3117
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Gött mos
1 096 Inlägg
21 mars 2011
SaabIV skrev:
Nitrometanskada skrev:
Deras ventilfjäderbåge var ingen hit..

Funkar iallafall. Vilken köpte du?
Universal eller den för enbart överliggande kamaxlar.
Jag har en för överliggande (SAAB) och den funkar bra, dock jäkligt ostadig eller hur man ska säga, rasslig kanske. Men duger absolut tycker jag

Den för överliggande. Efter 3 nissan S13 ventiler så gick "spännpinnen" av och muttern skar. Vi har rejäla grejer som våra föräldrar använt till jänketoppar, men den går inte att använda till de här.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
22 mars 2011
Jag måste påstå att det flesta bågar är skit mer eller mindre, jag är inne på min tredje av olika farbrikat! Nästa gång ska jag fan köpa en riktig.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
22 mars 2011
RD_87 skrev:
Jag måste påstå att det flesta bågar är skit mer eller mindre, jag är inne på min tredje av olika farbrikat! Nästa gång ska jag fan köpa en riktig.

det är inte så att det är skit bakom verktygen wink

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

723 Inlägg
22 mars 2011
Kan inte hålla med om dem flesta som säger att dem har dåligt med uppdatering osv.. Iafall inte där jag handlar, är alltid nöjd när jag handlat på biltema mest för det är så bra pris.. Dock är personalen ganska okunnig det kan jag hålla med om..

Har bytt en del saker som har varit kasst (fabriks fel eller dyl) dem har aldrig sagt emot eller något bara byter ut varan direkt. Man kan faktiskt förstå när dem har så stora lager och tar in så stora mängder...

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

Dumpersförare.
970 Inlägg
22 mars 2011
Deras toningsfilm är jag bra nöjd med. har alltid köppt den.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
22 mars 2011
opelcoffe skrev:
Deras toningsfilm är jag bra nöjd med. har alltid köppt den.

den funkade skit bra för mig med ... den billiga varianten då, den dyra har jag inte provat skulle nog inte få för mig att göra de heller

Dumpersförare.
970 Inlägg
22 mars 2011
tror det är den billiga jag köper den extra mörke. ska köpa i morn och tona mina rutor på min nye bil.
känns gubbigt att inte ha tonade rutor.
blir bara bakrutan som blir svår då den är välvd klarar inte de så bra

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

21 Inlägg
23 mars 2011
SaabIV skrev:
Vet att detta varit uppe förut, men orkar inte bläddra tillbaka.

Deras Oljefilter, duger det eller?
Är ju en jäkla prisskillnad jämfört med OK eller Mekonomen.

deras oljefilter duger bra jag änvänder det nät jag byter olja på våra bilar här hemma
mvh

Saabmeck
233 Inlägg
23 mars 2011
SaabIV skrev:

Jag har hört att man inte ska använda dem på bilar med turbo dock.

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

55 Inlägg
23 mars 2011
RD_87 skrev:
PatrikTurri skrev:
Nån som vet hur deras 6volt batteri är? smile
Har läst lite olika saker om det, vissa tycker det är riktigt bra medans andra säger att det är värdelöst. roll

Det är ju inte så ofta man använder 6V? Konvertera till 12V, inte helt orginal men jag anser att i det fallet kan man gott ge fan i orginalnoja och sikta på funktion istället.

Jag har Biltemas 6V i min Rekord, tycker det funkar mycket bra. Inga synpunkter alls faktiskt, dessutom med tanke på pris (tusenlapp) jmf med konkurrenterna så kan det liksom inte bli fel.

12V-konvertera i all ära, men om allt funkar vetefan om jag skulle rekommendera det. Har man bara ett fräscht batteri och ser till att laddningen funkar som den ska (byt gärna kolen i generatorn om det är en gammal bil) så är det tämligen problemfritt med 6V.

Gött mos
1 096 Inlägg
23 mars 2011
Kribban92 skrev:
SaabIV skrev:

Jag har hört att man inte ska använda dem på bilar med turbo dock.

Fungerar utmärkt till min 500hk turbo-volvo iallafall.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

739 Inlägg
23 mars 2011
"jag har hört" så säger alla därför de går rykten om biltemas saker tästa dem själva o se smile

5 198 Inlägg
23 mars 2011
vofloo skrev:
"jag har hört" så säger alla därför de går rykten om biltemas saker tästa dem själva o se smile

jag har använt biltema filter på alla mina bilar och ingen av dom har havererat..

739 Inlägg
23 mars 2011
gamlingen skrev:
vofloo skrev:

jag har använt biltema filter på alla mina bilar och ingen av dom har havererat..

jo de är ju det att överströmingsventilen pajar i filtrena därför skärmotrerna ;p kan hända ett mekonomenfilter också :p

5 198 Inlägg
23 mars 2011
vofloo skrev:
gamlingen skrev:
vofloo skrev:

jo de är ju det att överströmingsventilen pajar i filtrena därför skärmotrerna ;p kan hända ett mekonomenfilter också :p

jag antar att risken är ganska liten att sånt händer.. eller oxå har jag haft extrem tur, ,har dock haft bilar med biltema filter sen jag börja äga bilar sen 86 vet inte hur länge biltema har funnits men jag tror säkerligen delarna blir bättre och bättre

739 Inlägg
23 mars 2011
gamlingen skrev:
vofloo skrev:
gamlingen skrev:

jag antar att risken är ganska liten att sånt händer.. eller oxå har jag haft extrem tur, ,har dock haft bilar med biltema filter sen jag börja äga bilar sen 86 vet inte hur länge biltema har funnits men jag tror säkerligen delarna blir bättre och bättre

jo samma sak med oljan folk hör andra saker att den är kass osv men dem har inte tästat den?!? den är godkänd framförallt billig så man kan byta den lite oftare än en dyr olja smile

5 198 Inlägg
23 mars 2011
vofloo skrev:
gamlingen skrev:
vofloo skrev:

jo samma sak med oljan folk hör andra saker att den är kass osv men dem har inte tästat den?!? den är godkänd framförallt billig så man kan byta den lite oftare än en dyr olja smile

men precis ..det viktigaste är ju att den uppfyller kraven

EDIT: skulle olja va så jäkla dålig så skulle dom ju bli stämda från höger och vänster och inte kunna sälja olja.
Senast redigerat av gamlingen (23 mars 2011)

739 Inlägg
23 mars 2011
gamlingen skrev:
vofloo skrev:
gamlingen skrev:

men precis ..det viktigaste är ju att den uppfyller kraven

jo de är ju det :p

723 Inlägg
23 mars 2011
Jag har kört ner biltema 5w40 i min bil nu och inga höga temperaturer eller något konstigt jämfört med castrol som jag hade innan

Kolla gärna in mitt projekt: V70 T5 98

2 415 Inlägg
23 mars 2011
en sak jag inte förstår mig på oss biltema är att deras temp givarrör dom man sätter i en kylarslang. med en termostat till elfläckt. men dom säljer inte givarn utan bara röret..

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Sök