kjøpte en stor 2 tons lav type jekk hos biltema noen dager før jula 2010. dem 3 første gangene gikk den opp og ned normalt. så begjynnte problemene å komme. den gikk opp, men ikke ned når det var belastning på den. forklarte problemet til dem jeg kjøpte den av. den ble testet hos dem, men ikke med belastning. dem tok en test etter at jeg skulle hente den. der fikk dem se selv. fikk igjen penga. og gikk over veien over til jula å kjøpte en jekk som også er 2 ton lav type. max løftehøyde 80cm. den fungerer bra.
Du får ursäkta, men du kan inte försöka skriva på svenska?
inte svårt att läsa det
2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
"Köpte en stor 2tons låg model av domkraft hos biltema några dagar före julen 2010. Dom första 3 gångerna gick den upp och ner normalt. Så började problemerna att komma. den gick up, men inte ner när det var last på den. Jag förklarade problemet i butiken. Dom testade den Men utan belastning. Vissade dom när jag skulle hämta den, så dom fick se. Så fick jag pengarna tillbaks. Gick sedan över vägen till Jula och köpte en likadan, med max lyft höjd på 80cm. Den funkade mycket bra."
Så svårt var det väl inte att förstå?
ja pratar hellre engelska me norrmänn för ja fattar då inte va dom säger..haha
Det gäller ju även skåningar
ja det är ju javligt svårt att fatta skånska .bättre än att vara en 08 iaf
Opel Omega 2,0 16V /97
Deras torkarblad kommer jag inte att köpa mer. det är fan meningen att de ska hålla mer än en mån. blir en rand i mitten efter bladet när det regnar tex eller om man spolar rutan. nej jag lägger hellre 300 spänn på boch blad. dom håller asslänge
Opel Omega 2,0 16V /97
Deras torkarblad kommer jag inte att köpa mer. det är fan meningen att de ska hålla mer än en mån. blir en rand i mitten efter bladet när det regnar tex eller om man spolar rutan. nej jag lägger hellre 300 spänn på boch blad. dom håller asslänge
Kör själv med biltema torkarblad. Tycker de funkar bra. Har fått bra i tester med.
Biltema var bättre förr, De hade trimmkammar, rallystolar, rallybälten och extraktorgrenrör mm. Lite synd att sådant har försvunnit tycker jag. Det var väl inga top of the line prylar, men ändå....
Att dom hade mycket bildelar visste jag, men trimkammar?? vilka slipade dom då och till vilka modeller fanns det?
Jag har för mig att det var till Volvo B20, K, R och S profilerna.
Biltema var bättre förr, De hade trimmkammar, rallystolar, rallybälten och extraktorgrenrör mm. Lite synd att sådant har försvunnit tycker jag. Det var väl inga top of the line prylar, men ändå....
Det måste ha vart bra länge sen? Jag kan inte minnas att jag sett något sånt
de va som fan ! visste jag inte .. biltema va nog bättre förr då ja !
Det var ju när jag var tonåring, typ 15-20 år sedan.
Det var ju när jag var tonåring, typ 15-20 år sedan.
Alltså när bilar va bilar och inga plastraketer mao den gamla goda tiden
Är du lite bitter över att tekniken har gjort det lättare att trimma eller vad menar du?
jag bitter no way... allt är för enkelt idag.. ska va lite piller jobb i det hela... lite fusk tycker jag å byta chip å sånt..
fusk o fusk, tkr et e mkt roligare med snabba bilar jag vill du köra gammla bilar finns dom ju fortfarande kvar, ingen anledning att köra nya grejjer som v40 om det var så mkt bättre förr
Nope det va ett misstag oxå.. sämsta bil vi haft, tacka vettja en gammal saab 900,,det är grejer det
jag bitter no way... allt är för enkelt idag.. ska va lite piller jobb i det hela... lite fusk tycker jag å byta chip å sånt..
fusk o fusk, tkr et e mkt roligare med snabba bilar jag vill du köra gammla bilar finns dom ju fortfarande kvar, ingen anledning att köra nya grejjer som v40 om det var så mkt bättre förr
Nope det va ett misstag oxå.. sämsta bil vi haft, tacka vettja en gammal saab 900,,det är grejer det
Vilken tur att du har blocket som kan hjälpa dig byta till Saaben då, man ska inte köra med något man inte är bekväm med.
Vilken tur att du har blocket som kan hjälpa dig byta till Saaben då, man ska inte köra med något man inte är bekväm med.
Hej, en släkting till mig funderar på att skaffa bas till sin lilla suzuki, Basen i fråga är denna http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo … bwoofer-8/ och skall läggas under ena framsätet. Är det någon som har testat en? Jag förstår ju att den inte kan mäta sig med en riktigt baslåda men det behöver den absolut inte heller MVH
Hej, en släkting till mig funderar på att skaffa bas till sin lilla suzuki, Basen i fråga är denna http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo … bwoofer-8/ och skall läggas under ena framsätet. Är det någon som har testat en? Jag förstår ju att den inte kan mäta sig med en riktigt baslåda men det behöver den absolut inte heller MVH
en polare har den i sin 850i .. ingen höjdar bas men det kommer ljud ifrån den i varje fall och den fyller ut ljudet lagom men som sagt absolut inget om man är kräsen
en polare har den i sin 850i .. ingen höjdar bas men det kommer ljud ifrån den i varje fall och den fyller ut ljudet lagom men som sagt absolut inget om man är kräsen
Okej, bilen i fråga är en Vitara ~96, och originalljudet är riktigt burkigt och i princip helt utan någon bas, så du tror den duger för att få ett "skapligt ljud"? MVH