2734
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
15 maj 2011
CHEEVA skrev:
strandberg31 skrev:
CHEEVA skrev:
hur är biltemas stötdämpare ? Har lite dämpare liggandes till en golf etta som jag och en polare tänkte använda oss av i ett röramsbygge.

De funkar bra för vanlig körning! sen vet jag inte hur de funkar för lite hårdare, På syrrans bil var kolvstången böjd när vi skulle byta fjäder! Men det kanske var ett måndags ex!

tänkte mest om man tar en dämpare till en bil på ca 1 000 kg och monterar i en konstruktion som väger lite över 300 borde de bli ganska stumt ? eller är jag helt ute och cyklar nu ??

det enda stötdämparen gör är att dämpa flexningarna ifrån fjädern så att bilen inte studsar fram

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
16 maj 2011
SaabIV skrev:
mk2_power skrev:
CHEEVA skrev:

tänkte mest om man tar en dämpare till en bil på ca 1 000 kg och monterar i en konstruktion som väger lite över 300 borde de bli ganska stumt ? eller är jag helt ute och cyklar nu ??

det enda stötdämparen gör är att dämpa flexningarna ifrån fjädern så att bilen inte studsar fram

Precis. Däremot så blir den ju lite stummare ju hårdare stötdämpare du har. blir nog en jäkla skillnad på gas och olja med så liten vikt. men finns nog ingen risk att den blir för studsig om du köper ett par oljestötdämpare.

nej vi tänkte köra med kompletta bak fjäderben till golf mk1 runt om .. med en aning kapade fjädrar smile

tror nog vi kan få ihop en ganska kul pryl smile

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
17 maj 2011
Någon som monterat Biltemas dragkrokar och har nån åsikt om dessa?
Tänkte man kanske skulle våga sig på att skaffa en till min S70..

"My drinkingteam has a racingproblem"

1 327 Inlägg
17 maj 2011
Biltemas dragkrokar fungerar mycket bra har monterat en sådan utan problem.

143 Inlägg
18 maj 2011
Deras bilschampo är det sämsta jag har tvättat bilen med !
Nu andvänder jag mig bara utav maguires produkter mycket bra grejer:D

Herr
1 722 Inlägg
18 maj 2011
FordRSC skrev:
Var någon här som klagade på maskeringetejpen, köpte ändå då jag skulle vaxa bilen. Den var skit, de första 50-60 cm, gick av här och var utan att jag ville det. Men efter det så skärpte den sig och fungerade kanon. Färste fint och var lätt att ta av! tongue

Du menar alltså att det var skit bakom spakarna i början? smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Gött mos
1 096 Inlägg
18 maj 2011
CelicaDennis skrev:

Kanske beror på handhavandet? Jag använder Biltemas vaxshampo på min 9-5:a du kan ju ta dig en titt och se om där är något att klaga på på den putsen..

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

1 327 Inlägg
18 maj 2011
CelicaDennis skrev:

Det håller jag inte med om. Har använt det i några år och det funkar bara bra.

Avstängd
10 388 Inlägg
18 maj 2011
CelicaDennis skrev:

Sållar mig till "övriga" o säger att deras waxschampo fungerar finfint

Du har väl fått en måndagsbatch wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

4 637 Inlägg
18 maj 2011
Kylaren fungerar fint fortfarande. Billig var den. smile

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
18 maj 2011
LocKtar skrev:
FordRSC skrev:
Var någon här som klagade på maskeringetejpen, köpte ändå då jag skulle vaxa bilen. Den var skit, de första 50-60 cm, gick av här och var utan att jag ville det. Men efter det så skärpte den sig och fungerade kanon. Färste fint och var lätt att ta av! tongue

Du menar alltså att det var skit bakom spakarna i början? smile

Yepp lol

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Avstängd
10 388 Inlägg
21 maj 2011
Kanske varit uppe, men hur är deras "kallavfettning" och "superavfettning"?

Har halva bilen nere o tänkte ta o iaf snygga till motorrummet LITE

Avstängd
10 388 Inlägg
21 maj 2011
SaabIV skrev:
Kallavfettningen och deras fälgtvätt är riktigt bra.
Men på åtminstone kallavfettningen så får det inte vara blött när man kör på det. Eller bör åtminstone inte vara det då det tar mindre då.

Ah, ja nej det är mest gammal olja o bös som jag tycker att jag lika bra kan få bort nu när jag har "chansen" o kommer åt utan problem (A4:or är väl kanske inte världens mest skruvvänliga bilar om man INTE har dom i serviceläge tongue )

Men då blir det en flaska eller två av det på måndag smile

Tackar smile

Avstängd
201 Inlägg
22 maj 2011
Någon som har testat deras 12 baslåda?

Full av massa grönt, flytande diarré (alltså SKIT)

214 Inlägg
24 maj 2011
it_mutt skrev:
Någon som testat deras låsbara hjulbultar?

nu när du frågar måste jag bara svara tongue antar att det bara finns en sorts låsmuttrar? De e iaf bara att banka över en vanlig 19 mm hylsa och skruva bort tongue så särskilt bra är dem inte om man ska använda dem som lås smile

345 Inlägg
24 maj 2011
denton skrev:
it_mutt skrev:

nu när du frågar måste jag bara svara tongue antar att det bara finns en sorts låsmuttrar? De e iaf bara att banka över en vanlig 19 mm hylsa och skruva bort tongue så särskilt bra är dem inte om man ska använda dem som lås smile

lite onödigt e det nog o köpa från biltema låsbultar då vem som helt kan få tag i hylsor till dom och den som vill ha dina fälgar har säkert sån eller får upp dm på annat sätt big_smile kör med orginal låsning ?

Kolla gärna in mitt amazon projekt https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 2#p4418122

Saabmeck
233 Inlägg
24 maj 2011
denton skrev:
it_mutt skrev:

Nääe, de e kanske inte så jättebra som lås direkt men fungerar ju utmärkt om man inte har så jättedyra fälgar men ändå vill va lite säker, ser ju inte lika inbjudande ut smile

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

642 Inlägg
24 maj 2011
denton skrev:
it_mutt skrev:

Haha exakt vad jag gjorde när jag slarvade bort låshylsan till biltemas låsmuttrar tongue

Avstängd
10 388 Inlägg
25 maj 2011
Mnja, det där med att banka över en hylsa är det ju långt ifrån bara biltemas man kan göra på iofs

Nåja, som sagt, det blir att knata bort till däckdonaren o köpa...när jag nu får tid o ork tongue

Saabmeck
233 Inlägg
25 maj 2011
Biltemas bromsar har jag hört man ska undvika då de slits snabbt, men hur är det med deras bromsskivor?

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

Sök