2661
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
10 mars 2011
PartilleMalm skrev:
CHEEVA skrev:
PartilleMalm skrev:
Hej, en släkting till mig funderar på att skaffa bas till sin lilla suzuki, Basen i fråga är denna http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bilstereo … bwoofer-8/ och skall läggas under ena framsätet. Är det någon som har testat en? Jag förstår ju att den inte kan mäta sig med en riktigt baslåda men det behöver den absolut inte heller
MVH

en polare har den i sin 850i .. ingen höjdar bas men det kommer ljud ifrån den i varje fall smile och den fyller ut ljudet lagom men som sagt absolut inget om man är kräsen

Okej, bilen i fråga är en Vitara ~96, och originalljudet är riktigt burkigt och i princip helt utan någon bas, så du tror den duger för att få ett "skapligt ljud"?
MVH

ja den funkar nog .. men jag hade börjat att byta allt annat och att dämpa dörrar mm. Att börja med basen är att börja i fel ände enligt mig

318 Inlägg
10 mars 2011
CHEEVA skrev:
PartilleMalm skrev:
CHEEVA skrev:

en polare har den i sin 850i .. ingen höjdar bas men det kommer ljud ifrån den i varje fall smile och den fyller ut ljudet lagom men som sagt absolut inget om man är kräsen

Okej, bilen i fråga är en Vitara ~96, och originalljudet är riktigt burkigt och i princip helt utan någon bas, så du tror den duger för att få ett "skapligt ljud"?
MVH

ja den funkar nog .. men jag hade börjat att byta allt annat och att dämpa dörrar mm. Att börja med basen är att börja i fel ände enligt mig

Jo, men bilen är framförallt praktisk för honom, bak är bagage utan någon klädsel eller annat som isolerar och ingen skiljevägg in i kupen! så den brötar och den enda platser för högtalare är just i instrumentpanelen ( vet inte tum men skulle gissa på 4) i dörrarna finns ingen plats för högtalare, men tack för rådet det uppskattas alltid:D

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
10 mars 2011
PartilleMalm skrev:
CHEEVA skrev:
PartilleMalm skrev:

MVH

Jo, men bilen är framförallt praktisk för honom, bak är bagage utan någon klädsel eller annat som isolerar och ingen skiljevägg in i kupen! så den brötar och den enda platser för högtalare är just i instrumentpanelen ( vet inte tum men skulle gissa på 4) i dörrarna finns ingen plats för högtalare, men tack för rådet det uppskattas alltid:D

Byt 4 tummarna driv de med något litet steg och en ny Hu gör sjukt mkt på ljudet ! gjorde samma sak i min berlingo fast utan steg och bytte till en hu jag hade liggande på hyllan... blev mycket trevligare att köra efter de va gjort smile med en bas låda är ju risken att de skramlar ännu mer i bilen

Tendensen
10 mars 2011
Trådstartare
Mitt batteri verkar sjunga på sista versen, så tänkte trycka in ett nytt till sommarn. Hur är kvalitén på biltemas bilbatterier? Är det nåt att ha? Förväntar mig inte att det ska hålla flera år.

Rumpmas
3 860 Inlägg
10 mars 2011
Tendensen skrev:
Mitt batteri verkar sjunga på sista versen, så tänkte trycka in ett nytt till sommarn. Hur är kvalitén på biltemas bilbatterier? Är det nåt att ha? Förväntar mig inte att det ska hålla flera år.

Då blir du positivt överraskad, för de håller flera år! smile

Jag har ett 4 år gammalt Biltema billigt standard 62Ah i Aset, och döm om min förvåning när den startade på första draget efter att ha stått mellan dec-mars förra året i konstanta minusgrader med veckovis under -15. Jag har absolut inget att klaga på angående deras batterier, även om grannen fick byta sitt efter 6 månader efter att det slutat ta laddning, men de hade väl otur. Enligt tjejen i disken fick de väldigt få reklamationer på batterierna.

Tendensen
10 mars 2011
Trådstartare
Tack för svaret, ja det lät ju väldigt positivt, så länge man får ett bra exemplar då. Är väl bara att köpa ett och hålla tummarna hehe

Dumpersförare.
970 Inlägg
10 mars 2011
Aero T16 skrev:
opelcoffe skrev:
Deras torkarblad kommer jag inte att köpa mer. det är fan meningen att de ska hålla mer än en mån. blir en rand i mitten efter bladet när det regnar tex eller om man spolar rutan. nej jag lägger hellre 300 spänn på boch blad. dom håller asslänge

Kör själv med biltema torkarblad. Tycker de funkar bra. Har fått bra i tester med.

kan du vara glad över då är inte nöjd ska fortfarande hålla mer än en månad

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
11 mars 2011
Andromeda skrev:
Tendensen skrev:

Jag har ett 4 år gammalt Biltema billigt standard 62Ah i Aset, och döm om min förvåning när den startade på första draget efter att ha stått mellan dec-mars förra året i konstanta minusgrader med veckovis under -15. Jag har absolut inget att klaga på angående deras batterier, även om grannen fick byta sitt efter 6 månader efter att det slutat ta laddning, men de hade väl otur. Enligt tjejen i disken fick de väldigt få reklamationer på batterierna.

Biltemas batterier är fullständigt fantastisk prisvärda! Mitt ena är inne på femte vintern big_smile
Snåla inte och köp för litet bara.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 321 Inlägg
11 mars 2011
RD_87 skrev:
Andromeda skrev:
Tendensen skrev:

Biltemas batterier är fullständigt fantastisk prisvärda! Mitt ena är inne på femte vintern big_smile

Håller med där! har ett batteri som är MINST 8 år gammalt från biltema och det funkar hur bra som helst!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
11 mars 2011
Volvofarfar skrev:
RD_87 skrev:
Andromeda skrev:

Håller med där! har ett batteri som är MINST 8 år gammalt från biltema och det funkar hur bra som helst!

Såg ett test på batteri, och biltemas ficl helt ok, dock att ej tålde minusgrader så bra....roll Men uppenbarligen verkar den göra det tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

139 Inlägg
11 mars 2011
Nån som vet hur deras 6volt batteri är? smile
Har läst lite olika saker om det, vissa tycker det är riktigt bra medans andra säger att det är värdelöst. roll
Senast redigerat av PatrikTurri (11 mars 2011)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
12 mars 2011
PatrikTurri skrev:
Nån som vet hur deras 6volt batteri är? smile
Har läst lite olika saker om det, vissa tycker det är riktigt bra medans andra säger att det är värdelöst. roll

Det är ju inte så ofta man använder 6V? Konvertera till 12V, inte helt orginal men jag anser att i det fallet kan man gott ge fan i orginalnoja och sikta på funktion istället.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Timmerman
114 Inlägg
12 mars 2011
Köpte spolarpump till 740 och kan säga att jag är INTE nöjd när verkstaden veckan senare konstaterar att dom måste skaffa en ny pump.. 150 spänn helt i onödan!

Dumpersförare.
970 Inlägg
12 mars 2011
Volvette skrev:
Köpte spolarpump till 740 och kan säga att jag är INTE nöjd när verkstaden veckan senare konstaterar att dom måste skaffa en ny pump.. 150 spänn helt i onödan!

Ja du gick vel dit med skiten igen och fick pengar tillbaka hoppas jag

Opel Omega 2,0 16V /97

Timmerman
114 Inlägg
12 mars 2011
Har inte biltema runt hörnet så gör mig inte besväret..

739 Inlägg
14 mars 2011
Biltema i halmstad är ren skit dem uppdaterar inte hyllorna så vafan har dem så många arbetare där när ingen gör jobbet dem ska?  tex en styrled till golf 1 vi va där för ca3 veckor sen  kom dit igår och dem hade inte dem hemma ännu o massa andra grejer hur dåligt är inte det? längtar till dem öppnar biltema i värnamo!!

Dumpersförare.
970 Inlägg
14 mars 2011
jo det är faktiskt dåligt

Opel Omega 2,0 16V /97

739 Inlägg
15 mars 2011
jo det är skit dåligt men men vad gör man :p på fredag öppnar biltema i värnamo big_smile

Gött mos
1 096 Inlägg
21 mars 2011
Deras ventilfjäderbåge var ingen hit..

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Trabant und Saab Uber alles:) 14
1 035 Inlägg
21 mars 2011
deras fot omkopplare i metal e skit! 2:a gången ja byter den..

Random rysk folkbonde !
Trabant och Saab <3
Projekt tråden
Trabant Projektet 14

Sök