2757
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Hornet85
7 mars 2011
Trådstartare
"Köpte en stor 2tons låg model av domkraft hos biltema några dagar före julen 2010. Dom första 3 gångerna gick den upp och ner normalt. Så började problemerna att komma. den gick up, men inte ner när det var last på den. Jag förklarade problemet i butiken. Dom testade den Men utan belastning. Vissade dom när jag skulle hämta den, så dom fick se. Så fick jag pengarna tillbaks. Gick sedan över vägen till Jula och köpte en likadan, med max lyft höjd på 80cm. Den funkade mycket bra."

Så svårt var det väl inte att förstå?

16 197 Inlägg
7 mars 2011
Hornet85 skrev:
"Köpte en stor 2tons låg model av domkraft hos biltema några dagar före julen 2010. Dom första 3 gångerna gick den upp och ner normalt. Så började problemerna att komma. den gick up, men inte ner när det var last på den. Jag förklarade problemet i butiken. Dom testade den Men utan belastning. Vissade dom när jag skulle hämta den, så dom fick se. Så fick jag pengarna tillbaks. Gick sedan över vägen till Jula och köpte en likadan, med max lyft höjd på 80cm. Den funkade mycket bra."

ja pratar hellre engelska me norrmänn för ja fattar då inte va dom säger..haha

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Rumpmas
3 860 Inlägg
7 mars 2011
evilaudio skrev:
Hornet85 skrev:

Det där var väl inga större problem. Men jag är mäkta imponerad över de som hänger med i flytande danska tongue

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
7 mars 2011
skalman1 skrev:
evilaudio skrev:
Hornet85 skrev:

Det gäller ju även skåningar   big_smile

då skulle du aldrig förstå mig då jag är både skåning och norrman...

nej men fan va svenskar är dåliga på att förstå de övriga nordiska språken ! alla norrmän förstår svenska :S vad är det som är så svårt ??

back to topic

provade biltemas topcoat den är väldigt billig och täcker ganska bra + att det blir en stark yta när det väl härdat... det jag lackade fick stå i 20 grader men tog ändå ett par dagar för de att härda riktigt och då blandade jag efter burkens rekomendationer. 201kr för en liter betalade jag så den är ändå väldigt prisvärd !

116 Inlägg
7 mars 2011
jeg kan ikke skrive så godt svensk.

Rumpmas
3 860 Inlägg
7 mars 2011
alexolsen242dl skrev:
jeg kan ikke skrive så godt svensk.

Jag förstår mycket mer av din norska än av svenska ungdomars jävla Lunarstorm-språk smile

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
8 mars 2011
Skåningar förstår danska och norska bättre än andra svenskar. Jag har inga som helst problem med att prata med danskar tex.

Ont: jag skulle aldrig använda en domkraft ifrån biltema. Lägger hellre det dubbla och får en kamasa eller liknande. Vi pratar ju ändå om ca 500 riksdaler.

Saabmeck
233 Inlägg
8 mars 2011
mk2_power skrev:
Skåningar förstår danska och norska bättre än andra svenskar. Jag har inga som helst problem med att prata med danskar tex.

Ont: jag skulle aldrig använda en domkraft ifrån biltema. Lägger hellre det dubbla och får en kamasa eller liknande. Vi pratar ju ändå om ca 500 riksdaler.

Jag har använt en och samma domkraft från biltema under hela min livstid och den har alltid fungerat perfekt smile
Nu börjar den dock ramla sönder men den är ju också gammal så det är ju vanligt slitage tongue

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

Avstängd
1 031 Inlägg
8 mars 2011
Man får vad man betalar för...

Rumpmas
3 860 Inlägg
8 mars 2011
Kribban92 skrev:
mk2_power skrev:

Jag har använt en och samma domkraft från biltema under hela min livstid och den har alltid fungerat perfekt smile
Nu börjar den dock ramla sönder men den är ju också gammal så det är ju vanligt slitage tongue

Jo, om "kvalitetsverktyg" går sönder på 10 år rycker många på axlarna och avfärdar det som handhavandefel eller rimligt slitage, men om ett Biltema-verktyg bara håller 10 år är det skitkvalitet wink

Sen är det ju inte meningen att man ska använda prylar på andra sätt än det är tänkt för. Jag såg en gång en mekaniker lossa en bult genom att banka på spärrhandtaget med en hammare roll
Visst, en rejäl ringnyckel kanske håller för det, men även det dyraste spärrskaftet man kan uppbringa ger nog upp efter ett tags misshandel.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 mars 2011
Jag har lyckats dra av biltemas 10-års garanti dragskaft med bara 4m rör & ett spett, skitgrej wink

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Rumpmas
3 860 Inlägg
8 mars 2011
RD_87 skrev:
Jag har lyckats dra av biltemas 10-års garanti dragskaft med bara 4m rör & ett spett, skitgrej wink

Du fick ju ett nytt, så vad klagar du för? tongue

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 mars 2011
Andromeda skrev:
RD_87 skrev:

Helt sant, inga problem att få ut ett nytt! Men killen tyckte att det var lite konstigt, dom hade tydligen inte fått tillbaka nåt förut vad han visste.
Faktum är att jag aldrig har haft några problem med biltemas kundservice.

5 198 Inlägg
8 mars 2011
RD_87 skrev:
Andromeda skrev:
RD_87 skrev:

Helt sant, inga problem att få ut ett nytt! Men killen tyckte att det var lite konstigt, dom hade tydligen inte fått tillbaka nåt förut vad han visste.
Faktum är att jag aldrig har haft några problem med biltemas kundservice.

Så säjer alla försäljare,men desto mer man pratar om ärendet ju närmare sanningen kommer man.. typ jo vi har fått några i retur]

Rally Mupp
300 Inlägg
8 mars 2011
Nu ska jag låta som en gammal gubbe!

Biltema var bättre förr, De hade trimmkammar, rallystolar, rallybälten och extraktorgrenrör mm.
Lite synd att sådant har försvunnit tycker jag. Det var väl inga top of the line prylar, men ändå....

Dubbla Webrar är ljuv musik i mina öron!!
Projekttråd! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 69&p=1

5 198 Inlägg
8 mars 2011
rallykleen skrev:

Biltema var bättre förr, De hade trimmkammar, rallystolar, rallybälten och extraktorgrenrör mm.
Lite synd att sådant har försvunnit tycker jag. Det var väl inga top of the line prylar, men ändå....

precis.. de hade nästan allt i bilväg.. nu har dom ju nästan ingenting om man jämför butiksyta på bildelar och övrigt skit

Rumpmas
3 860 Inlägg
8 mars 2011
gamlingen skrev:
rallykleen skrev:

precis.. de hade nästan allt i bilväg.. nu har dom ju nästan ingenting om man jämför butiksyta på bildelar och övrigt skit

Hehe, mitt senaste Biltemabesök resulterade i 10 flyttkartonger, 20 klädgalgar och två doftljus (lavender) wink

Någon kom väl på att gubbarna hade med sig fruarna dit, vilket resulterade i merförsäljning av krims-krams om man kunde erbjuda det. Det mesta från Biltema som inte har med bilar att göra är ju riktigt plastigt skräp, men billigt är det.

1 327 Inlägg
8 mars 2011
Andromeda skrev:
gamlingen skrev:
rallykleen skrev:

Hehe, mitt senaste Biltemabesök resulterade i 10 flyttkartonger, 20 klädgalgar och två doftljus (lavender) wink

Någon kom väl på att gubbarna hade med sig fruarna dit, vilket resulterade i merförsäljning av krims-krams om man kunde erbjuda det. Det mesta från Biltema som inte har med bilar att göra är ju riktigt plastigt skräp, men billigt är det.

Där håller jag inte riktigt med. Finns mycket cykeldelar, motorcykeldelar, bygg/el och båt. Mycket som inte är skräp på de avdelningarna.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 mars 2011
Må väl var hänt att dom säljer lite byggprylar & cykeldäck men vafan hårtorkar!? Nu får man ju inte var ifred nångonstans tongue

116 Inlägg
8 mars 2011
snart kan en vel kjøpe både barnevogner og en hel familie hehe. siden en kan få kjøpt alt annet der.

Sök