2866
Sök

Vovlo 945 turbo italien import

59 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
#1
Hej undrar lite om impoterade volvo 945 turbo. motorn är bytt til en 2,3 . men det jag undrar över är om mina avgaskrav har den några alls och om den nu har avgaskrav så borde dom ju vara högre en en svensksåld bil elelr är jag ut på hal is nu . snälla hjälp med detta fick nämligen 2or på hööga avgaser har en race kat på den

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
10 februari 2009
#2
kör de inte 2.0 i italien? "dvs mindre avgaskrav"?  fast å andra sidan är motorbytet reggat så borde du ju ha den motorns krav? eller?


59 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
#3
volvo_dude skrev:
kör de inte 2.0 i italien? "dvs mindre avgaskrav"?  fast å andra sidan är motorbytet reggat så borde du ju ha den motorns krav? eller?

jo det gör dom men motorn är bytt här i sverige då. men konstigt tycker jag för på vägverket står det ingen miljöklass men den är reggad med 121kw 165 hk maskinen. men ägaren innan har fått igenom den med höga halter så. med samma motor som sitter i nu då

961 Inlägg
10 februari 2009
#4
kan de inte bara vara dags för en service då ? eftersom värdena är höga ..

mvh

Pure DieselPower

59 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
#5
den är ny servad men hade ju race katt med att avgassytem som läkte som ett sål innan . ska testa emd nya sport sytemet imorgon

118 Inlägg
10 februari 2009
#6
varför byta till 2,3 när det sitter 2,0 16v turbo original???


Egenföretagare
999 Inlägg
10 februari 2009
#7
Din bils avgaskrav står inom parentes på besiktningsprotokollet. Borde vara samma som för de flesta kat-bilar.
Var bilen riktigt varmkörd så att katten var uppe i arbetstemp?


svetsare
70 Inlägg
10 februari 2009
#8
för att 2.0 var skrot när ja köpte bilen.. o så var de en 8 ventilers org

59 Inlägg
10 februari 2009
Trådstartare
#9
hehehe tack och bok  RCR. det lite svettigt att värma upp en race katt som är till en bil med 400-600hk . så tror det blir att byta katt men det återstår tills att se till mörra ska plåga ho som aldrig förr. ska komma in med glödande grenrör

Ugglan-racing
362 Inlägg
10 februari 2009
#10
benz_elias skrev:
varför byta till 2,3 när det sitter 2,0 16v turbo original???

sitter inte 16v turbo i alla^^

How does dust taste sucker??


Sök