Volvo kan bli Kinesiskt

LeCosta
11 mars 2009 · 12 Inlägg

Syst3m skrev:

LeCosta skrev:

r-ted skrev:

så du menar att staten skall gå in och rädda företag som är körda i botten av ägare som bara vill tjäna pengar... alltså menar du att staten skall stoppa ännu mer pengar i "slipsfittornas" fickor ?

ne inte i deras fickor utan staten kan rädda en jävla massa jobb och andvända överskottet till de som behövs, sjukvård,skola, osv osv osv....

Det blir inget jävla överskott från Saab. Har Saab gått med förlust i 30 år så är det ingen chans i helvetet att Staten ska kunna göra så att Saab går med vinst.

Så förutom att Saab som företag går back så ökar även statsskulden och räntan på den är inte trevlig. Jävla sossar som inte kan tänka.

EDIT: Såg att detta var en Volvo-tråd..... Aja samma gäller för Volvo.

va en tanke ja hade bara för rädda jobben och volvo
men rom byggdes inte på en dag

LeCosta
11 mars 2009 · 12 Inlägg

Zaipher skrev:

henkebenke skrev:
Ja, vad synd det vore om Volvo slapp konkurs, och tusentals arbetstillfällen inte gick förlorade.

De som spyr galla över ett ev. ägarbyte, ni kommer ju ändå aldrig ha råd med en ny volvo, utan kommer att köra 240, 740 och 850.

Och vad är det som säger att det är något fel på de bilarna? nästan de bästa volvo gjort enligt mig själv!

haha aa tror fan de me, hur många 240,740 rullar de inte än idag ?,
Har ingen koll på när dem första rullade ut från fabrik men kan nog va på säkra sidan om ja säger 25-30 år sen ? och dem går fort..tongue

Team-Adolfsson Gödseldräng
11 mars 2009 · 4 529 Inlägg

inte för att jag vet om det skulle gå men jag tycker att staten skulle köpa upp volvo och saab sen sälja ut  aktier i företaget till svenska folket så att svenska folket skulle stå som ägare
min tanke men de brukar inte va bra när jag tänker roll

Senast redigerat av Team-Adolfsson (11 mars 2009)

Ellertz Norrlänning
11 mars 2009 · 1 453 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
inte för att jag vet om det skulle gå men jag tycker att staten skulle köpa upp volvo och saab sen sälja ut  aktier i företaget till svenska folket så att svenska folket skulle stå som ägare
min tanke men de brukar inte va bra när jag tänker roll

Hmmm... Volvo och saab har redan aktieägare. Har du missat det ? Varför ska svenska folket stå som ägare till ett företag som går åt helvete ? 

Branschen funkar på de sättet att om en företag inte går med vinst så går det i konkurs. Vilket snart saab kommer göra. Troligen volvo också om inte företaget krampar sig kvar till valet 2010 tills kommunisterna troligen kommer vinna och köpa tillbaks skiten....

blir rädd fan bara ja tänker på hur sverige ska bli efter valet 2010...

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Rquired Allmänt envis
11 mars 2009 · 12 512 Inlägg

Syst3m skrev:

LeCosta skrev:

r-ted skrev:

så du menar att staten skall gå in och rädda företag som är körda i botten av ägare som bara vill tjäna pengar... alltså menar du att staten skall stoppa ännu mer pengar i "slipsfittornas" fickor ?

ne inte i deras fickor utan staten kan rädda en jävla massa jobb och andvända överskottet till de som behövs, sjukvård,skola, osv osv osv....

Det blir inget jävla överskott från Saab. Har Saab gått med förlust i 30 år så är det ingen chans i helvetet att Staten ska kunna göra så att Saab går med vinst.

Så förutom att Saab som företag går back så ökar även statsskulden och räntan på den är inte trevlig. Jävla sossar som inte kan tänka.

EDIT: Såg att detta var en Volvo-tråd..... Aja samma gäller för Volvo.

Volvo har väl knappast gått med förlust i 30år...?

Annars håller jag med, staten borde låta dem vara.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
alain www.bimmerpower.org
18 juni 2009 · 3 995 Inlägg

Man kan fråga sig hur det blir med Volvo
http://www.e24.se/branscher/verkstadsin … 400367.e24

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang