3406
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

österbybruk
267 Inlägg
27 mars 2015
jag köpte biltemas 125mm vinkelslip för några år sedan, den höll några skivor, sen rasade vinkelväxeln... fick ut en ny på garantin samma vecka. den öppnade jag vinkelväxeln på innan jag började använda den och hittade felet på varför den första rasade, fettklumpen som ska smörja dreven låg i ett hörn och kuggarna var torra! fyllde på med entreprenadfett, då höll den flera år innan kolena tog slut.
för mej är biltemas vinkelslipar ett vettigt alternativ om man bara kapar småsaker nån  ibland, då är ju en aeg eller nåt sånt bara onödigt

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!

1 705 Inlägg
27 mars 2015
volvo-93 skrev:
Biltemas billigaste vinkelslip är grymt hållbar kört hårt med den i 2 år kanske. Aldrig haft problem med deras varor Biltema är perfekt smile

Då har vi väldigt skilda erfarenheter av just vinkelslipar, Biltemas brukar ha en livslängd på max någon månad i vårat garage. Växellådorna ryker nästan alltid om man gör något mer ansträngande en typ kapar en bult.
Och det var knappast ett måndagsex då vi förbrukat en hel driva av dom, dom är närmast att betrakta som förbrukningsvaror numera.
Nån gång i månaden så fyller man på Bräkleen, våtservetter, kaffebryggaren, vattendunken och förrådet med vinkelslipar.

österbybruk
267 Inlägg
27 mars 2015
du kanske ska köpa en AEG istället... en sådan kostar ju mindre än 10 biltemaslipar tongue och går den sönder är det livstidsgaranti big_smile

rcy skrev:
volvo-93 skrev:
Biltemas billigaste vinkelslip är grymt hållbar kört hårt med den i 2 år kanske. Aldrig haft problem med deras varor Biltema är perfekt smile

Då har vi väldigt skilda erfarenheter av just vinkelslipar, Biltemas brukar ha en livslängd på max någon månad i vårat garage. Växellådorna ryker nästan alltid om man gör något mer ansträngande en typ kapar en bult.
Och det var knappast ett måndagsex då vi förbrukat en hel driva av dom, dom är närmast att betrakta som förbrukningsvaror numera.
Nån gång i månaden så fyller man på Bräkleen, våtservetter, kaffebryggaren, vattendunken och förrådet med vinkelslipar.

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!

Varvstopparn
460 Inlägg
27 mars 2015
Billigaste vinkelslipen har funkat fint i 6månader hos mig iallfall,och den behandlas som skit.
Bara knappen som man håller fast skivan med,när man byter skiva som pajat.

Lite stor och klumpig bara.

Däremot julas har jag pajat ett antal vinkelväxlar på..

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

5 866 Inlägg
27 mars 2015
kyngas skrev:
Billigaste vinkelslipen har funkat fint i 6månader hos mig iallfall,och den behandlas som skit.

Kört med biltemas 199kr vinkelslip nu i 3år utan bekymmer.

Har däremot en Meec-tools som drevet till vinkelväxeln lossnade från axeln och knappen vid skivbyte har gått sönder och flygit iväg. Drevet lagades genom att svetsa fast det då det bara är ditpressat original och sen i med nytt fett.
Den maskinen används nu enbart till stålborste då det är för jobbigt att byta skivor på den tongue

1 705 Inlägg
27 mars 2015
moparfarmer skrev:
du kanske ska köpa en AEG istället... en sådan kostar ju mindre än 10 biltemaslipar tongue och går den sönder är det livstidsgaranti big_smile

rcy skrev:
volvo-93 skrev:

Hade en Bosch som gav upp efter typ 20 års trogen tjänst för ett tag sedan och har inte hunnit hitta en bra ersättare efter det, så det har blivit Biltema så länge.
Ska väl dock ta tag i det snart och skaffa en riktig maskin igen. En och annan Biltema kommer det nog alltid att finnas i garaget iaf, ibland behöver man ju billigt skit som är lätt att ersätta. smile

1 436 Inlägg
27 mars 2015
simlar skrev:
kyngas skrev:

Kört med biltemas 199kr vinkelslip nu i 3år utan bekymmer.

Har däremot en Meec-tools som drevet till vinkelväxeln lossnade från axeln och knappen vid skivbyte har gått sönder och flygit iväg. Drevet lagades genom att svetsa fast det då det bara är ditpressat original och sen i med nytt fett.
Den maskinen används nu enbart till stålborste då det är för jobbigt att byta skivor på den tongue

Min höll garantin ut ganska exakt men de är ju så billiga att det är bara köpa en till...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

2 411 Inlägg
28 mars 2015
rcy skrev:
moparfarmer skrev:

rcy skrev:

Hade en Bosch som gav upp efter typ 20 års trogen tjänst för ett tag sedan och har inte hunnit hitta en bra ersättare efter det, så det har blivit Biltema så länge.
Ska väl dock ta tag i det snart och skaffa en riktig maskin igen. En och annan Biltema kommer det nog alltid att finnas i garaget iaf, ibland behöver man ju billigt skit som är lätt att ersätta. smile

Grymt bra maskiner!  Kör överhängande bara med märkesmaskiner nu för tiden smile

468 Inlägg
5 april 2015
Köpte detta ändrör:
http://images.biltema.com/PAXToImageSer … arge/79465

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … ror-79460/

(art nr 79465)

Jag trodde det var ett simpelt ändör men efter montering märkte jag att det gjorde ett fruktansvärt fult och fake turboljud, och tänkte "såhär kan jag fan inte ha det"

Har temporärt demonterat det igen men undrar... Kan man lämna tillbaks varan med den anledningen? Det stod inget om att den hade ett äckligt pipande ljud i sig, eller kan man ta bort den funktionen själv?

4 229 Inlägg
6 april 2015
Var och handlade på Lidl idag

dom har ett sortiment med motorolja  bla. 5 liter 5W-40 för 169:- men även 10W-40 delsyntet

samt 5w-30 för dieselbilar med partikelfilter  1 liter för 56:-

troligen leverat av Pennasol och/eller Motorgold  med tanke på dunkarnas utformning

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

4 565 Inlägg
6 april 2015
Vad har det med Biltema att göra?

116 Inlägg
7 april 2015
Hej
jag undrar om har ni testat med http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Farg-o … rk-366000/

Funkar den bra eller skit?

409 Inlägg
7 april 2015
jimmytic skrev:
Hej
jag undrar om har ni testat med http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Farg-o … rk-366000/

Kört med den på sprayburk och den funkar bra tycker jag. Täcker okej och är hyfsat lätt att ta bort om man nu vill det/behöver det.

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

116 Inlägg
7 april 2015
svempus skrev:
jimmytic skrev:
Hej

Kört med den på sprayburk och den funkar bra tycker jag. Täcker okej och är hyfsat lätt att ta bort om man nu vill det/behöver det.

jag skyftar på att lacka hela bilen

Of World
3 378 Inlägg
7 april 2015
jimmytic skrev:
Hej

funkar.. lite väl bra..sitter somfan.

råkade få lite på däcket på sidan... får inte bort skiten '):

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

3 181 Inlägg
7 april 2015
granadadr skrev:
kostar ju typ som plastidip wink

Vart hittar du plastidip för den pengen?

7 490 Inlägg
8 april 2015
tobzter skrev:
granadadr skrev:
kostar ju typ som plastidip wink

Vart hittar du plastidip för den pengen?

räkna smile ,, 350kr/L = 1400 per 4 L jag har då iaf hittat plastidip för ca 1200kr per Gallon, 3,78 L

och Dupont
581 Inlägg
13 april 2015
spillolja skrev:

dom har ett sortiment med motorolja  bla. 5 liter 5W-40 för 169:- men även 10W-40 delsyntet

troligen leverat av Pennasol och/eller Motorgold  med tanke på dunkarnas utformning

HAAhahaha, såg själv samma för nån månad sen, sa till farsan, det är väl säkert tvättmedel i nytt format, 2 pallar längre bort, där stod det tvättmedel, från samma tillverkare som oljan ! big_smile lol lol big_smile

Hammare och gaffatejp är allt som behövs.
Sitter nånting fast när det borde vara löst? Använd Hammaren!
Sitter nånting löst när det borde sitta fast? Använd Gaffatejp!

7 490 Inlägg
13 april 2015
Dupond skrev:
spillolja skrev:

HAAhahaha, såg själv samma för nån månad sen, sa till farsan, det är väl säkert tvättmedel i nytt format, 2 pallar längre bort, där stod det tvättmedel, från samma tillverkare som oljan ! big_smile lol lol big_smile

hahaha det var fränt smile

Sök