaskin hur funkar den? Ska ha hemma i garaget och lägga om lite burndäck/ vinterdäck mm..tänkte om någon testat? "läste på forum" "ser klen ut" och så vidare behöver jag inte veta utan vill veta från någon som haft sin ett tag och hur den funkar. //Micke

Har sett den i butiken, ser inte så kraftig ut. Rekommenderar Verktygsbodens däckmaskiner.

Audi hatare.

Smålänning
7 887 Inlägg
15 juli 2012
Du har garanti. Jag har också funderat på att köpa en, tror verkligen inte det är något fel på den.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
15 juli 2012
mercaa skrev:
Funderat på de med, det där relay harness för 13dollar extra vad är det för nåt? Å behövs de?

relay harness är extra långa kablar om man tex ska ha xenon i extraljusen smile

Avstängd
10 388 Inlägg
15 juli 2012
Alex-s skrev:
mercaa skrev:
Funderat på de med, det där relay harness för 13dollar extra vad är det för nåt? Å behövs de?

Åh nej...förlängningskabel och "relay harness" är inte samma sak (hörs väl t.o.m på namnet?)

Beskrivningen står ju dessutom på vvme

"Relay harness for direct connection between the ballast and the battery so that the HID conversion kit draws power directly from the battery to protect the stock harness. A 30A relay box is included.

On certain model of cars, it is necessary to install the HID conversion kit using a relay harness for it to function properly."

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
15 juli 2012
it_mutt skrev:
Alex-s skrev:
mercaa skrev:

Åh nej...förlängningskabel och "relay harness" är inte samma sak (hörs väl t.o.m på namnet?)

"Relay harness for direct connection between the ballast and the battery so that the HID conversion kit draws power directly from the battery to protect the stock harness. A 30A relay box is included.

On certain model of cars, it is necessary to install the HID conversion kit using a relay harness for it to function properly."

jag vet vad det betyder, men när jag beställde "relay harness" fick jag extra långa kablar.

hur säljarna formulerar sin engelska kan vara värt att tänka på isåfall

3 722 Inlägg
15 juli 2012
något rostylösande som ni kan rekommendera? har lite ytlig rost i 2st skärmar som måste bort.

Avstängd
10 388 Inlägg
15 juli 2012
Alex-s skrev:
it_mutt skrev:
Alex-s skrev:

jag vet vad det betyder, men när jag beställde "relay harness" fick jag extra långa kablar.

hur säljarna formulerar sin engelska kan vara värt att tänka på isåfall

Ja, deras (vvme) beskrivning av "relay harness" säger ju klart o tydligt vad det är iaf.

Nåja, nog med OT från mig

KHRacing
15 juli 2012
Trådstartare
fantomen skrev:
Streeetkadett skrev:
Biltemas däckmaskin hur funkar den? Ska ha hemma i garaget och lägga om lite burndäck/ vinterdäck mm..tänkte om någon testat? "läste på forum" "ser klen ut" och så vidare behöver jag inte veta utan vill veta från någon som haft sin ett tag och hur den funkar. //Micke

Har sett den i butiken, ser inte så kraftig ut. Rekommenderar Verktygsbodens däckmaskiner.

vet om flertalet företag & privatpersoner som har dessa utan minsta problem alls.

Så köp du, är du missnöjd så har du ju garanti.

KHRacing
15 juli 2012
Trådstartare
granadadr skrev:
nu har jag inte läst HELA tråden,, men deras tunna kapskivor är ingen höjdare,, idag slaktade jag en bil å kapade lite plåt,, jag kapade på 3 ställen,, hundbenet hö, å vä, samt ett avgassystem,, det gick en kapskiva per grej,, så jag tror jag köper mina kapskivor på jula i stället,, lite dyrare ja,, men håller bättre

Bara en tanke här att du trycker för hårt. jag hade en enda kapskiva till min huvudbåge när den måttades in O det var cirka 30 kapningar i ett 38x3mm stålrör.

Sedan är man det minsta oförsiktig så sprängs dem dock lätt.

7 487 Inlägg
15 juli 2012
KHRacing skrev:
granadadr skrev:
nu har jag inte läst HELA tråden,, men deras tunna kapskivor är ingen höjdare,, idag slaktade jag en bil å kapade lite plåt,, jag kapade på 3 ställen,, hundbenet hö, å vä, samt ett avgassystem,, det gick en kapskiva per grej,, så jag tror jag köper mina kapskivor på jula i stället,, lite dyrare ja,, men håller bättre

Bara en tanke här att du trycker för hårt. jag hade en enda kapskiva till min huvudbåge när den måttades in O det var cirka 30 kapningar i ett 38x3mm stålrör.

Sedan är man det minsta oförsiktig så sprängs dem dock lätt.

nja inte just det,, men dem går ner sig fort,, meo så räcker dem mindre än just julas,, just att det blir skador får man räkna med,, hände mig i förrgår,, vart lite dumt så det blev ett hack i skivan,, bara å kasta wink

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
15 juli 2012
Digital_Kicker skrev:
något rostylösande som ni kan rekommendera? har lite ytlig rost i 2st skärmar som måste bort.

punktbläster! det bästa jag använt

V O L V O
401 Inlägg
17 juli 2012
Farsan köpte nyligen en blandare från Biltema för 299 kronor.
Fungerar kort sagt: skitbra! lol

Länk: http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Badru … are-86568/

Vi visste inte om att det fanns så högt tryck i vattenledningarna smile

/Mike_87

V O L V O 7 4 0

Greve
4 Inlägg
18 juli 2012
Någon som har en åsikt om deras "nya" 1/2" mutterdragare? (förlängd drivtapp), angivet maxvrid: 813Nm
Tycker luftförbrukningen på 125 l/m antyder att den är i klenaste laget?

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl … app-71903/

Fingrar på en 9000 CSE 2.3T -96 =)

438 Inlägg
18 juli 2012
Köpte kamrem till kärringens bil (Audi 80 2,0e)
Kamremmen var 3 kuggar för kort och spännaren stämmde inte heller,
Dubbelkollade i både katalogen och på nätet och jag hade fått rätt sats men grejorna passde inte ändå,
Vet inte hur många gånger man har kört tillbaka för deras grejor inte stämmer eller är trasiga,
har slutat handla bildelar där helt nu, deras verktyg funkar dock rätt bra

MVH VAnd3rsson

367 Inlägg
18 juli 2012
har maskerat min bil nyss och biltemas maskeringstejp är nog det sämsta jävla skit som finns efter ca 30 sek så lossnar tejpen slår man som en idiot på tejpen så sitter den kvar i ca 1min (ANVÄND INTE DEN TEJPEN) ska ringa i morgon och kräva pengarna tillbaka.

http://biltema.se/sv/Bygg/Tejp/Maskerin … ejp-29400/

Avstängd
10 388 Inlägg
18 juli 2012
Deras maskeringstejp har fungerat ypperligt de gånger jag har köpt den iaf

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
18 juli 2012
johan740_89 skrev:
har maskerat min bil nyss och biltemas maskeringstejp är nog det sämsta jävla skit som finns efter ca 30 sek så lossnar tejpen slår man som en idiot på tejpen så sitter den kvar i ca 1min (ANVÄND INTE DEN TEJPEN) ska ringa i morgon och kräva pengarna tillbaka.

Deras blå tycker jag har fungerat riktigt bra både vanligt och på bilen.

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

367 Inlägg
18 juli 2012
AD_ skrev:
johan740_89 skrev:

Deras blå tycker jag har fungerat riktigt bra både vanligt och på bilen.

då måste det vara något fel på denna leverans för den funkade inte bra

Sök