stigson skrev:
biltemas grejor är väl kvalitetsmässigt som andras. men deras hantering av garanti är under all kritik det är upp till butiken att avgöra om det är garanti ingen kvalitetskontroll. Har fått två ärenden underkända där man efter lång väntan flera veckor fått nej med motiveringen att man skälv har skadat produkten. har gått vidare till arn och fått rätt. så stå på er.
Har divergerande uppfattning.
Har bl a fått byta flera bilbatterier på garantin.
Senaste produkten jag reklamerade utan protester eller synpunkter var deras motsvarighet till PortoPower = hydraulisk kaross-/chassieriktare.
Jag pumpade/pressade ut en balk/profil under på en bil.
När jag öppnade ventilen för att verktyget skulle återgå så hade det låst sig.
Förmodligen p g a "byrålådeeffekt" för kolvstången.
Fick slå och bryta loss verktyget.
Okulärt verkade kolvstången ha kroknat och fått en bestående deformation/böjning.
Jag hade inte använt något förlängningsrör eller liknande på pumphandtaget.
Dessutom ska en övertrycksventil lösa ut om man överskrider 4 ton, enligt manualen.
Jag berättade sanningsenligt allt vid reklamationsdisken hos Biltema och fick pengarna tillbaka.
Dock har Biltema en policy att när varor över 1.000:- reklameras så måste man fylla i ett papper.
Minns inte riktigt, men jag har för mig att jag även fick ersättning för "reklamationsresan".