jag köpte biltemas toningsfilm igår. skall montera den idag... om väder till låter bild kommer upp
lite off topic.. någon som vet vad polisen säger om man tonar framrutorna? är det böter eller måste man riva på plats? ifall böter. hur mycket är det? om någon vet?
Ja det blir böter. Sen kan det vara hur polisen är. Någon kan säkert bara be dig riva av den och någon kan säkert ge dig ombesiktning. Lite upp till var och en utav dem.
Hur mycket vet jag inte efter alla höjningar de gjort på böter på senaste tiden.
Vissa andra trådar man läst, så vevar de ner rutor, drar säkringar för att det inte ska gå att veva upp när polisen frågar, men de har ju antagligen stoppat dig för de sett de var tonade.
Ptja, det står ju; "Lämplig som grundfärg på alla typer av polyester och epoxilaminat, såväl som stål, galvaniserat stål och aluminium. Ej lämpligt på rostfritt stål."
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
jag köpte biltemas toningsfilm igår. skall montera den idag... om väder till låter bild kommer upp
lite off topic.. någon som vet vad polisen säger om man tonar framrutorna? är det böter eller måste man riva på plats? ifall böter. hur mycket är det? om någon vet?
Om det var deras billigaste du köpte (49:-/rullen tror jag) skölj av själva filmen innan du trycker dit den, det jag har satt upp har varit statiskt utan dess like och bättre dammagnet får man leta efter. Mest bara ett tips för att slippa småbubblor.
Biltemas maskeringstejp är värdelös. För det första så fäster den jättedåligt. För den andra så när man ska dra bort tejpen så fastnar stora delar av tejpen kvar och det är ett rent helvete att få bort.
Lika gäller deras bromsbelägg. Bytte skivor samt bromsbelägg runt om rätt nyligen (ca 200 mil sedan) pga att det gnisla och hade sig innan, åkte till biltema och köpte nytt och monterade. Redan efter två-tre dagar så var gnisslet tillbaka. Har flera bekanta som har köpt belägg från biltema och dom har upplevt samma sak. Skivorna fungerar däremot jättebra! Så nu blir det till att åka till Volvo och köpa "riktiga" belägg runt om och kan bara hoppas på att gnisslet försvinner...
Har du hört talas om skrikdämpnings plattor?
Delvis! Det sitter som svarta "plattor" på baksidan av beläggen, mot kolven till. Borde inte det vara skrikdämpningsplattorna?
Ptja, det står ju; "Lämplig som grundfärg på alla typer av polyester och epoxilaminat, såväl som stål, galvaniserat stål och aluminium. Ej lämpligt på rostfritt stål."
Ja jo det ser jag ju men blev lite fundersam eftersom att det är under båt delen och står även i texten att det passar på plast!
Gör polisen sitt jobb blir det ombesiktning+böter, har polisen en bra dag kan det räcka med att riva toningen på plats. Allt är tyvärr humörstyrt när det poliser och besiktningsmän
..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!
Ah, ja blir det bra så visa upp. Personligen gick det ungefär käpp rätt åt helv... med den filmen, men det har ju mycket att göra med hur rutor osv är i form så. Good luck
Biltemas maskeringstejp är värdelös. För det första så fäster den jättedåligt. För den andra så när man ska dra bort tejpen så fastnar stora delar av tejpen kvar och det är ett rent helvete att få bort.
Lika gäller deras bromsbelägg. Bytte skivor samt bromsbelägg runt om rätt nyligen (ca 200 mil sedan) pga att det gnisla och hade sig innan, åkte till biltema och köpte nytt och monterade. Redan efter två-tre dagar så var gnisslet tillbaka. Har flera bekanta som har köpt belägg från biltema och dom har upplevt samma sak. Skivorna fungerar däremot jättebra! Så nu blir det till att åka till Volvo och köpa "riktiga" belägg runt om och kan bara hoppas på att gnisslet försvinner...
Har du hört talas om skrikdämpnings plattor?
Delvis! Det sitter som svarta "plattor" på baksidan av beläggen, mot kolven till. Borde inte det vara skrikdämpningsplattorna?
det säljes löst om det nu inte följer med. är dom inte lösa är de inte det.skaffa packnings material och skär till det har jag gjort dom gångerna jag skaffade belägg det hjälpte
2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Ah, ja blir det bra så visa upp. Personligen gick det ungefär käpp rätt åt helv... med den filmen, men det har ju mycket att göra med hur rutor osv är i form så. Good luck
Sj tonade jag min bakruta idag med den limfria filmen och fy fan vad den var bra inga bubblor som dyker upp kommer köpe fler rullar och tona om mina andra med den. helt nöjd
Opel Omega 2,0 16V /97
Kan väl säga som så, har du en audi cab från 92 så köp inte bromsskivor på biltema, har kommit hem med fel grejer två gånger, tröttnade o åkte till mekonomen o köpte brembo, passade perfekt
Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor
Sj tonade jag min bakruta idag med den limfria filmen och fy fan vad den var bra inga bubblor som dyker upp kommer köpe fler rullar och tona om mina andra med den. helt nöjd
Deras limfria...det är väl den för typ 50:- för en rulle?
Deras limfria...det är väl den för typ 50:- för en rulle?
Kommer inte ihåg vad den kostade men förpackningen är gul svart. Deras andra blir man bara lurad av. köppte rullar det stod att den skulle vara svart den är fan grå kollade deras hyllor ingen av denna sorten var kol svart.
Opel Omega 2,0 16V /97
Kommer inte ihåg vad den kostade men förpackningen är gul svart. Deras andra blir man bara lurad av. köppte rullar det stod att den skulle vara svart den är fan grå kollade deras hyllor ingen av denna sorten var kol svart.
Ja men det är den...tror den ligger på 50:- , toktrevlig att jobba med, och går ju då utan problem att ta bort, göra om och slutligen göra rätt...om det behövs
det säljes löst om det nu inte följer med. är dom inte lösa är de inte det.skaffa packnings material och skär till det har jag gjort dom gångerna jag skaffade belägg det hjälpte
Okej, tack för tipset! Ska testa med packningsmatrial.
Den filmen är riktigt trevlig att arbete med.. brukar tvätta o sätta filmen på utsidan rutan och grovskära.. sen lossa och klämma dit den på insidan.. funkar förträffligt bra
"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
filmen funkade jätte fint idag. dock gillar jag inte formen på deras filmer. lång. men inte bred. och den där kniven som man får med är ju inte och rekomendera. knivbladet försvann efter 3 minuter. då hade det lossnat och lakt sig inne i kniven. sitter inte fast alls. här är en bild som hur det såg ut från början.
Efter
innefrån
Andra sidan.
Skam vad svart det blev inne nu! vill göra framrutorna också men vågar inte. hehe
..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!