2869
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Dumpersförare.
970 Inlägg
8 mars 2011
SaabIV skrev:
alexolsen242dl skrev:
kjøpte en stor 2 tons lav type jekk hos biltema noen dager før jula 2010. dem 3 første gangene gikk den opp og ned normalt. så begjynnte problemene å komme. den gikk opp, men ikke ned når det var belastning på den. forklarte problemet til dem jeg kjøpte den av. den ble testet hos dem, men ikke med belastning. dem tok en test etter at jeg skulle hente den. der fikk dem se selv. fikk igjen penga. og gikk over veien over til jula å kjøpte en jekk som også er 2 ton lav type. max løftehøyde 80cm. den fungerer bra.

Du får ursäkta, men du kan inte försöka skriva på svenska?

inte svårt att läsa det

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Dumpersförare.
970 Inlägg
8 mars 2011
skalman1 skrev:
evilaudio skrev:
Hornet85 skrev:
"Köpte en stor 2tons låg model av domkraft hos biltema några dagar före julen 2010. Dom första 3 gångerna gick den upp och ner normalt. Så började problemerna att komma. den gick up, men inte ner när det var last på den. Jag förklarade problemet i butiken. Dom testade den Men utan belastning. Vissade dom när jag skulle hämta den, så dom fick se. Så fick jag pengarna tillbaks. Gick sedan över vägen till Jula och köpte en likadan, med max lyft höjd på 80cm. Den funkade mycket bra."

Så svårt var det väl inte att förstå?

ja pratar hellre engelska me norrmänn för ja fattar då inte va dom säger..haha

Det gäller ju även skåningar   big_smile

ja det är ju javligt svårt att fatta skånska .bättre än att vara en 08 iaf

Opel Omega 2,0 16V /97

Dumpersförare.
970 Inlägg
8 mars 2011
Deras torkarblad kommer jag inte att köpa mer. det är fan meningen att de ska hålla mer än en mån. blir en rand i mitten efter bladet när det regnar tex eller om man spolar rutan. nej jag lägger hellre 300 spänn på boch blad. dom håller asslänge

Opel Omega 2,0 16V /97

1 327 Inlägg
8 mars 2011
opelcoffe skrev:
Deras torkarblad kommer jag inte att köpa mer. det är fan meningen att de ska hålla mer än en mån. blir en rand i mitten efter bladet när det regnar tex eller om man spolar rutan. nej jag lägger hellre 300 spänn på boch blad. dom håller asslänge

Kör själv med biltema torkarblad. Tycker de funkar bra. Har fått bra i tester med.

Rally Mupp
300 Inlägg
8 mars 2011
SaabIV skrev:
rallykleen skrev:
Nu ska jag låta som en gammal gubbe!

Biltema var bättre förr, De hade trimmkammar, rallystolar, rallybälten och extraktorgrenrör mm.
Lite synd att sådant har försvunnit tycker jag. Det var väl inga top of the line prylar, men ändå....

Att dom hade mycket bildelar visste jag, men trimkammar?? vilka slipade dom då och till vilka modeller fanns det?

Jag har för mig att det var till Volvo B20, K, R och S profilerna.

Dubbla Webrar är ljuv musik i mina öron!!
Projekttråd! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 69&p=1

Rally Mupp
300 Inlägg
8 mars 2011
alexolsen242dl skrev:
snart kan en vel kjøpe både barnevogner og en hel familie hehe. siden en kan få kjøpt alt annet der.

Ja det vore något. Ha ha!

2 419 Inlägg
9 mars 2011
rallykleen skrev:

Biltema var bättre förr, De hade trimmkammar, rallystolar, rallybälten och extraktorgrenrör mm.
Lite synd att sådant har försvunnit tycker jag. Det var väl inga top of the line prylar, men ändå....

Det måste ha vart bra länge sen? Jag kan inte minnas att jag sett något sånt tongue

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
9 mars 2011
rallykleen skrev:

de va som fan ! visste jag inte .. biltema va nog bättre förr då ja !

Rally Mupp
300 Inlägg
9 mars 2011
strandberg31 skrev:
rallykleen skrev:

Det måste ha vart bra länge sen? Jag kan inte minnas att jag sett något sånt tongue

Det var ju när jag var tonåring, typ 15-20 år sedan.

5 198 Inlägg
9 mars 2011
rallykleen skrev:
strandberg31 skrev:
rallykleen skrev:

Alltså när bilar va bilar och inga plastraketer cool mao den gamla goda tiden

2 419 Inlägg
9 mars 2011
gamlingen skrev:
rallykleen skrev:
strandberg31 skrev:

Inte konstigt att jag inte sett det då tongue då var man ju knappt född lol Såldes det mkt av detta då tro? skulle va kul o testa om det går och få tag på.

5 198 Inlägg
9 mars 2011
strandberg31 skrev:
gamlingen skrev:
rallykleen skrev:

Inte konstigt att jag inte sett det då tongue då var man ju knappt född lol Såldes det mkt av detta då tro? skulle va kul o testa om det går och få tag på.

Såldes nog en hel del av de där grejerna,,, folk visste hur man trimmade då,, nu är det ju för det mesta massa chip å grejs.

412 Inlägg
9 mars 2011
gamlingen skrev:
strandberg31 skrev:
gamlingen skrev:

Såldes nog en hel del av de där grejerna,,, folk visste hur man trimmade då,, nu är det ju för det mesta massa chip å grejs.

Är du lite bitter över att tekniken har gjort det lättare att trimma eller vad menar du? big_smile

135
├┼┼
24 R

5 198 Inlägg
9 mars 2011
KennethL skrev:
gamlingen skrev:
strandberg31 skrev:

Är du lite bitter över att tekniken har gjort det lättare att trimma eller vad menar du? big_smile

jag bitter no way... allt är för enkelt idag.. ska va lite piller jobb i det hela... lite fusk tycker jag å byta chip å sånt..

5 198 Inlägg
9 mars 2011
M_Broberg skrev:
gamlingen skrev:
KennethL skrev:

jag bitter no way... allt är för enkelt idag.. ska va lite piller jobb i det hela... lite fusk tycker jag å byta chip å sånt..

fusk o fusk, tkr et e mkt roligare med snabba bilar jag smile vill du köra gammla bilar finns dom ju fortfarande kvar, ingen anledning att köra nya grejjer som v40 om det var så mkt bättre förr smile

Nope det va ett misstag oxå.. sämsta bil vi haft, tacka vettja en gammal saab 900,,det är grejer det
Senast redigerat av gamlingen (9 mars 2011)

412 Inlägg
9 mars 2011
gamlingen skrev:
M_Broberg skrev:
gamlingen skrev:

fusk o fusk, tkr et e mkt roligare med snabba bilar jag smile vill du köra gammla bilar finns dom ju fortfarande kvar, ingen anledning att köra nya grejjer som v40 om det var så mkt bättre förr smile

Nope det va ett misstag oxå.. sämsta bil vi haft, tacka vettja en gammal saab 900,,det är grejer det

Vilken tur att du har blocket som kan hjälpa dig byta till Saaben då, man ska inte köra med något man inte är bekväm med. wink

135
├┼┼
24 R

5 198 Inlägg
9 mars 2011
KennethL skrev:
gamlingen skrev:
M_Broberg skrev:

Vilken tur att du har blocket som kan hjälpa dig byta till Saaben då, man ska inte köra med något man inte är bekväm med. wink

men precis... vilken tur..

318 Inlägg
10 mars 2011
Hej, en släkting till mig funderar på att skaffa bas till sin lilla suzuki, Basen i fråga är denna http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo … bwoofer-8/ och skall läggas under ena framsätet. Är det någon som har testat en? Jag förstår ju att den inte kan mäta sig med en riktigt baslåda men det behöver den absolut inte heller
MVH
Senast redigerat av PartilleMalm (10 mars 2011)

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
10 mars 2011
PartilleMalm skrev:
Hej, en släkting till mig funderar på att skaffa bas till sin lilla suzuki, Basen i fråga är denna http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo … bwoofer-8/ och skall läggas under ena framsätet. Är det någon som har testat en? Jag förstår ju att den inte kan mäta sig med en riktigt baslåda men det behöver den absolut inte heller
MVH

en polare har den i sin 850i .. ingen höjdar bas men det kommer ljud ifrån den i varje fall smile och den fyller ut ljudet lagom men som sagt absolut inget om man är kräsen

318 Inlägg
10 mars 2011
CHEEVA skrev:
PartilleMalm skrev:
MVH

en polare har den i sin 850i .. ingen höjdar bas men det kommer ljud ifrån den i varje fall smile och den fyller ut ljudet lagom men som sagt absolut inget om man är kräsen

Okej, bilen i fråga är en Vitara ~96, och originalljudet är riktigt burkigt och i princip helt utan någon bas, så du tror den duger för att få ett "skapligt ljud"?
MVH
Senast redigerat av PartilleMalm (10 mars 2011)

Sök