3192
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

2 411 Inlägg
18 juli 2012
johan740_89 skrev:
har maskerat min bil nyss och biltemas maskeringstejp är nog det sämsta jävla skit som finns efter ca 30 sek så lossnar tejpen slår man som en idiot på tejpen så sitter den kvar i ca 1min (ANVÄND INTE DEN TEJPEN) ska ringa i morgon och kräva pengarna tillbaka.

http://biltema.se/sv/Bygg/Tejp/Maskerin … ejp-29400/

Håller med dig till 100%.  Biltemas maskeringstejp är skitdålig

3 466 Inlägg
18 juli 2012
johan740_89 skrev:
AD_ skrev:
johan740_89 skrev:
har maskerat min bil nyss och biltemas maskeringstejp är nog det sämsta jävla skit som finns efter ca 30 sek så lossnar tejpen slår man som en idiot på tejpen så sitter den kvar i ca 1min (ANVÄND INTE DEN TEJPEN) ska ringa i morgon och kräva pengarna tillbaka.

http://biltema.se/sv/Bygg/Tejp/Maskerin … ejp-29400/

Deras blå tycker jag har fungerat riktigt bra både vanligt och på bilen.

då måste det vara något fel på denna leverans för den funkade inte bra

Fick du den att hålla i 30sek så skulle jag säga att du har fått en ovanligt bra! Brukar va svårt att få skiten att fästa alls tongue

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

2 656 Inlägg
18 juli 2012
M_icke_ skrev:
johan740_89 skrev:
AD_ skrev:

Deras blå tycker jag har fungerat riktigt bra både vanligt och på bilen.

Fick du den att hålla i 30sek så skulle jag säga att du har fått en ovanligt bra! Brukar va svårt att få skiten att fästa alls tongue

rengör man ytorna före har jag aldrig heller haft problem med maskeringstejpen

3 466 Inlägg
18 juli 2012
ekelund88 skrev:
M_icke_ skrev:
johan740_89 skrev:

Räcker dock att det är lite för hög luftfuktighet för att den ska vara värdelös..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

485 Inlägg
19 juli 2012
någon som vet om deras kolfiberfilm är bra ? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … -3D-33525/

Avstängd
1 714 Inlägg
19 juli 2012
KHRacing skrev:
fantomen skrev:
Streeetkadett skrev:
Biltemas däckmaskin hur funkar den? Ska ha hemma i garaget och lägga om lite burndäck/ vinterdäck mm..tänkte om någon testat? "läste på forum" "ser klen ut" och så vidare behöver jag inte veta utan vill veta från någon som haft sin ett tag och hur den funkar. //Micke

Har sett den i butiken, ser inte så kraftig ut. Rekommenderar Verktygsbodens däckmaskiner.

vet om flertalet företag & privatpersoner som har dessa utan minsta problem alls.

Så köp du, är du missnöjd så har du ju garanti.

Har testat denna ett antal gånger och den funkar helt klart för priset.
Inte ägt en så vet inte om den håller men har hållt några månader vad jag vet iaf.

Dock så är den bra till plåtfälgar eller inte så jättedyra alufälgar,
jag var bra nojig när jag drog på däck på 35 tusenkronorsfälgar på en sån maskin,
det går, men man måste veta exakt vad man håller på med. Armen är inte tillräckligt kraftig för sånt,
och sen orkar den inte sträcka på hårda däck så bra, då snackar vi lågprofil i större dimensioner.
Så runflat däck på 20" BMW fälgar är nog inte något jag rekommenderar.

733 Inlägg
19 juli 2012
Sam1r skrev:
någon som vet om deras kolfiberfilm är bra ? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … -3D-33525/

Jag har den till lite inredningsdetaljer i bilen min, första månaden så satt den väl bra, men sedan efter det så började den släppa på vissa ställen i kanter osv. Annars ser den bra ut, Man fick värma den för att den skulle bli lättare att hantera. Har den fortfarande i bilen , har inte blivit att köpa nån seriösare film ännu.

https://www1.garaget.org/archive/92/91656/218783/218783-2615310.jpg

Of World
3 378 Inlägg
19 juli 2012
Nogon som har erfarenhet av biltemas "Glas" till blinkers? funderar po att köpa till min Astra (vita) dom va riktigt billiga, men vissa säger att färgen inte bli bra osv..

ursäkta stavningen, befinner mig i tyskland.

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

285 Inlägg
19 juli 2012
M_icke_ skrev:
RightFront skrev:
masseT5R skrev:

Vad jag vet är att en av anledningarna Biltema är billiga, är att personalen inte ska vara bildade
på vad nu det ska vara, det kostar pengar, dom ska kunna peka åt rätt håll och fylla på hyllorna etc..
så man får se det lite som en självplock..jag ser inte det som ett problem, jag vet alltid vad jag ska ha,
annars får ni som inte har nån koll på vad ni nu ska ha, ni får åka till Mekonomen, Meca..där finns det folk som kan
svara lite mera på vad ni nu inte verka ha nån aning, på vad ni ska ha..eller lämna in bilfan till verkstad.

Självklart är det så, det är ju inte som jag skrivker: "HELVETE FICK FEL GREJER PÅ BILTEMA, KOMMER FAN ALDRIG MER ÅKA DIT!!!!!!!" roll Konstaterade bara att de oftast inte har koll (finns andra lågpris ställen där personalen faktiskt lär sig lite om grejerna) 

Tycker de har ett billigt och bra utbud (med varierande kvalité), vet vad jag ska ha och om de ger mig fel vid disken så påpekar jag det snällt smile (för övrigt så gillar jag inte att handla över disken, tycker allt borde vara på hyllorna, men de har väl sina skäl)

Men Biltema är heligt för många här på garaget, kritik mot de blå/grå varuhuset uppskattas inte...

Här i stan har dom börjat anställa Punkare och invandrare. Detta istället för folk som faktiskt kan någonting om bilar.

Finns säkert gott om invandrare & punkare som kan mer om bilar än du & många andra här.
undrar hur dum man får bli?

För övrigt håller jag med andra, det varierar mycket.
Bromsklossar tycker jag slits lite väl fort för att vara värt att slänga pengar på där.
stabiliseringsstag  till gamla v70  håller minst lika bra (dåligt) som Volvos orginal som är underdimensionerade.
och då man får byta dom titt som tätt (lika ofta) så kan man lika gärna ta dom som kostar 30% av volvo orginal.

en satans jävla Volvo.

5 198 Inlägg
19 juli 2012
KHRacing skrev:
fantomen skrev:
Streeetkadett skrev:
Biltemas däckmaskin hur funkar den? Ska ha hemma i garaget och lägga om lite burndäck/ vinterdäck mm..tänkte om någon testat? "läste på forum" "ser klen ut" och så vidare behöver jag inte veta utan vill veta från någon som haft sin ett tag och hur den funkar. //Micke

Har sett den i butiken, ser inte så kraftig ut. Rekommenderar Verktygsbodens däckmaskiner.

vet om flertalet företag & privatpersoner som har dessa utan minsta problem alls.

Att vara missnöjd har inget med garanti att göra

gamlingen skrev:
KHRacing skrev:
fantomen skrev:

Att vara missnöjd har inget med garanti att göra

nja, garanti innebär att varan fungerar och behåller kvaliteten under en förutbestämd tid

Så de beror ju på vad missnöjet grundar sig i, är man missnöjd för att man tycker det är en ful färg på maskinen har inget med garantin att göra

Men oftast brukar man vara missnöjd pga att den kanske inte fungerar eller fungerar väldigt dåligt = varan fungerar inte tillfredsställande eller kvalitén; typ om knappar ramlar av, lacksläpp o.s.v. Och då kan visst garantin ha betydelse smile Sen är garanti frivilligt att lämna, så kan vara lite olika från företag till företag smile sen finns det "alltid" en reklamationsrätt

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

V O L V O
401 Inlägg
19 juli 2012
ekelund88 skrev:
M_icke_ skrev:
johan740_89 skrev:

Precis, rengör man ytorna före har jag aldrig heller haft problem med maskeringstejpen
Precis. Det måste vara rent om tejpen ska fästa överhuvudtaget.
Jag köpte biltemas maskeringstejp och den satt ett helt dygn.

V O L V O 7 4 0

V O L V O
401 Inlägg
19 juli 2012
opel_vectra_gts skrev:
Nogon som har erfarenhet av biltemas "Glas" till blinkers? funderar po att köpa till min Astra (vita) dom va riktigt billiga, men vissa säger att färgen inte bli bra osv..

köpte av misstag fel blinkers/varselljus till min 740 och den färgen stämmer inte alls.
Såg mera ut som rödorange än gulorangea.
Det värsta är att olika sidor har olika färger hmm
Det gäller att öppna kartongerna och kolla färgen INNAN man köper.

Men kvaliteten såg ganska bra ut smile
ingen billig plast som var tunn, men det finns såklart original som håller betydligt bättre.

V O L V O 7 4 0

Of World
3 378 Inlägg
19 juli 2012
Mike_87 skrev:
opel_vectra_gts skrev:

köpte av misstag fel blinkers/varselljus till min 740 och den färgen stämmer inte alls.

ingen billig plast som var tunn, men det finns såklart original som håller betydligt bättre.

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilreserv … ERS-76559/

Tänkte po dessa, kan de bli helt fel färg po de glaset?

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

285 Inlägg
19 juli 2012
opel_vectra_gts skrev:
Mike_87 skrev:
opel_vectra_gts skrev:

Wow.. med det briset så kan man ju chansa. Galet billigt.

en satans jävla Volvo.

485 Inlägg
19 juli 2012
benz_89 skrev:
Sam1r skrev:

Jag har den till lite inredningsdetaljer i bilen min, första månaden så satt den väl bra, men sedan efter det så började den släppa på vissa ställen i kanter osv. Annars ser den bra ut, Man fick värma den för att den skulle bli lättare att hantera. Har den fortfarande i bilen , har inte blivit att köpa nån seriösare film ännu.

http://www1.garaget.org/archive/92/9165 … 615310.jpg

okej tackar då vet jag smile

1 436 Inlägg
19 juli 2012
opel_vectra_gts skrev:
Mike_87 skrev:
opel_vectra_gts skrev:

Vi köpte till en tidig 850 och det var inget fel på glaset mer än att strukturen var lite annorlunda jmf. med orginal så man såg att det var bytt, jag skulle därför byta båda sidor för att det ska ha samma stuktur på båda sidorna. Men du kanske har gula nu och ändå ska byta båda.

/C

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Of World
3 378 Inlägg
19 juli 2012
Caffe skrev:
opel_vectra_gts skrev:
Mike_87 skrev:

Vi köpte till en tidig 850 och det var inget fel på glaset mer än att strukturen var lite annorlunda jmf. med orginal så man såg att det var bytt, jag skulle därför byta båda sidor för att det ska ha samma stuktur på båda sidorna. Men du kanske har gula nu och ändå ska byta båda.

/C

Tack för svar alla.

Ju ska ju byta båda, just för att jag har oranga, var ju billigt så värt att testa å se iaf tongue

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

550 Inlägg
19 juli 2012
kan klämma in att jag idag använde biltemas domkraft när ja skulle fixa på bilen. sen så märkte jag att bilen sjönk i ganska så skaplig hastighet ner mot backen, och de va under tiden då däcket låg vid sidan om bilen.

Så ja rekomenderar INTE domkrafterna, livs farligt

367 Inlägg
19 juli 2012
Mike_87 skrev:
ekelund88 skrev:
M_icke_ skrev:

Precis, rengör man ytorna före har jag aldrig heller haft problem med maskeringstejpen
Precis. Det måste vara rent om tejpen ska fästa överhuvudtaget.
Jag köpte biltemas maskeringstejp och den satt ett helt dygn.

var där idag och pratade med dom och dom har fått fler klagomål ang tejpen, fel under tillverkningen sa dom men dom ville inte betala tillbaka pga av att jag använt den:mad:

Sök