hur är biltemas stötdämpare ? Har lite dämpare liggandes till en golf etta som jag och en polare tänkte använda oss av i ett röramsbygge.
De funkar bra för vanlig körning! sen vet jag inte hur de funkar för lite hårdare, På syrrans bil var kolvstången böjd när vi skulle byta fjäder! Men det kanske var ett måndags ex!
tänkte mest om man tar en dämpare till en bil på ca 1 000 kg och monterar i en konstruktion som väger lite över 300 borde de bli ganska stumt ? eller är jag helt ute och cyklar nu ??
det enda stötdämparen gör är att dämpa flexningarna ifrån fjädern så att bilen inte studsar fram
tänkte mest om man tar en dämpare till en bil på ca 1 000 kg och monterar i en konstruktion som väger lite över 300 borde de bli ganska stumt ? eller är jag helt ute och cyklar nu ??
det enda stötdämparen gör är att dämpa flexningarna ifrån fjädern så att bilen inte studsar fram
Precis. Däremot så blir den ju lite stummare ju hårdare stötdämpare du har. blir nog en jäkla skillnad på gas och olja med så liten vikt. men finns nog ingen risk att den blir för studsig om du köper ett par oljestötdämpare.
nej vi tänkte köra med kompletta bak fjäderben till golf mk1 runt om .. med en aning kapade fjädrar
Var någon här som klagade på maskeringetejpen, köpte ändå då jag skulle vaxa bilen. Den var skit, de första 50-60 cm, gick av här och var utan att jag ville det. Men efter det så skärpte den sig och fungerade kanon. Färste fint och var lätt att ta av!
Du menar alltså att det var skit bakom spakarna i början?
Deras bilschampo är det sämsta jag har tvättat bilen med ! Nu andvänder jag mig bara utav maguires produkter mycket bra grejer:D
Kanske beror på handhavandet? Jag använder Biltemas vaxshampo på min 9-5:a du kan ju ta dig en titt och se om där är något att klaga på på den putsen..
Var någon här som klagade på maskeringetejpen, köpte ändå då jag skulle vaxa bilen. Den var skit, de första 50-60 cm, gick av här och var utan att jag ville det. Men efter det så skärpte den sig och fungerade kanon. Färste fint och var lätt att ta av!
Du menar alltså att det var skit bakom spakarna i början?
Yepp
En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan: https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Kallavfettningen och deras fälgtvätt är riktigt bra. Men på åtminstone kallavfettningen så får det inte vara blött när man kör på det. Eller bör åtminstone inte vara det då det tar mindre då.
Ah, ja nej det är mest gammal olja o bös som jag tycker att jag lika bra kan få bort nu när jag har "chansen" o kommer åt utan problem (A4:or är väl kanske inte världens mest skruvvänliga bilar om man INTE har dom i serviceläge )
Men då blir det en flaska eller två av det på måndag
Tackar
De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
nu när du frågar måste jag bara svara antar att det bara finns en sorts låsmuttrar? De e iaf bara att banka över en vanlig 19 mm hylsa och skruva bort så särskilt bra är dem inte om man ska använda dem som lås
nu när du frågar måste jag bara svara antar att det bara finns en sorts låsmuttrar? De e iaf bara att banka över en vanlig 19 mm hylsa och skruva bort så särskilt bra är dem inte om man ska använda dem som lås
lite onödigt e det nog o köpa från biltema låsbultar då vem som helt kan få tag i hylsor till dom och den som vill ha dina fälgar har säkert sån eller får upp dm på annat sätt kör med orginal låsning ?
Nääe, de e kanske inte så jättebra som lås direkt men fungerar ju utmärkt om man inte har så jättedyra fälgar men ändå vill va lite säker, ser ju inte lika inbjudande ut
"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge
Haha exakt vad jag gjorde när jag slarvade bort låshylsan till biltemas låsmuttrar