2078
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
22 oktober 2012
VAnd3rsson skrev:
Kom på en grej till!
hällde på biltema olja i brist på annat när jag bytte toppackning, efter det så har bilen PISSAT olja,
Hade aldrig de problemet när jag körde på min vanliga Castrol Edge,

MVH VAnd3rsson

biltema olja löste upp all skit som inte castrol oljan gjorde sen började de läcka wink dvs att biltema oljan va bättre hehe

VAnd3rsson skrev:
Kom på en grej till!
hällde på biltema olja i brist på annat när jag bytte toppackning, efter det så har bilen PISSAT olja,

MVH VAnd3rsson

Oskriven regel, man får inte klaga på Biltema olja

men varit med om samma i en gammal BMW och en 740

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
22 oktober 2012
Har haft 23 egna bilar med biltemas olja så jag har lite svårt att tro att det är nåt fel på den. 23 olika bilar med en årmodellspridning från -56-92 och totalt över 25000 mil får mig att tro att jag testat den hyggligt grundligt. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
22 oktober 2012
RD_87 skrev:
Har haft 23 egna bilar med biltemas olja så jag har lite svårt att tro att det är nåt fel på den. 23 olika bilar med en årmodellspridning från -56-92 och totalt över 25000 mil får mig att tro att jag testat den hyggligt grundligt. smile

Kan inte mer än hålla med dig, har själv kört 10tals bilar utan problem smile

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658

543 Inlägg
22 oktober 2012
Är det bara jag eller verkar biltemas helsyntet 10 - 40 olja vara väldigt tunn direkt ur flaskan.
Jag tycker mig uppleva att skillnad mellan en "märkesolja" 10 - 40 och biltemas, den är liksom så lättflytande, men det kanske är bara jag som sagt..

Trött och bitter?? javisst!

733 Inlägg
22 oktober 2012
Är det någon som testat Biltemas Led ficklampa som man laddar i cigguttaget? Köpte en sån för skojj skull så att man alltid har med sig en lampa i bilen. När man sticker i lampan i uttaget så indikerar den blått för att den laddas, men kommer den lampan att slockna och lampan sluta laddas när den är fulladdad eller kommer den alltid ligga och dra ström?

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … bar-39620/

Tack på förhand!
/Henke

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 oktober 2012
VAnd3rsson skrev:
Kom på en grej till!

MVH VAnd3rsson

har kört med biltema olja i trimmad 940 turbo (3år) som körts riktigt hårt utan några alls problem . tror det bara är en tillfällighet att det börja läcka for dig.

har med haft lite små problem med deras hjullager men tror mer på att det är jag som klantat mig vid montering

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

550 Inlägg
23 oktober 2012
biltemas spindel led= No Good.
har börjat glappa igen efter 6 mån körning sad

1 517 Inlägg
23 oktober 2012
Deras hjulmuttrar är skit, går inte spänna som man ska. Min kompis tappade enna däcket efter 4mil.

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
23 oktober 2012
Tubbex skrev:
Deras hjulmuttrar är skit, går inte spänna som man ska. Min kompis tappade enna däcket efter 4mil.

och han efterspände som man ska göra ????

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

84 Inlägg
23 oktober 2012
Kört med Biltemas oljor i både bilar, sporthojjar och crossar i flera år, aldrig något problem.

Har nu kört med Biltemas bromsskivor på min och brorsans cross i en säsong, funkat riktigt bra!

2 411 Inlägg
23 oktober 2012
TimR skrev:
Kört med Biltemas oljor i både bilar, sporthojjar och crossar i flera år, aldrig något problem.

Har nu kört med Biltemas bromsskivor på min och brorsans cross i en säsong, funkat riktigt bra!

Du kanske inte kör så mycket då? klossar och skivor räcker inge länge alls när man kör  mycket

1 366 Inlägg
23 oktober 2012
Nä jag håller med dig här. Upplever helt klart att biltemas motsvarighet till kvalitetsoljor är tunnare. Det kanske beror på mindre tillsatser

tobbeh78 skrev:
Är det bara jag eller verkar biltemas helsyntet 10 - 40 olja vara väldigt tunn direkt ur flaskan.
Jag tycker mig uppleva att skillnad mellan en "märkesolja" 10 - 40 och biltemas, den är liksom så lättflytande, men det kanske är bara jag som sagt..

1 366 Inlägg
23 oktober 2012
Fast det är bra bett i klossarna, men de håller ju max en bandag medan exempelvis pagid klarar 3+ vid samma körning

Nybergrobin skrev:
TimR skrev:

Du kanske inte kör så mycket då? klossar och skivor räcker inge länge alls när man kör  mycket

438 Inlägg
23 oktober 2012
Richtenb skrev:
Nä jag håller med dig här. Upplever helt klart att biltemas motsvarighet till kvalitetsoljor är tunnare. Det kanske beror på mindre tillsatser

tobbeh78 skrev:

Det var denna oljan jag slog i bilen efter toppacknings bytet, efter det har bilen bara läck överallt,
Kanske det är för den är så jävla tunn som det läcker?
Brukar normalt köra på castrol edge 5w-30 annars och då hade jag aldrig detta problemet, helt hundra tät alltid annars

Mvh VAnd3rsson

1 366 Inlägg
23 oktober 2012
Jag kör inte på biltema olja i någon av mina bilar. Jag tror inte att oljan från biltema är skitdålig men den är inte densamma som varken Castrol Edge eller exempelvis OKQ8 Formula excel. Det är enkelt att kolla på andel PAO eller Viscoindex och det har jag kontrollerat. Min största oro är dock att den är så satans tunn som ni säger, efter 800 mil är det som vatten som rinner ur även om motorn är kall.

VAnd3rsson skrev:
Richtenb skrev:

tobbeh78 skrev:

Det var denna oljan jag slog i bilen efter toppacknings bytet, efter det har bilen bara läck överallt,
Kanske det är för den är så jävla tunn som det läcker?
Brukar normalt köra på castrol edge 5w-30 annars och då hade jag aldrig detta problemet, helt hundra tät alltid annars

Mvh VAnd3rsson

Snäll pöjk
703 Inlägg
23 oktober 2012
Som du säger med oljan.. köpte 10-40, kört nu ca 1000 min och har börjat läcka olja från turbo och filter.. vet ej om det beror på oljan eller något annat. Ska iallafall byta oljan nu och se om man kan stoppa läckandet. Går inte igenom besiktningen som det ser ut nu...

Ack vet jag förgasarmotorer!

Herr
1 722 Inlägg
23 oktober 2012
mangedif skrev:
Som du säger med oljan.. köpte 10-40, kört nu ca 1000 min och har börjat läcka olja från turbo och filter.. vet ej om det beror på oljan eller något annat. Ska iallafall byta oljan nu och se om man kan stoppa läckandet. Går inte igenom besiktningen som det ser ut nu...

Beror ju på att motorn är otät, den tjockare oljan tätar kanske bättre, men din motor är inte i bästa skick ifall tunnare olja läcker ut. Jag har kört biltema olja i alla mina kärror, har funkar hur bra som helst utan läckage, och skulle det vara läckage, då är det dags o se över packboxarna och andra ytor där olja kan läcka ut.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Dumpersförare.
970 Inlägg
23 oktober 2012
Deras bilvax kommer jag inte köpa mer. är inte nöjd. kör inte med maskin. utan för hand men jag fick polera av det i flera tim har fått blöta det en gång för det blev bara prickar för att få av det. sen dammar det mycket. har inte detta problemet med sonax.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Avstängd
10 388 Inlägg
23 oktober 2012
VolvoCoffe skrev:
Deras bilvax kommer jag inte köpa mer. är inte nöjd. kör inte med maskin. utan för hand men jag fick polera av det i flera tim har fått blöta det en gång för det blev bara prickar för att få av det. sen dammar det mycket. har inte detta problemet med sonax.

Vet iofs inte vilket av deras vax det var du hade problem med. Vet jag använde något från Biltema i våras och tyckte att det var helt ok för priset. Sen att det säkerligen inte håller lika länge, det är en annan femma, och i ärlighetens namn vore det väl konstigt om det gjorde det.

Sen, menar, biltemas dyraste vax kostar vad? 70:-?

Får man ens Sonax billigaste för det?

Är väl lite där jag tycker folk gör så galet fel (inget riktat mot dig VolvoCoffe, utan bara rent generellt); man köper något på Biltema, ofta långt under vad ex.vis motsvarande reservdel kostar original/mekonomen, och sen blir man så mäkta förvånad över att den faktiskt inte håller -minst- lika bra som originaldelen.

Anser att man i mångt och mycket får vad man betalar för, men, Biltema har, i mitt tycke, mycket som håller "likvärdig" kvalité med saker som på ex.vis Mekonomen kostar det dubbla eller mer

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök