1987
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Ointresserad.
936 Inlägg
27 juli 2011
Drfrasse skrev:
deras slipmaskiner e helt okej o funkarperfa för mig:)

Brände deras vinkelslip efter 6 månaders helganvändande.

Det är lite av ett lotteri..

Teabag appreciation club.

huh?
10 427 Inlägg
27 juli 2011
Lekte lite med Biltemas bättringsfärg för någon vecka sen och jag tyckte den var helt ok att använda. Munstycket verkade bra och jag lyckades inte få en enda rinning på fem lager trots att jag är ganska oduglig på sprayburkslackering wink

Sen att själva färgnyanserna inte stämmer överhuvudtaget är en annan sak, kan tänka mig att
alla svartmetallic-lacker har samma artikelnummer.. med lite tur så kanske man får rätt nyans wink

632 Inlägg
27 juli 2011
Apropå sprayburkarna så är deras zinkspray/kallgalvanisering rätt bra, sprayade på ett tunnt lager på några ställen där det var plåtrent på bilen i vintras och den står ute konstant och det har hållt sig bra smile
Senast redigerat av JiS (27 juli 2011)

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
27 juli 2011
ang. deras solfilm så kan jag säga att resultatet blir suveränt, men då ska den användas på fasta rutor. så fort den sätts på hissbara rutor vill den rulla sig i hörnen.
man kan riva av filmen efter 6 månader utan att det finns ett spår av klister kvar på rutan, vilket tyder på dåligt klister.

Saabmeck
233 Inlägg
27 juli 2011
mk2_power skrev:
ang. deras solfilm så kan jag säga att resultatet blir suveränt, men då ska den användas på fasta rutor. så fort den sätts på hissbara rutor vill den rulla sig i hörnen.
man kan riva av filmen efter 6 månader utan att det finns ett spår av klister kvar på rutan, vilket tyder på dåligt klister.

Jag hade deras solfilm på alla rutor på min gamla saab, även de som var hissbara och de var inga problem med att de skulle rulla upp sig där.. tongue

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

V O L V O
401 Inlägg
27 juli 2011
steifan skrev:
Lekte lite med Biltemas bättringsfärg för någon vecka sen och jag tyckte den var helt ok att använda. Munstycket verkade bra och jag lyckades inte få en enda rinning på fem lager trots att jag är ganska oduglig på sprayburkslackering wink

Angående munstycket så har dem ändrat dem för ett tag sen.
Har aldrig provat deras färger sen dem bytte spridningen.
Den gamla spridningen blev det vääääldigt rinnig färg av, oavsett hur petig man än var.
Är det sprut på det lodräta hållet så är det den bästa strålen smile

V O L V O 7 4 0

2 415 Inlägg
28 juli 2011
Jag köpte färg på biltema nu i veckan. sprayburkar. och det var inte bra alls! svarta 650graders färgen funkar kanon, men den gröna blir helt blek direkt efter torkning.. mycket dåligt

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

956 Inlägg
28 juli 2011
http://biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/ … rush-sats/

Är den något att ha?

Ingen som vet om det går att koppla på den på en stor kompressor? Tänker då på anslutningarna.

Gött mos
1 096 Inlägg
31 juli 2011
Några som har erfarenhet av Biltemas kompressionsprovare?

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
31 juli 2011
Nitrometanskada skrev:
Några som har erfarenhet av Biltemas kompressionsprovare?

har en och den funkar fel fritt ännu, även testat den imot andra och den jag har stämmer bra iallafall smile

31 Inlägg
31 juli 2011
Nån som vet om biltemas turbo till Saab 9-5 från 2000, är nått att ha?

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
31 juli 2011
pk89 skrev:

bara jag som fått för mig att de inte är så billiga ? Gik säljer väl utbytes turbos till ca samma priser

Det jag har hört om biltemas turbos är att de ska funka bra om det är fakta eller löst snack vet jag inte, även hört att de kommer ifrån KKK

1 679 Inlägg
31 juli 2011
Hur brukar stötdämparna vara som?
Tex till en 850 smile

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
31 juli 2011
JimmyAndersson skrev:
Hur brukar stötdämparna vara som?
Tex till en 850 smile

till golf två var de jämnförbara med mekonomens... borde ju vara något liknande till 850i tycker man

...has left the building...
4 474 Inlägg
31 juli 2011
Har Biltema stötisar och fjädrar bak på min Passat -95, still going strong efter 3 år och 14000 mil. Dämparna har fått lite rost på några få ställen, men de har förblivit snustorra o med fullgod dämpning.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

2 415 Inlägg
1 augusti 2011
CHEEVA skrev:
pk89 skrev:

bara jag som fått för mig att de inte är så billiga ? Gik säljer väl utbytes turbos till ca samma priser

Det jag har hört om biltemas turbos är att de ska funka bra om det är fakta eller löst snack vet jag inte, även hört att de kommer ifrån KKK

efter mycket om och men! så gick jag till polaren och pratade med han ang "biltemas" turbo, och han sa det att dom funkar jätte bra, MEN dom är inte ballenseade, så man måste riva isär dom direkt och lämna in till ett turboföretag och balensera dom! annars rasar dom strax efter du har startat!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
1 augusti 2011
Tryck_o_pys skrev:
CHEEVA skrev:
pk89 skrev:

efter mycket om och men! så gick jag till polaren och pratade med han ang "biltemas" turbo, och han sa det att dom funkar jätte bra, MEN dom är inte ballenseade, så man måste riva isär dom direkt och lämna in till ett turboföretag och balensera dom! annars rasar dom strax efter du har startat!

Men då lär det väl bli billigare att köpa en "riktig" turbo på en gång? Dessutom lär de ju får tillbaka en enorm mängd turbos om de inte ens klarar uppstart...

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
1 augusti 2011
RD_87 skrev:
Tryck_o_pys skrev:
CHEEVA skrev:

Men då lär det väl bli billigare att köpa en "riktig" turbo på en gång? Dessutom lär de ju får tillbaka en enorm mängd turbos om de inte ens klarar uppstart...

så sant så ! är väl ett par års garanti eller något i den stilen

2 415 Inlägg
1 augusti 2011
ja jag tycker det inte är någon ide att gå till biltema och köpa en biltema turbo för 4-5 tusen, eller deras preformace turbo för 7-8 papp eller va dom tar betalt för, när du kan gå till t.ex GIK eller liknande och köpa en "riktigt" turbo för samma pengar, och dessutom kunna få det lite mer exakt som du själv vill ha det! och sedan få lämna in din gamla turbo och får 900kr för den gamla!

Rumpmas
3 860 Inlägg
1 augusti 2011
Tryck_o_pys skrev:
CHEEVA skrev:
pk89 skrev:

Tror du på det?

Sök