4759
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

4 229 Inlägg
20 mars 2017
Jag blev inspirerad av momentnyckel och lade en beställning på en sådan dock en 3/8"
http://www.ebay.co.uk/itm/252064922286

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

328 Inlägg
20 mars 2017
Ska det bara användas hemma då den åker fram någon gång om året vid t.ex hjulbyte så räcker den absolut. När det gäller momentnycklar så behöver man oftast inte köpa någon märkes nyckel om du kanske inte använder den varje dag. På jobb har vi en massa olika, men vi har en biltema nyckel som har varit med i säkert 10 + år och är fortfarande hel. Resterande är Wurths och dem har gått sönder, dock används dem oftare. smile

133 Inlägg
26 mars 2017
Har idag köpt cigguttag och usb plugg till den. Kan ändå säg att alla deras bilelgrejer är riktigt bra och funkar som det ska, och länge.

259 Inlägg
26 mars 2017
Har flertalet av Biltemas "dyra" verktyg. Aldrig haft problem vare sig med spärrfunktion eller passform. Köpa dom billiga i plastväska kan man lika gärna handla på Ellos. (Enligt mig). Oljefilter drar jag mig för, annars kan jag inte klaga. Glad att Biltema finns..

360 Inlägg
4 april 2017
Tjena, ny produkt i biltemas sortiment, plåtriktningsverktyg. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … 000038412/

Någon som har använt denna och kan säga något om det funkar?

6 740 Inlägg
9 april 2017
Någon som har något att säga om biltemas syntetiska 2T olja?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Ol … 000022980/

Köpte 1L i veckan o tänkte använda det i min mopped, men jag tycker den verkade väldigt tunn och blaskig? Är en oljebehållare för separatsmörjning på den om det nu spelar någon roll? Brukar dock nästan alltid blanda lite i bensinen också när jag tankat.

Mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

108 Inlägg
10 april 2017
Biltemas olja är lika bra som de andra lågprisoljorna. Dock så gillar jag inte lågprisolja när man ska köpa just 2taktsolja pga luktens skull. Det luktar åt helvete med billig, med "riktig" så luktar det så 2t ska lukta smile

BASS GLAD
1 382 Inlägg
10 april 2017
Henkix skrev:

Köpte 1L i veckan o tänkte använda det i min mopped, men jag tycker den verkade väldigt tunn och blaskig? Är en oljebehållare för separatsmörjning på den om det nu spelar någon roll? Brukar dock nästan alltid blanda lite i bensinen också när jag tankat.

Mvh

jag körde min 2T mope på deras olja i 2 halvft år fuka prima ,,

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

2 411 Inlägg
10 april 2017
birka76 skrev:
Henkix skrev:

Mvh

jag körde min 2T mope på deras olja i 2 halvft år fuka prima ,,

Jag har kört med den i cross, motorcykel och snöskoter utan bekymmer! Den beter sig precis som alla andra 2t oljor under 200kr/L.  Dvs avgasarna luktar helvete och motorn rasar tillslut big_smile

Triboron däremot, där har vi en olja som levererar!  Du kan halvera oljemängden och oljefilmen du får på kolvar etc är helt otrolig smile

698 Inlägg
12 april 2017
Biltemas fungerar helt klart dock så luktar ryker den. Använder numera castrol tts till både mopeder från 52 till dagens. Även motorcyklar standard till trimmade. och de varken ryker eller lukta något med tts. Använt det i över 5 år nu

13 Inlägg
17 april 2017
danjac skrev:
Biltemas fungerar helt klart dock så luktar ryker den. Använder numera castrol tts till både mopeder från 52 till dagens. Även motorcyklar standard till trimmade. och de varken ryker eller lukta något med tts. Använt det i över 5 år nu

Castrol slår det mesta

2 251 Inlägg
10 maj 2017
Rund led arbetsbelysning med svart hölje, är riktigt bra. Använder som däcksbelysning monterad i masten på min båt. 3:dje säsongen nu. Tål överspänning!

Den vita är mer likt fjärrljus.

27 W, d v s dryga 2 A! ger ett bättre ljus än 50 W halogen!

176 Inlägg
21 maj 2017
Köpte ett oljefilter till en kund som jag polerade bilen till som frågade om jag när den var på lyft om jag kunde byta olja på den. Sätter i nya oljefiltert och i med ny olja, startar bilen och ner från lyften och all oljan ut på 5 sekunder. Plockar av filtert och ser packningen ser märklig ut, får direkt iväg skaffa nytt filter en lördag har tur min AD handlare har öppet nytt filter köpes och dom säger att detta har vi hört tidigare, i med ny olja igen och med nya filtert är det torrt och fint.
Reklamerar filtert på Biltema och där är dom kaxiga och oförskämda och säger det är inga fel på filtert och jag får gå hem igen. Jag reklamerar ju inget föt 79,90 för pengarnas skull utan för att det var fel på det.
Senast redigerat av Swirre66 (21 maj 2017)

15 Inlägg
21 maj 2017
Köpte bromsskivor till min gamla 740 på volvohandlaren men trots damma artnr så var de olika tjocka åkte och lämnade tillbaka dem och köpte på biltema fungerade de 8 åren som jag hade bilen

7 490 Inlägg
21 maj 2017
Swirre66 skrev:
Köpte ett oljefilter till en kund som jag polerade bilen till som frågade om jag när den var på lyft om jag kunde byta olja på den. Sätter i nya oljefiltert och i med ny olja, startar bilen och ner från lyften och all oljan ut på 5 sekunder. Plockar av filtert och ser packningen ser märklig ut, får direkt iväg skaffa nytt filter en lördag har tur min AD handlare har öppet nytt filter köpes och dom säger att detta har vi hört tidigare, i med ny olja igen och med nya filtert är det torrt och fint.
Reklamerar filtert på Biltema och där är dom kaxiga och oförskämda och säger det är inga fel på filtert och jag får gå hem igen. Jag reklamerar ju inget föt 79,90 för pengarnas skull utan för att det var fel på det.

tyvärr ingen nyhet att Biltemas oljefilter är fetjunk,,  sen kan man ju ifrågasätta attityden som du säger sad

176 Inlägg
21 maj 2017
Ivanhoe81 skrev:
Köpte bromsskivor till min gamla 740 på volvohandlaren men trots damma artnr så var de olika tjocka åkte och lämnade tillbaka dem och köpte på biltema fungerade de 8 åren som jag hade bilen

Jag har köpt massor av grejer på Biltema och varit nöjd men varför beter man sig som skitar då man reklamerar något så viktigt som ett oljefilter.

176 Inlägg
21 maj 2017
granadadr skrev:
Swirre66 skrev:

tyvärr ingen nyhet att Biltemas oljefilter är fetjunk,,  sen kan man ju ifrågasätta attityden som du säger sad

Är dom oförskämda bara för att dom vet att deras filter e skit ?
Har handlat många men aldrig fått några med fel på

15 Inlägg
21 maj 2017
Swirre66 skrev:
Ivanhoe81 skrev:

Jag har köpt massor av grejer på Biltema och varit nöjd men varför beter man sig som skitar då man reklamerar något så viktigt som ett oljefilter.

Måste ha varit på din butik för jag har kunnat reklamera utan att de varit otrevliga,tycker att de är mer otrevliga på märkesverkstäder än biltema men det beror ju på vilken butik man varit på med

1 705 Inlägg
22 maj 2017
Ivanhoe81 skrev:
Swirre66 skrev:
Ivanhoe81 skrev:

Måste ha varit på din butik för jag har kunnat reklamera utan att de varit otrevliga,tycker att de är mer otrevliga på märkesverkstäder än biltema men det beror ju på vilken butik man varit på med

Jag måste hålla med här faktiskt. Jag är vanligtvis väldigt skeptisk mot Biltema men dom gånger jag reklamerat något har det aldrig varit några som helst problem, så just den biten ska dom ha cred för.

6 740 Inlägg
26 maj 2017
Vad tror folket om detta. Ska byta olja på mammas clio 99 som just nu går på biltemas helsyntetiska 5w-40. Var o köpte ny olja igår på biltema men när jag kom hem såg jag att jag råkat köpa 5w-50 oljan. Spelar det någon roll tro? Ska jag åka o byta eller funkar det lika bra med den?

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

Sök